![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() 37 pizzaleikkuri ziarellit testailua ettei ota kiinni Nämä 6" leveellä vanteella ja menee just sisään. Pitää joskus kokeilla 37 trepadorin 8 vanteella että miten paljon pitää tehdä töitä että mahtuu. Nyt takaa on pohjaanlyöntikumia tiputettu 50mm. Leima 2020 jäi takaiskareista kiinni. Kumit oli korkannut kiinnikkeestä läpi. Antoi takaiskareille 30/31, korjauksen jälkeen 70/71. Näytti pahalta. Putsasin kiinnikkeet ja tein levystä prikat päälle. Ongelmallista tässä on että reikä on hieman kulmassa. Leima tuli ja ulkopuoliset kaaretkin laitettiin otteeseen. Leveys on nyt 202. Kaarien yms. painon takia tiputettiin 1 paikka pois joten nyt on 8 paikkainen. 80 lätkä ja nopeusrajoitus kun poistuu niin kai tästäkin on tehtävä paku tai huoltoauto? Viherpiiperöt kuitenkin nostaa dieselin hintaa taas. On sekin saatana että "ilmastonmuutos" eli oikeasti vain normaali maapallon pitkän ajan sään vaihtelu on Suomalaisten diesel autolijoiden syytä pelkästää. No pitää varmaan ruveta käymään parin viikon välein venäjällä tankkaamassa niin jää nekin verorahat saamatta kiskureilta.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]()
__________________
Satunnainen huutelija. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Seuraavaksi kävi häiritsemään että auto on perse pystyssä vaikka keulassa on 2" korotusblokki lisäna. Perä on silti noin 30mm pystyssä. Ei muuta kun tekemään uusia 3" blokkeja. Velipoika sorvasi putkenpätkät ja rälläkällä muotoilin uudet päätylätkät.
Sitten vaan kemppiliimaa ja polttomaalaus (tulikuuman kappaleen maalaus pensselillä) Vanha paketti pois Samalla rapsuttelin vähän pintaruostetta pois ja paikattuna Uusi puketti. Sanoisin että enää en spacerilla nosta lisää ettei ala kampeamaan koko pakettia sivusuunnassa, on kuitenkin vain kahdella m8 pultilla päältä kiinni. Tosin paino päällä ei ongelmaa. Olisi toki voinut hommata "kumisia" rinkuloita jousen päälle mutta se on huono kun pohjaanlyöntikumi nousee kun epäilen että pitäisi ehkä jopa vähän laskea. Testasin tosin että iskari ei pohjaa vaan ottaa kumiin kiinni. Pohjaanlyönti on aikalailla ok mutta pitäisi mitata myös jousen kokoonpainunut minimimitta että löisi mielummiin kumiin kun rauta rautaa vasten. Nyt on melko vaaterissa. Perä ehkä 5mm korkeemmalla. Sitten sainkin hyvän idean. Hyllyssä on ollut vuosia FOAn bumpstopit joiden sovittaminen BJseen on ollut haastavaa. Alankin ehkä sovittelemaan niitä hodariin alla olevan kaltaisilla systeemeillä jossain vaiheessa. FOA malleissa ei tosin ole tuollaisia kierteitä muistaakseni joten hieman erilainen pitää tehdä. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Viime reissun vinssiähellyksen jälkeen muutin vinssin niin että kiinnityspultit osoittaa eteenpäin. Tila riitti melkein ja vinssin jalat tulee muutaman millin yli puskurista. Jouduin vähän loveamaan puskuria. Jouduin tekemään vinssin jalkojen ja puskurin väliin 10mm latista sovitetta kun palkin alalaidassa on lyhyt noin 45 asteen taitto joka aiheuttaa ongelmia. Samalla ylälaidan sovite toimii jäykisteenä puskurille. Nyt vinssin saa kokonaisena irti nopeasti. Samalla sain pois kokonaan omatekoisen XX Kg painavan sovitteen jolla vinssi nostettiin ylemmäs alkuperäiseltä paikaltaan.
En saanut vinssin kitaa alapultteihin koska kita olisi mennyt alalaidasta tyhjänpäälle. Jouduin nostamaan sitä hiukan ja samalla loveamaan kitaa jotta alapultit saa auki. Ongelmia tuli reissun jälkeenkin hiilisillan kiinnityksessä vinssin moottorin runkoon. Toimi hyvin loppureissun mutta kotona tallissa uutta narua kelaillessa sisään rupesi kipinät sinkoilemaan. Korjautui kyllä kun kiristin ruuvin moottorin päältä mutta miksi alunperinkään löystynyt ja tämä oli jo kolmas kerta. Toisessa BOW2 moottorissa ei vastaavaa ole ikinä käynyt. Naru oli pleissattu kahdesta hylätystä 10mm pätkästä ja katkesi kaksi kertaa viime reissussa. Nyt tilasin uuden 11mm "CHNMAX" narun. Se on ainakin bertassa toiminut hyvin. "Kevensin" autoa poistamalla PTO:n. Hyöty ei ole montaa kiloa mutta eipä kallistuksissa karkaa öljyt PTO:n puolelle, jos sillä nyt mitään merkitystä on. Samalla tuli vaihdettua öljyt ja tarkistettua ettei TG:n välityksestä ole irronnut mitään ylimääräistä matskua "sisäänajossa". Öljyt oli ihan puhtaat. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tätä onkin puitu jo vähälumisafari 2020 jutussa mutta laitan tännekkin.
37 trepadorin 8 beadlockeilla sovitettu alle. Autossahan on 4" alusta mutta edessä on vielä +3" palikkaa välissä ja vasta näin auto on vaaterissa. Räkytäkystä hajosi jotain laatikosta noin 10Km kotoa kun olin lähdössä safarille. Pääsin ajamassa kotia ja piti äkkiä varustella hodari reissuun. Trepadorit eivät koskaan olleet alla joten teetti vähän töitä kun otti takaa kiinni puskurin päähän. Äkkiä 50mm lisädropit taakse pohjaanlyöntikumeihin. Varalle vielä 30mm kalikat. Paikallaan oli jo 50mm droppi joten nyt yhteensä 100mm eli korotuksen verran. Aika loogista tavallaan. Nyt ei ainakaan yhden safarin perusteella ota kiinni mihinkään. Lisäksi rälläköin puskurin päätä sivusuunnassa kun näytti että toisella puolella voisi vielä ottaa kiinni. Jousen sisällä oleva "pohjaanlyöntikumi" on varmaan vitsi koska ei missään tapauksessa ota kiinni alalautaseen edes vakiona. Kuskin puoli. Tässä ei taida vielä olla pohjaanlyönnin lisädroppia ja menee puskuriin kiinni. Apparin puoli parempi. Täytyykin tarkistaa että panhardin säätö on kohdallaan. Ihan hyvä että en ole vaihtanut 10" leveisiin vanteisiin sillä saattaisi tulla sivusuunnassa tilanpuutetta. 37 rengas on varsin passelin näköinen. 35 näyttää vähän pieniltä ja jos vaan uusien rakentelusääntöjen mukana tulisi mahdollisuus saada 37 otteeseen niin voisi harkita seuraaviksi katurenkaiksi sellaisia. Trepadorit eivät ole kovin mukavia tiellä kun jo pienen pysäköinnin jälkeen on melkoinen flatspotti joka jumputtaa useamman kilometrin. Sitten taas kun on pyöristynyt niin varsin mukava ajaa tiellä. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Periaatteessa lätkähtää autoveroa maksuun jos viranomainen asian bongaa. Autoverovapauden, tai mikään täys vapaus tän ikäisissä ollut enää, mut sen osittaisen ehtona nämä ulosotot.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Se on sitten vaan laakeroitavana jos joku kysyy.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Millä ET:llä nuo 8" vanteet on? Ja onko tuo 12.5" levee gummi. Itel on yks alu sarja 7.5x15 ja niillä oli ku ne ostin, 37"12.5" ja mahtui just sisälle, ku takana +75mm ja edes +100 ja joo, perä pystyssä edelleen minul ujosti... Siis mietin, et niille 36-37 pyörät pistäis hdj alle..
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! ![]() EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... ![]() https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Miten lie. Mulla on ollu kolme j80:ä eikä yhessäkään ole ollu ulosottoa...
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Totta tosiaan, 1.8.1990 ja siitä eteenpäin rekisteröidyissä ei tarvita vaikka olivatkin -93 toukokuun alkuun 50% verolla. Alkuvuoden -90 hodareissa siis pitäis kuitenkin olla, tarkemmin siis 1.11.1983-31.7.1990.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
peura bj safaripeli | lampola | Maasturiprojektit | 14 | 03.04.2015 23:37 |
toyota hj 80 full time wd v. 1990 | lelu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.02.2012 13:00 |
Myyty Suzuki Samurai 1989 safaripeli | 0201346 | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 28.09.2011 12:03 |
Myyty Suzuki Vitara 1990 projekti | helenal | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.11.2009 18:08 |
Myydään TOYOTA LAND-CRUISER HZJ-80 VM 1990 (10500e) | pasleh | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 17.06.2009 19:24 |