Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.01.2020, 21:57
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Samat ajatukset täälläkin.

Pitkä/korkea sprintteri haussa josta alkais rakentelemaan reissupeliä.
Ajatus olisi säilyttää kuorma-autona mutta takatilojen rakennus on vähän siinä ja siinä että tekisikö matkailuauton. Helpottaisi rakentelua.

Tarkotus on hommata valmiiksi jatko-ohjaamollinen peli josta alkais jatkojalostamaan reissukampetta.
Neliveto olis kova mutta pörssi ei ole ollenkaan sitä mieltä.

Minkälaiset säännökset koskee pakettiauton rakentelua? Tarviiko väliseinää? Vai saako sinne taakse rakentaa pakuun mitään?
Kuorma-auto tarvii väliseinän, mutta tavaratilan koolle ei juuri kokomääräyksiä ole. ( 50% kantavuudesta pitää varata tavaratilalle + kiinnityskoukut määrävälein)
N1 matkailuauto ei tarvi väliseinää? Tarviiko yli 3500kg matkailuauto?

Näistä oli kyllä ihan vastikään porinaa täälläkin foorumilla.


Viimeksi muokannut Mika_T : 13.01.2020 22:02
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.01.2020, 09:34
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.881
Perusasetus

En itse kyllä näe mitään järkeä B-kortillisessa retkeilyautossa. Ihan vaan siksi kun kevyt kuormurina ne verot on huomattavasti pienemmät. B-kortilla veikkaisin veroksi jotain 700-800e? Mikäli se vero menee painon mukaan. Koska tuon verran omassa matkailuautossa on verot ja sen paino on 3500kg. Saisin kyllä nostettua painon 3800kg, mutta se ei hyödytä tuossa omassa tapauksessa mitään. Koska pitäisi olla joku tavaratila, mikä on yhtä leveä ja korkea mitä se auton sisätila. Ilman tuota verot vaan nousee. En näe myöskään ongelmana tuota 80 rajoitusta. Ei nuo pakut ole juhlaa ajella jotain 120 vauhtia. Kulutus nousee myös reilusti. Toki ohittaminen on tuskaa.

Sitten taas kun lähdet noita rakenteleen niin se on aivan varma, että ihan kaikki on kiellettyä lähtökohtaisesti. Duunaat sinne sängyn, etkä rekisteröi sitä matkailuautoksi niin aijai kun verottaja muistaa sua sitten jollain helvetinmoisella lisäverolla. Ja sitten taas jos se laite ei täytä matkailuauton määritelmiä ja sulla on siellä silti joku sänky niin taas tulee piiskaa ja sinä maksat. Ei suomessa tuo rakentelu helppoa saa olla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.01.2020, 11:29
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

En tiedä mikä kuuluu mihinkin ryhmään mut
Esim. 2003 sprinter 3500kg
Matkailuauto reilut 500€
Pakuna melkein 800€
Kuorkkina alle 80€
Tietysti kuormurii tulee rajoitin testi katsastukseen Raskone 140€
Miten kuormurin käyttö jos auto on henk.koht nimissä tarviiko mitään perusteluja ajeluun/ tarvikkeiden kuskaamiseen.
Jos niin siinä tapauksessa paku olis parempi...
Joskus oli k-a sprinteri firman nimissä ja aina sai pelätä että milloin pysäytetään, silloin ku tuli nää ammattipätevyys vaatimukset ym. Kaveri sai sakot kun ei pystynyt todistamaan ratsiassa että työkalut on omia
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.01.2020, 12:27
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
Miten kuormurin käyttö jos auto on henk.koht nimissä tarviiko mitään perusteluja ajeluun/ tarvikkeiden kuskaamiseen.
Yksityiskäytössä ei tarvi perustella mitään. Eikä käyttöä valvota mitenkään.

Eriasia jos auto on yrityksen nimissä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pasi79 Näytä viesti

-N1 matkailuautoa ei ole vaan matkailuauto on aina M-luokan ajoneuvo:
"Matkailuauto
Matkailuauto on erikoiskäyttöön valmistettu M-luokan ajoneuvo, jossa olevissa majoitustiloissa on vähintään seuraavat tukevasti kiinni olevat varusteet:

1) istuimia ja pöytä, joka voi olla helposti poistettavissa;

2) makuupaikkoja, jotka voidaan muuntaa istuimista;

3) keittomahdollisuus;

4) säilytystiloja.
M-luokan kampetta tarkoitin. Meni näppihärön piikkiin tuo.

Mites sitten yli 3500kg C-kortilla ajettava matkailuauto? Samassa luokassa edelleen?

Kuorma-autona on toki halvin pitää mutta se turhakeväliseinä haittaa rakentelua.
Ja jos kuorma-autossa ei saa olla 200x180 sängyksi varattua "hattuhyllyä" niin sekin saattaa aiheuttaa päänvaivaa. (en siis tiedä onko tuollaista edes kielletty)




Itellä vähän tuollanen haaveissa

Viimeksi muokannut Mika_T : 15.01.2020 16:04
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.01.2020, 16:45
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Kuorma-autossa 50cm minimi tavaratila ainakin joskus oli. Tuskin kuorma-auton sänkyyn kukaan puuttuu, koska ainakin 50v on ollut vakiovarusteena ja joissain jopa kaksi.
Ainut mikä itseä kiinnostaa on tämä että mikä esim .Mersussa on todellinen veron määrä? Eli lukeeko matkailuauto rekisteriotteella vai jokin muu
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.01.2020, 19:29
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Mitä jos "kuljetan" erillistä mökkiä mersun lavalla mikä on parilla kuormaliinalla kiinni,Niin onko se asuntoautoilua vai tavaran kuljetusta jos väsynyt kuljettaja oikoo siellä jalkojaan tai lämmittää munapuuroa?


__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.01.2020, 19:36
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.024
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Mitä jos "kuljetan" erillistä mökkiä mersun lavalla mikä on parilla kuormaliinalla kiinni,Niin onko se asuntoautoilua vai tavaran kuljetusta jos väsynyt kuljettaja oikoo siellä jalkojaan tai lämmittää munapuuroa?


Kivan näkönen vehe!

Saa pölliä idean kuka haluaa, mutta tuuminut, että täyden veron isosta henkilöautosta saisi minimatkailuauton. Jos se ois vähän maastokelponen, voi huilata mis vaan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.01.2020, 00:38
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.097
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
En tiedä mikä kuuluu mihinkin ryhmään mut
Esim. 2003 sprinter 3500kg
Matkailuauto reilut 500€
Pakuna melkein 800€
Kuorkkina alle 80€
Tietysti kuormurii tulee rajoitin testi katsastukseen Raskone 140€
Matkailuauto ja paku on samoilla veroilla. CO2-päästöt jos löytyy otteelta niin sit halvempi, vaikuttaa 1.1.2002 eteenpäin matkailuautossa ja 1.1.2008 pakuissa.

Ryöstöhintainen rajottimentestaus jos 140€. Jos piirturin leima samassa niin sitten ymmärrettävämpi.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.01.2020, 16:08
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Osaako Matti sanoa että onko tuollainen yllä linkittämäni rakennelma mahdollista pitää kuorma-autona?

Tavaratila ei vissiin tarvi olla täyskorkea?
"sängyn" voisi vetää vaakatasossa takaoviin asti jos sellainen onnistuu.

Menisi toki matkailuautonakin kun ajatelmissa olisi tehdä tuohon takapenkkien taakse molemmille laidoille laatikostot jonka päälle saisi keittomahdollisuuksia jne rakennettua.

Ja minkälainen operaatio on poistaa takaa keskeltä yksi penkki, että siitä saisi järjestettyä kulun taakse.
Riittääkö pelkkä muutoskatsastus vähemmille istuinpaikoille vai minkälainen sota tuomosesta muutoksesta syttyy?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.01.2020, 09:08
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.881
Perusasetus

Eikö noissa vetonupeissakin ole sängyt? En tie onko niissä mitään keittiöö? Mut kuorma-autoja ne silti taitaa olla, eikä matkailuautoja. En tie hyödyttääkö sen pelin rekisteröiminen matkailuautoksi yhtään mitään jos se on jo valmiiksi kevyt kuormuri? Tekee sinne vaan kaiken matkailuauton roippeet mitä tarvii ja silti jättää sen välttämättömän millä se on kevyt kuormuri. Sit vaan kovaa ajoa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.01.2020, 13:37
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.618
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Eikö noissa vetonupeissakin ole sängyt? En tie onko niissä mitään keittiöö? Mut kuorma-autoja ne silti taitaa olla, eikä matkailuautoja. En tie hyödyttääkö sen pelin rekisteröiminen matkailuautoksi yhtään mitään jos se on jo valmiiksi kevyt kuormuri? Tekee sinne vaan kaiken matkailuauton roippeet mitä tarvii ja silti jättää sen välttämättömän millä se on kevyt kuormuri. Sit vaan kovaa ajoa.
Onhan noissa oikeissa kuorkeissa sänkyä ja keittiövarustusta. Mutta ne on siellä hytissä, kuormatila on nimensä mukaisesti kuormatilaa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.01.2020, 23:46
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.097
Perusasetus

Vastailin punaisella.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Osaako Matti sanoa että onko tuollainen yllä linkittämäni rakennelma mahdollista pitää kuorma-autona? On.

Tavaratila ei vissiin tarvi olla täyskorkea? Ei.
"sängyn" voisi vetää vaakatasossa takaoviin asti jos sellainen onnistuu. Siitä vaan.

Menisi toki matkailuautonakin kun ajatelmissa olisi tehdä tuohon takapenkkien taakse molemmille laidoille laatikostot jonka päälle saisi keittomahdollisuuksia jne rakennettua.

Ja minkälainen operaatio on poistaa takaa keskeltä yksi penkki, että siitä saisi järjestettyä kulun taakse.
Riittääkö pelkkä muutoskatsastus vähemmille istuinpaikoille vai minkälainen sota tuomosesta muutoksesta syttyy? Muutoskatsastus ja väliseinän lujuudesta todistus.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 17.01.2020, 00:06
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Kiitos!

Tämä auttaa visiontiin paljon.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 28.03.2020, 13:34
jkholma jkholma ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 19.02.06
Sijainti: Helsinki
Viestit: 688
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Vastailin punaisella.
Lainaus:
Tavaratila ei vissiin tarvi olla täyskorkea? Ei.
"sängyn" voisi vetää vaakatasossa takaoviin asti jos sellainen onnistuu. Siitä vaan.

"5 §

Etupäädyn tai ohjaamon suojan mitat

Kiinteän kuormakorin etupäädyn on oltava vähintään kuormatilan levyinen ja ohjaamon korkuinen."
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajanta.../19820940#L2P4

Mites tätä käytännössä tulkitaan, ohjaamon VAI tavaratilan korkuinen?
__________________
ex uazJanne

"Ikuisesti elää se, joka kerää
kaikkea kaksin käsin.."
Jouni Hynynen, runoilija
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 14.01.2020, 12:11
Pasi79 Pasi79 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.19
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 156
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Samat ajatukset täälläkin.


N1 matkailuauto ei tarvi väliseinää? Tarviiko yli 3500kg matkailuauto?

Näistä oli kyllä ihan vastikään porinaa täälläkin foorumilla.
Joo tästä oli porinaa vasta face:n foorumilla.

-N1 matkailuautoa ei ole vaan matkailuauto on aina M-luokan ajoneuvo:
"Matkailuauto
Matkailuauto on erikoiskäyttöön valmistettu M-luokan ajoneuvo, jossa olevissa majoitustiloissa on vähintään seuraavat tukevasti kiinni olevat varusteet:

1) istuimia ja pöytä, joka voi olla helposti poistettavissa;

2) makuupaikkoja, jotka voidaan muuntaa istuimista;

3) keittomahdollisuus;

4) säilytystiloja.

Autoverolaissa säädetään tarvittaessa sellaisen matkailuauton, joka on verovapaa tai josta suoritetaan alennettua veroa, rakenteesta ja varusteista."
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 28.03.2020, 14:35
jkholma jkholma ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 19.02.06
Sijainti: Helsinki
Viestit: 688
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Kuorma-auto tarvii väliseinän, mutta tavaratilan koolle ei juuri kokomääräyksiä ole. ( 50% kantavuudesta pitää varata tavaratilalle + kiinnityskoukut määrävälein)
Mistä löytäis tälle suluissa olevalle osuudelle lähteen?

Jatko kysymyksenä, jos retkeilyvarusteet/-kalusteet asentaa kokonaan tavaratilaan -> väliseinän taakse, missä määritellään mikä on kiinteää ja mikä on vain kuormaa?
Joo tiedän että mikä on kuormaliinalla kiinni on kuormaa, mutta mitä sanoo laki? Esim. laatikosto, kuinka iso se saa olla kiinni pultattuna?
__________________
ex uazJanne

"Ikuisesti elää se, joka kerää
kaikkea kaksin käsin.."
Jouni Hynynen, runoilija
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 29.03.2020, 10:04
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.097
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jkholma Näytä viesti
Mistä löytäis tälle suluissa olevalle osuudelle lähteen?
Edellissivulla toi mun postin alempi linkki: https://forums.offipalsta.com/showpo...0&postcount=20 Kuormansidontapisteet löytyy tosta sun ite linkkaamasta kuormakoripäätöksestä (940/1982).
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jkholma
Jatko kysymyksenä, jos retkeilyvarusteet/-kalusteet asentaa kokonaan tavaratilaan -> väliseinän taakse, missä määritellään mikä on kiinteää ja mikä on vain kuormaa?
Joo tiedän että mikä on kuormaliinalla kiinni on kuormaa, mutta mitä sanoo laki? Esim. laatikosto, kuinka iso se saa olla kiinni pultattuna?
Tähän ei tarkkaa tulkintaa. Onko nyt paku vai kuorkki kysymyksessä? Esim. vanhasta pakupykälästä saa vähän suuntaa: https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/...#Pidp447287360
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 11.12.2020, 08:59
-Junnu- -Junnu- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.07.11
Sijainti: Vihtavuori
Viestit: 71
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jkholma Näytä viesti
Mistä löytäis tälle suluissa olevalle osuudelle lähteen?

Jatko kysymyksenä, jos retkeilyvarusteet/-kalusteet asentaa kokonaan tavaratilaan -> väliseinän taakse, missä määritellään mikä on kiinteää ja mikä on vain kuormaa?
Joo tiedän että mikä on kuormaliinalla kiinni on kuormaa, mutta mitä sanoo laki? Esim. laatikosto, kuinka iso se saa olla kiinni pultattuna?
Keitin kiinni peltiruuvilla taka-oveen ja 40x60cm ovellinen "kaappi" yhdellä ruuvilla lattiaan kiinni riittää täyttämään vaatimukset.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 11.12.2020, 11:46
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.097
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Junnu- Näytä viesti
Keitin kiinni peltiruuvilla taka-oveen ja 40x60cm ovellinen "kaappi" yhdellä ruuvilla lattiaan kiinni riittää täyttämään vaatimukset.
Ei riitä. Laki edellyttää: "majoitustiloissa on vähintään seuraavat tukevasti kiinni olevat varusteet (ajoneuvolaki 22§): istuimia ja pöytä, joka voi olla helposti poistettavissa, makuupaikkoja jotka voidaan muuntaa istuimista, keittomahdollisuus ja säilytystiloja."
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 17.12.2020, 21:25
-Junnu- -Junnu- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.07.11
Sijainti: Vihtavuori
Viestit: 71
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ei riitä. Laki edellyttää: "majoitustiloissa on vähintään seuraavat tukevasti kiinni olevat varusteet (ajoneuvolaki 22§): istuimia ja pöytä, joka voi olla helposti poistettavissa, makuupaikkoja jotka voidaan muuntaa istuimista, keittomahdollisuus ja säilytystiloja."
Mulla on pöytänä sellanen taksimallin saranalla seinässä oleva.
Säílytystilana on vanha toimistopöydän alakaappi (yhdellä ovella) joka on alalevystä peltiruuvilla pohjassa kiinni. Katsuri kokeili kädellä että on kiinni ja muutos ok kun käytiin tarkistamassa mitä veroja on maahan tuotaessa maksettu.
Ja itse asiassa tuon kaapinkin oon jo hukannut. Säilytystilana on nykyään muovilaatikko

Viimeksi muokannut -Junnu- : 17.12.2020 21:28
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 31.08.2021, 14:57
Tilley Tilley ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.16
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 51
Perusasetus

Jatketaanpa valmiiseen topikkiin.. Tuli hommattua pitkä ja korkea neliveto-Transit (joten offipalstalla kehtaa yhä viestitellä, tai on mulla Rangerikin yhä mutta se on myynnissä nyt), jota olisi kiva tavarankuljetuksen lisäksi käyttää myös satunnaisesti retkiautona.

Tarkoitus ei olisi siis tehdä mitään piilo-vanlife-konversiota vaan pysyä varman päälle pakettiautona, mutta kiinnostaa miten tarkkaa tuo nykyään oikeasti on, kun säännökset aina muutaman vuoden välein muuttuvat ja kauhutarinoita autojen uudelleenverotuksesta kerrotaan. Mutta kun alkaa selvittää niin ne tapahtuu aina kaverille tai tuntemattomalle henkilölle, joten todenperäisyyttä on vaikea vahvistaa. Sitten on nämä muutamat selvästi pieleen tehdyt veronkiertoyritykset, että on jotain pieniä VW Syncroja yritetty muuttaa matkailuautoksi väärän vuoden säännösten mukaisesti.

Että ehkä pari tarkentavaa kysymystä: Jos tavaratilan etuseinää vasten on rakennettu kiinteä kotelo lisäakulle, onko sallittua?
Jos pyöräkoteloiden ympärille on rakennettu vanerista kiinteät säilytyskotelot, leveydeltään noin 1/4 kuormatilasta per puoli, onko sallittua?
Onko sallittua näiden koteloiden päällä säilyttää patjoja ajossa? Voidaanko nämä jollain ilveellä tulkita istuimiksi?

MaTTi tuossa aiemmin puhui että vanhan pakupykälän mittaussäännökset antaa osviittaa mitkä on sallittuja muutoksia, tarkoittiko hän tällä että jos kuormatilasta on kyseisen pykälän mittasääntöjen mukaan reilusti yli 3 kuutiometrin tila käytössä, ollaan vielä sallitun piirissä? Pitkässä ja korkeassahan ei tila pienene mainitsemieni muutosten takia mittasääntöjen puolesta yhtään koska alatasolle ei tule yli 40 % pinta-alasta rakenteita.
Tuossa oli juuri nettiautossa myynnissä lyhyestä ja matalasta Ducatosta tehty retkiauto, johon oli asennettu kiinteät sängyt ja kaapistot, ja kysyin siitä myyjältä, että onko verotettu henkilöautoksi, niin hän vastasi että "voihan tässä tulkinnanvaraisuutta olla pysyykö pakettiautona, riippuu katsastusmiehen näkemyksestä jos asia häntä kiinnostaa". Mielestäni tuossa oli selvä tapaus että kyseessä ei ole enää pakettiauto. Toki kyseessä oli alle kymppitonnin verotusarvoinen auto, josta autoverokaan ei olisi siinä kohtuuton. Ransitista maksoin ainakin itseni kipeäksi joten en kaipaa enää monien tonnien veromätkyjä, joten haluaisin jotain tietoa että uskaltaako sitä ensimmäistäkään ruuvia ruuvata autoon vai pitääkö hommata vain joku vuodesohva kyytiin?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 08:10 (GMT +2).