Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.01.2020, 15:44
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.394
Blog Entries: 5
Perusasetus

Pikaisellla googlauksella löytyy kyllä melkoisen paljon kritiikkiä tosta Hondan citynelivedosta, tai lähinnä että sitä ei ole tai se ei toimi > auto jää jumiin.

Tuskin sillä olisi Silja Serenadea jäissä hinattu vaikka sellainen "Hondamies" mainoskin oli

__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.01.2020, 16:27
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Joskus viitisentoista vuotta sitten hain CRV:n koeajoon, kun emännälle piti hankkia liisari. Tietenkin heti menin sillä lumisille teille kikkailemaan, sattui silloin olemaan täällä etelässä runsasluminen talvi. Se neliveto oli aivan farssi, sillä ei päässyt yhtään mihinkään. Omalla Opel Corsalla pääsi pahempaan paikkaan, kuin tuolla japsirimpulalla. Jäi Honda odottamaan kauppaan ostajaa....
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.01.2020, 16:58
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Toi emännän käytössä oleva crv on kyllä asiansa ajanut, kyllä mä sillä paremmin oon eteenpäin päässy ku vajaaveto-ooppelilla
Oon tosin pohtinu notta onko siinä vähän jumissa se kytkentä, tuntuu välillä siltä kuin panisi vastaan tiukassa käännöksessä. Pitäs jaksaa testiä joskus vähän perusteellisemmin sitä.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.01.2020, 19:29
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.394
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Toi emännän käytössä oleva crv on kyllä asiansa ajanut, kyllä mä sillä paremmin oon eteenpäin päässy ku vajaaveto-ooppelilla
Oon tosin pohtinu notta onko siinä vähän jumissa se kytkentä, tuntuu välillä siltä kuin panisi vastaan tiukassa käännöksessä. Pitäs jaksaa testiä joskus vähän perusteellisemmin sitä.
Menee jo vähän offtopiciksi, mutta Freekussa toi neliveto on viskolla, ja toimii kyllä hyvin ja on maastokelpoinen, mutta ne ajansaatossa sitten lopettavat toimintansa ja jos sitä viskoa ei vaihda, niin voimansiirto on yhtä puuta, ja sitten niistä alkaa menemään IRD (edessä vastaa jakista) ja/tai takaperä, vetarit jne.

Eli voisin epäillä, että jos Hondassa on vastaavalla tavalla zydeemi jumissa, rupee syömään muita voimansiirron osia.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.01.2020, 21:20
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Hanurista nuo viskot. Ei oo raaskittu tasauspyörästöä tehdä, mikä lie juju? Eihän nuo edes säästä bensaa. Esim. Nivassakin toimiva nelikko, mut ei nykykotteroissa.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 08.01.2020 21:22
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.01.2020, 22:34
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.016
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Hanurista nuo viskot. Ei oo raaskittu tasauspyörästöä tehdä, mikä lie juju? Eihän nuo edes säästä bensaa. Esim. Nivassakin toimiva nelikko, mut ei nykykotteroissa.
Itselle citymaasturit on melko vieraita. Huvikseni tutustuin autoliikkeessä Audi Q7:kaan 4,2 tdi:llä. Varmaan kulkee hyvin, mutta on monimutkainen - samal hinnal ku jenkkipickupin, saa sellasen. Laillista vetää 3500 kg. Se olis käyny minimalistiseksi matkailuautoksi.

Omaan makuun perinteisemmät maasturit on enempi, mutta ne on harvinaisia.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.01.2020, 22:41
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Menee jo vähän offtopiciksi, mutta Freekussa toi neliveto on viskolla, ja toimii kyllä hyvin ja on maastokelpoinen, mutta ne ajansaatossa sitten lopettavat toimintansa ja jos sitä viskoa ei vaihda, niin voimansiirto on yhtä puuta, ja sitten niistä alkaa menemään IRD (edessä vastaa jakista) ja/tai takaperä, vetarit jne.

Eli voisin epäillä, että jos Hondassa on vastaavalla tavalla zydeemi jumissa, rupee syömään muita voimansiirron osia.
Varmasti jumitus lisää kulumista tässäkin.




How Honda's Dual Pump 4WD works

For most of the time, only the HR-V’s front wheels are driven; it’s only when they begin to lose grip that the Dual Pump system starts to send power to the rear wheels. This is achieved by a hydraulic torque-split system, consisting of a conventional front-wheel drive arrangement, complete with transfer case, a propeller shaft running the length of the vehicle and a Dual Pump system integrated with the rear differential. This is the heart of the system and comprises two hydraulic pumps, one driven by the front wheels via the prop shaft, the other by the rear wheels via the rear differential.

During normal levels of grip the front and rear wheels, and their respective pumps, turn at the same speed; hydraulic pressure circulates between the two pumps, but no pressure is generated. If the front wheels begin to lose traction and start to spin faster than those at the rear, the two pumps turn at different rates; hydraulic pressure proportional to the difference in their speeds is generated, which in turn opens a valve body and activates a mechanical, multi-plate clutch.

This clutch then connects the front prop shaft to the rear diff, which feeds precisely the correct amount of torque to the rear wheels to re-establish overall traction. The more the front wheels slip, the greater the torque fed to the rear wheels.

The Dual Pump arrangement weighs less than a conventional four-wheel drive system and demands little maintenance – just a fluid change at 72,000 miles and thereafter every 36,000 miles. Further advantage of this design is that it automatically disengages under braking, thereby allowing the ABS to operate.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
cr-v ajoneuvoluokka m1g


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Akselivälin muuttaminen HeikkiH Tekniikka & Jutustelu 10 09.08.2011 23:01
Myyty Honda FourTrax 300 4x4, Asiallinen ja toimintavarma neliveto Honda, VAIHTO / TARJOUS Kimpsu O/M/V Ajoneuvot 7 23.09.2010 17:01
Akselivälin muuttaminen Arska Tekniikka & Jutustelu 1 07.05.2007 23:26
Ozi wpt tiedoston muuttaminen slipoveri Tekniikka & Jutustelu 15 07.02.2006 18:34
rengaskoon muuttaminen kirurgi Tekniikka & Jutustelu 2 16.12.2005 13:49


Sivu luotu: 17:14 (GMT +2).