Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.01.2020, 12:49
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joolvi Näytä viesti

Mitä muihin kommentteihin tulee, inspiraatio autoni korottamiseen tuli australialaiselta ystävältäni, joka on jo korottanut oman Honda CR-V:nsä. Ei vain huvin tai näön vuoksi, vaan kyllä se kulki niitä polkuja, joita monet Jeep-valmisteiset ajoneuvotkin kulkivat. Jos ei ehkä ihan mutasarjassa painittu, ainakin hienosti kuljettiin monia liukkaita, monttuisia – jopa hiekkaisiakin – syrjänteitä.

@Rak, itselläni alla siis Honda CR-V 2,2 i-CTDi 4WD (MPV-RD97-4X4/263) [2MK, -vm. 2006]. Yö jo hämärtää, ja rekisteriote (se paperinen) lymyää jossain auton hansikaslokerossa. Digitaaliset otteet ovat tämän suhteen kuitenkin sen verran epäselviä, etteivät puhu oikein mitään sen kummemmin M1- kuin M1G-luokasta. Kohtaan b) liittyen tuo "varustettu vastaavalla järjestelyllä" tuntuu olevan aika tulkinnanvarainen, ja ehkä tuo hieman toivoakin.

Myös tuo kohta a), "yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä"; mitä tarkoittaa, kun sen tekee tietokone? Irtikytkettävissä siis on, mutta ei manuaalisesti.

@J_PE, jos sulla siis oli -vm. 2006 CR-V rekisteröitynnä M1G:ksi, niin ilmeisesti pitäisi olla mahdollista? Noista kohdan d) ehdoista en vielä osaa sanoa. Tällä hetkellä alla ~40 mm korotinjoustintuet, ja ~10 mm korotinpalat. Näillä varmaan vaikutusta ainakin akselien maavaraan ja kulmiin?

Noh, saapi nähdä josko on apua M1G:hen korottamisessa. :-)
07 tulleessa uudessa crv:ssä vararengas on tavaratilan pohjassa, ei enää takaluukussa.

Nelivetoahan ei hondassa ohjaa aivolaatikko, vaan on mekaanishydraulinen komplikaatio. Kun etuakseli pyörii nopeampaa kuin takanen, se aktivoi mekanismin joka lisää vetoa taakse, maksimi tais olla jotain 40% voimasta. Ei ole visko.
Eli sitä ei saa poiskytkettyä.

Tasauspyörästöt on avoimet.
Kohta b kaataa minusta koko homman, mutta todellisuudessa katsuri ei välttämätä tunne rakennetta tarpeeksi tarkasti ja voi pitää em. Nelivetohässäkkää kohdan b vaatimukset täyttävänä.

__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.01.2020, 15:15
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.094
Perusasetus

Mun ymmärtääkseni keskilukko eli tönkkö nelikko kuittaa tuon. Onhan iso osa maastureista (M1G) avoimilla perillä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.01.2020, 15:22
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Mun ymmärtääkseni keskilukko eli tönkkö nelikko kuittaa tuon. Onhan iso osa maastureista (M1G) avoimilla perillä.
Ei kai crv:ssä moista keskilukkoa ole ollenkaan.




ex, ML-mersu oli myös tuossa M1G luokassa ilman tasauspyörästöjen lukkoja.

Siinä homman hoiti luistonesto joka jarrutti sutivaa rengasta ja jakoi voiman muille renkaille.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.01.2020, 18:48
J_Pe J_Pe ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 19.05.19
Sijainti: N/A
Viestit: 7
Perusasetus

Löysin paperit ja muistikuvat oli väärät, eli M1-luokkaahan se oli, pahoittelut disinformaatiosta.

Ja tosiaan tuota öjypumpuilla varustettua mekaanista monilevykytkintä tarkoitin, meni termit vain sekaisin keskellä yötä vastaillessa... Eli taka-akseli kytkeytyy mekaanisesti ilman tietokonetta, mutta luistonesto kuitenkin jarruttelee sutivia pyöriä ja osallistuu sitä kautta etenemiseen.

Minun veikkaus on, että kulmista jää kiinni, jos jää. 1999 3-ovinen HR-V on M1G-luokassa ja siinä on minun käsityksen mukaan vastaava nelivetoärjestelmä. CR-V:hen sitä on tietysti vielä vähän paranneltu nopeammalla ja pehmeämmällä kytkeytymisellä sekä ajonvakautusjärjestelmällä. HR-V:n maavara on 190 mm, CR-V:n 205 mm. En tiedä, miten HR-V täyttäää tuon akselien välisen 200 mm maavaravaatimuksen?
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
cr-v ajoneuvoluokka m1g


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Akselivälin muuttaminen HeikkiH Tekniikka & Jutustelu 10 09.08.2011 23:01
Myyty Honda FourTrax 300 4x4, Asiallinen ja toimintavarma neliveto Honda, VAIHTO / TARJOUS Kimpsu O/M/V Ajoneuvot 7 23.09.2010 17:01
Akselivälin muuttaminen Arska Tekniikka & Jutustelu 1 07.05.2007 23:26
Ozi wpt tiedoston muuttaminen slipoveri Tekniikka & Jutustelu 15 07.02.2006 18:34
rengaskoon muuttaminen kirurgi Tekniikka & Jutustelu 2 16.12.2005 13:49


Sivu luotu: 03:23 (GMT +2).