![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Luulisin hintaeron johtuvan maineesta. Veikkaisin et Pajeron mainetta näivettää etuakseli.. (erillisjousitus) Tekniikan puolesta väittäisin sen olevan tuttua japanilaista laatua. Kansi ja laatikko heikoimpia. Laatikkoja on 2 laisia, Galantin ja Canterin laatikko. Canterin kestää paremmin, sen tunnistaa ku kurkkaa auton alle, siinä on semmone vähä suippo pohja ja Galantissa on noin 30 cm x 30 cm tasane pohja. (Yleensä inter cooler koneissa on Canter) satasta en oo ajanu ku paku, mut 80 kmh kierrokset vähä vajaa 3000 ja aikalailla tasan 10l vie.
__________________
............................. Kiitos ja anteeksi |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
https://youtu.be/b7npbOkb2N8 Erilisjousitus mulla on Hiluxeissa keulassa ja mielestäni se on ollut hyvä. Rankassa off road vehkeessä varmaan jäykkä akseli on paikallaan. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Itse kun olen noiden sumujen saarten vehkeisiin kallellaan, niin niistä erinomaisia vetoautoja ovat Disco 2 ja P38 Range. Molemmat ovat kohtuuhelppoja laitella, laatikot suht varmoja Hammasratastehtaan (Zahnradfabrik) tuotteita ja lähes kaikkia osia saa helposti. Disco 2 ruostuu tietyistä paikoista, P38 ei juurikaan. Rangen P38:n diesel on Bemarin M51 (seuraavassa mallissa M57), jotka myös ovat ihan ok - varsinkin tuo uudempi moottori. Discon moottori on myös peruskestävä, joskin kansia on tainneet jonkin verran laitella - myös tuolla M51:llä on kanssa tietty maine kansien suhteen, mutta Rangessa noista ongelmista en ole kuullut.
Uudemmatkin kyllä on houkuttelevat ja niistä mieluummin kallistuisin itse RR:iin, hyvällä huoltohistorialla eritoten vaihdelaatikon suhteen. Sähköjärjestelmiä näissä uudemmissa sitten on jo ihan eri malliin (ja tietty mukavuutta myös). Se vetämisen eleettömyys ja muutenkin tien epätasaisuudet nielevä ajotuntuma, Rangella varsinkin, on yhtä juhlaa. Tuolla omalla Möllillä vetäminenkään nyt ei ihan hanurista ole - johtuen AMGn riittävästä woimareservistä, mutta aivan yhtä eleetön se ei vetohommissa ole. Ei missään nimessä huono sekään. Vaihdelaatikko on loistava (diiseleissä sama), alennusvaihteisto löytyy ja auto on erittäin mukava ajella tiellä. W163:n dieselit ovat myös kestäviä halpoja ja voimaakin on kivasti (varsinkin 4.0cdi) ja moottorin saa ohjelmoitua helposti. Moottoreilla ja laatikoilla ajellaan hyvällä huollolla helposti 500-700tkm. Maastossa Range/Disco pesee sitten Möllin 6-0. Rangen ilma-alusta on jo vakiona melko korkea ilman mitään korikorotuksia. W163 Möllissä kannattaa etsiä facelift tai sitten etsiä uudempi W164. W163 nitisee ja natisee sisustuksen osalta jonkin verran.
__________________
-TimoV Range Rover Sport 2.7d SE, 2007 BMW 520xda, 2016 Mercedes-Benz ML55AMG, 2002 Linhai 500 IRS, T3 2016 Range Rover 2.5dse 1998(ex) Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex) Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä on maasturi ja mikä citymaasturi | JouniN | Chit-Chat | 73 | 26.04.2016 17:14 |
Ostetaan Maasturi käyttis/safari käyttöön | Nico_de_Nirvi | O/M/V Ajoneuvot | 13 | 14.04.2012 09:48 |
M: Tojo LJ70 tai Mitsu Pajero | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 15.05.2006 17:43 | |
Mitsu L-200, mikä vempele? | veejii | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 14.09.2004 16:17 |
Mikä käyttis kotona ? | mika | Hardware | 2 | 11.02.2003 19:27 |