Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.12.2019, 13:57
Auriol90:n Avatar
Auriol90 Auriol90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.17
Sijainti: Imatra
Viestit: 95
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veturi Näytä viesti
Mutta Pajeron hinnat matalat, mistä tuo mahtaa johtua?
Luulisin hintaeron johtuvan maineesta. Veikkaisin et Pajeron mainetta näivettää etuakseli.. (erillisjousitus)
Tekniikan puolesta väittäisin sen olevan tuttua japanilaista laatua. Kansi ja laatikko heikoimpia. Laatikkoja on 2 laisia, Galantin ja Canterin laatikko. Canterin kestää paremmin, sen tunnistaa ku kurkkaa auton alle, siinä on semmone vähä suippo pohja ja Galantissa on noin 30 cm x 30 cm tasane pohja. (Yleensä inter cooler koneissa on Canter)
satasta en oo ajanu ku paku, mut 80 kmh kierrokset vähä vajaa 3000 ja aikalailla tasan 10l vie.

__________________
.............................

Kiitos ja anteeksi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.12.2019, 14:08
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Auriol90 Näytä viesti
Luulisin hintaeron johtuvan maineesta. Veikkaisin et Pajeron mainetta näivettää etuakseli.. (erillisjousitus)
Tekniikan puolesta väittäisin sen olevan tuttua japanilaista laatua. Kansi ja laatikko heikoimpia. Laatikkoja on 2 laisia, Galantin ja Canterin laatikko. Canterin kestää paremmin, sen tunnistaa ku kurkkaa auton alle, siinä on semmone vähä suippo pohja ja Galantissa on noin 30 cm x 30 cm tasane pohja. (Yleensä inter cooler koneissa on Canter)
satasta en oo ajanu ku paku, mut 80 kmh kierrokset vähä vajaa 3000 ja aikalailla tasan 10l vie.
Pajero 3,2 dieselinä näyttää vakiona tarpeeksi tehokkaalta:
https://youtu.be/b7npbOkb2N8

Erilisjousitus mulla on Hiluxeissa keulassa ja mielestäni se on ollut hyvä.

Rankassa off road vehkeessä varmaan jäykkä akseli on paikallaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.12.2019, 06:35
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.273
Perusasetus

Itse kun olen noiden sumujen saarten vehkeisiin kallellaan, niin niistä erinomaisia vetoautoja ovat Disco 2 ja P38 Range. Molemmat ovat kohtuuhelppoja laitella, laatikot suht varmoja Hammasratastehtaan (Zahnradfabrik) tuotteita ja lähes kaikkia osia saa helposti. Disco 2 ruostuu tietyistä paikoista, P38 ei juurikaan. Rangen P38:n diesel on Bemarin M51 (seuraavassa mallissa M57), jotka myös ovat ihan ok - varsinkin tuo uudempi moottori. Discon moottori on myös peruskestävä, joskin kansia on tainneet jonkin verran laitella - myös tuolla M51:llä on kanssa tietty maine kansien suhteen, mutta Rangessa noista ongelmista en ole kuullut.

Uudemmatkin kyllä on houkuttelevat ja niistä mieluummin kallistuisin itse RR:iin, hyvällä huoltohistorialla eritoten vaihdelaatikon suhteen. Sähköjärjestelmiä näissä uudemmissa sitten on jo ihan eri malliin (ja tietty mukavuutta myös).

Se vetämisen eleettömyys ja muutenkin tien epätasaisuudet nielevä ajotuntuma, Rangella varsinkin, on yhtä juhlaa. Tuolla omalla Möllillä vetäminenkään nyt ei ihan hanurista ole - johtuen AMGn riittävästä woimareservistä, mutta aivan yhtä eleetön se ei vetohommissa ole. Ei missään nimessä huono sekään. Vaihdelaatikko on loistava (diiseleissä sama), alennusvaihteisto löytyy ja auto on erittäin mukava ajella tiellä. W163:n dieselit ovat myös kestäviä halpoja ja voimaakin on kivasti (varsinkin 4.0cdi) ja moottorin saa ohjelmoitua helposti. Moottoreilla ja laatikoilla ajellaan hyvällä huollolla helposti 500-700tkm. Maastossa Range/Disco pesee sitten Möllin 6-0. Rangen ilma-alusta on jo vakiona melko korkea ilman mitään korikorotuksia.

W163 Möllissä kannattaa etsiä facelift tai sitten etsiä uudempi W164. W163 nitisee ja natisee sisustuksen osalta jonkin verran.
__________________
-TimoV

Range Rover Sport 2.7d SE, 2007
BMW 520xda, 2016
Mercedes-Benz ML55AMG, 2002
Linhai 500 IRS, T3 2016

Range Rover 2.5dse 1998(ex)
Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex)
Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä on maasturi ja mikä citymaasturi JouniN Chit-Chat 73 26.04.2016 17:14
Ostetaan Maasturi käyttis/safari käyttöön Nico_de_Nirvi O/M/V Ajoneuvot 13 14.04.2012 09:48
M: Tojo LJ70 tai Mitsu Pajero O/M/V Ajoneuvot 0 15.05.2006 17:43
Mitsu L-200, mikä vempele? veejii Tekniikka & Jutustelu 5 14.09.2004 16:17
Mikä käyttis kotona ? mika Hardware 2 11.02.2003 19:27


Sivu luotu: 23:46 (GMT +2).