Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.12.2019, 10:12
veturi:n Avatar
veturi veturi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.05
Sijainti: uusimaa, Finland.
Viestit: 150
Perusasetus

Kiitos, hyviä pointteja !

Jään eläkkeelle 2-3 vuoden kuluttua ja ajattelin säästää tulevan masturin tuleville polville. Eläkeaikana kilometrejä tulee vähän, mutta maasturin pitäisi olla kyllin hyvä säilytettäväksi, museoitavaksi.

Huomasin että vm90-94 ikäiset maasturit ovat kokeneet kovia, sisustat loppuun kuluneet, pellit ruosteessa ja kuhmuilla. Jostain syystä HDJ80 hinnat ovat käsittämättömän korkeat kuntoon/ikään nähden (!?). Samoin MB G:n hinnat samasta syystä. Mutta Pajeron hinnat matalat, mistä tuo mahtaa johtua?

Toisaalta diesel 4-runner hinnat ovat suhteellisen jälkevällä tasolla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.12.2019, 10:34
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.155
Perusasetus

Yllättävän monessa vehkeessä on asennettuna 2200kg vetokoukku, vaikka valmistaja olisikin tyypittänyt ajoneuvon 3500kg painolle. Näin ainakin rekisteriotteissa. Tuossa saa siis olla tarkkana. Se on sitten oma juttunsa, että riittääkö itse lisätyt vinotuet, että saa sen 3500kg ja/tai onko kyseessä se tietojen siirtyminen uuteen järjestelmään joskus takavuosina mikä heitti erinäisiä tietoja väärin noissa vetopainoissa.

HDJ80 on kyllä saavuttanut jonkunlaisen kulttiauton maineen, vaikka todellisuus on se, että 99% niistä on raiskattu huoltuautoiksi ja alkavat olla siinä iässä, että esimerkiksi syöttöpumpuista alkaa tiivisteet kovettumaan. Onhan niissä kyllä järkyttävät verot henkilöautona, mutta todella kökkö ajoneuvo 1+1 matkustajakapasiteetilla. Kutoskone on tietty aina "kivempi", mutta samalla rahalla (tai pienellä lisäpanostuksella) voi tosiaan saada uudemman ja hipaisun paremmilla varusteilla.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä

Viimeksi muokannut Luoppis : 24.12.2019 10:44
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.12.2019, 16:00
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Yllättävän monessa vehkeessä on asennettuna 2200kg vetokoukku, vaikka valmistaja olisikin tyypittänyt ajoneuvon 3500kg painolle. Näin ainakin rekisteriotteissa.
Johtuu osittain siitä että pakuna ei joskus taannoin saanut täysiä massoja, mut viimeiset 15 vuotta on ollut samat säännöt. Eli voi muutoskatsastaa valmistajan sallimaksi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.12.2019, 16:09
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Yllättävän monessa vehkeessä on asennettuna 2200kg vetokoukku, vaikka valmistaja olisikin tyypittänyt ajoneuvon 3500kg painolle. Näin ainakin rekisteriotteissa. Tuossa saa siis olla tarkkana. Se on sitten oma juttunsa, että riittääkö itse lisätyt vinotuet, että saa sen 3500kg ja/tai onko kyseessä se tietojen siirtyminen uuteen järjestelmään joskus takavuosina mikä heitti erinäisiä tietoja väärin noissa vetopainoissa.

HDJ80 on kyllä saavuttanut jonkunlaisen kulttiauton maineen, vaikka todellisuus on se, että 99% niistä on raiskattu huoltuautoiksi ja alkavat olla siinä iässä, että esimerkiksi syöttöpumpuista alkaa tiivisteet kovettumaan. Onhan niissä kyllä järkyttävät verot henkilöautona, mutta todella kökkö ajoneuvo 1+1 matkustajakapasiteetilla. Kutoskone on tietty aina "kivempi", mutta samalla rahalla (tai pienellä lisäpanostuksella) voi tosiaan saada uudemman ja hipaisun paremmilla varusteilla.
Autoliikkees tsekkailin HDJ 100:sta, eikä sekään enää säädettävineen alustoineen parasta bestiä ollut.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.12.2019, 16:51
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Satanen taitaa olla muuten viimeisiä oikeita autoja,seuraajat sellaisia riisikippoja. Mut ei taida ihan kympillä mennä sataa kilometriä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.12.2019, 16:56
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Satku on kyllä hieno peli. Varsinkin faceliftinä.

Ruostuvat vaan niin järjettömästi. Samaan tapaan kuin j120:t
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.12.2019, 17:27
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Satku on kyllä hieno peli. Varsinkin faceliftinä.

Ruostuvat vaan niin järjettömästi. Samaan tapaan kuin j120:t
Melko jämäkkää tekoa on myös Discovery. Kaverilla oli Discovery 3.

https://www.autotalli.com/vaihtoauto...over/discovery

Olikos noissa kaksi turboa, koneet silti vetää kohtuudella vaikka ei hirvee sylinteritilavuus. Runko järeän näköinen ja 3500 kilom vetopaino.

Hinta Toyotaa halvempi käytettynä ainakin jos 3500 kilon vetopainon mallit kiinnostaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.12.2019, 17:33
Hulivili Hulivili ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.10.18
Sijainti: somero
Viestit: 62
Perusasetus

Mulla oli Disco 3 ja olihan kallis ylläpitää... toki herraskaista kyytiä tarjosi.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.12.2019, 16:55
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Jos meinaa hyvän ja kohtuuhintaisen Geen löytää, niin voi joutua jonkin aikaa etsimään. Vilkaisin taas nettiauton tarjontaa ja aika älyttömiä pyyntihintoja oli taas. Vertailuna oma ~3 vuotta sitten ostettu -91 johon oli vaihdettu uudempi turbodiesel-kone vaparin tilalle ja automaattilaatikolla. Ruostettakaan ei ikään nähden juuri nimeksikään ja kauppahinta oli muistaakseni 11500.

Geestä yleisesti, käyttöautona W463 eli -90 ja uudemmat on mieleisempiä. Sisusta ei ole niin työkalumainen ja jatkuva neliveto on talvella mukava. Vanhemmissa ei myöskään ole turbokoneita alunperin ollu. -90 alun turbokoneissa on tosin kansivikoja ja automaatit nelivaihteisia eli polttoainetta kuluu kun välitykset on hitaat. Muita yleisiä vikoja ikkunanostimet ja saranat, koskee siis kaikkia malleja.
Korjaaminen ei ole useimmiten kovin kallista jos ei tarvi veholta hakea osia. Moottori ja päävaihteisto ovat pääosin samanlaisia kuin henkilömalleissa, joten varaosaa löytyy. Alustaan ei ihan niin helpolla, mutta toisaalta ne on hyvin tehty ettei niitä jatkuvasti tarvi korjatakaan. Ainoa osa jonka hinta on oikeasti ärsyttänyt oli abs-anturi joka maksoi ~280 euroa.
Taisi olla -96 kun tuli Om606 moottori ja sen perään 5-vaihteinen automaatti. Jos sellaisen sattuu tuohon hintaan löytämään suht. ruosteettomana, niin olisi varmasti hyvä auto. Ei vanhemmatkaan toki huonoja kunhan ottaa nuo aiemmin mainitut asiat huomioon.

Huoltoautostatuksesta ei kannata hermostua. Jos auto on aiemmin ollu henkilöauto, niin sen voi muuttaa takaisin ilman veroseuraamuksia.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.12.2019, 13:57
Auriol90:n Avatar
Auriol90 Auriol90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.17
Sijainti: Imatra
Viestit: 95
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veturi Näytä viesti
Mutta Pajeron hinnat matalat, mistä tuo mahtaa johtua?
Luulisin hintaeron johtuvan maineesta. Veikkaisin et Pajeron mainetta näivettää etuakseli.. (erillisjousitus)
Tekniikan puolesta väittäisin sen olevan tuttua japanilaista laatua. Kansi ja laatikko heikoimpia. Laatikkoja on 2 laisia, Galantin ja Canterin laatikko. Canterin kestää paremmin, sen tunnistaa ku kurkkaa auton alle, siinä on semmone vähä suippo pohja ja Galantissa on noin 30 cm x 30 cm tasane pohja. (Yleensä inter cooler koneissa on Canter)
satasta en oo ajanu ku paku, mut 80 kmh kierrokset vähä vajaa 3000 ja aikalailla tasan 10l vie.
__________________
.............................

Kiitos ja anteeksi
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.12.2019, 14:08
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Auriol90 Näytä viesti
Luulisin hintaeron johtuvan maineesta. Veikkaisin et Pajeron mainetta näivettää etuakseli.. (erillisjousitus)
Tekniikan puolesta väittäisin sen olevan tuttua japanilaista laatua. Kansi ja laatikko heikoimpia. Laatikkoja on 2 laisia, Galantin ja Canterin laatikko. Canterin kestää paremmin, sen tunnistaa ku kurkkaa auton alle, siinä on semmone vähä suippo pohja ja Galantissa on noin 30 cm x 30 cm tasane pohja. (Yleensä inter cooler koneissa on Canter)
satasta en oo ajanu ku paku, mut 80 kmh kierrokset vähä vajaa 3000 ja aikalailla tasan 10l vie.
Pajero 3,2 dieselinä näyttää vakiona tarpeeksi tehokkaalta:
https://youtu.be/b7npbOkb2N8

Erilisjousitus mulla on Hiluxeissa keulassa ja mielestäni se on ollut hyvä.

Rankassa off road vehkeessä varmaan jäykkä akseli on paikallaan.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.12.2019, 06:35
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.273
Perusasetus

Itse kun olen noiden sumujen saarten vehkeisiin kallellaan, niin niistä erinomaisia vetoautoja ovat Disco 2 ja P38 Range. Molemmat ovat kohtuuhelppoja laitella, laatikot suht varmoja Hammasratastehtaan (Zahnradfabrik) tuotteita ja lähes kaikkia osia saa helposti. Disco 2 ruostuu tietyistä paikoista, P38 ei juurikaan. Rangen P38:n diesel on Bemarin M51 (seuraavassa mallissa M57), jotka myös ovat ihan ok - varsinkin tuo uudempi moottori. Discon moottori on myös peruskestävä, joskin kansia on tainneet jonkin verran laitella - myös tuolla M51:llä on kanssa tietty maine kansien suhteen, mutta Rangessa noista ongelmista en ole kuullut.

Uudemmatkin kyllä on houkuttelevat ja niistä mieluummin kallistuisin itse RR:iin, hyvällä huoltohistorialla eritoten vaihdelaatikon suhteen. Sähköjärjestelmiä näissä uudemmissa sitten on jo ihan eri malliin (ja tietty mukavuutta myös).

Se vetämisen eleettömyys ja muutenkin tien epätasaisuudet nielevä ajotuntuma, Rangella varsinkin, on yhtä juhlaa. Tuolla omalla Möllillä vetäminenkään nyt ei ihan hanurista ole - johtuen AMGn riittävästä woimareservistä, mutta aivan yhtä eleetön se ei vetohommissa ole. Ei missään nimessä huono sekään. Vaihdelaatikko on loistava (diiseleissä sama), alennusvaihteisto löytyy ja auto on erittäin mukava ajella tiellä. W163:n dieselit ovat myös kestäviä halpoja ja voimaakin on kivasti (varsinkin 4.0cdi) ja moottorin saa ohjelmoitua helposti. Moottoreilla ja laatikoilla ajellaan hyvällä huollolla helposti 500-700tkm. Maastossa Range/Disco pesee sitten Möllin 6-0. Rangen ilma-alusta on jo vakiona melko korkea ilman mitään korikorotuksia.

W163 Möllissä kannattaa etsiä facelift tai sitten etsiä uudempi W164. W163 nitisee ja natisee sisustuksen osalta jonkin verran.
__________________
-TimoV

Range Rover Sport 2.7d SE, 2007
BMW 520xda, 2016
Mercedes-Benz ML55AMG, 2002
Linhai 500 IRS, T3 2016

Range Rover 2.5dse 1998(ex)
Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex)
Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex)
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.12.2019, 07:31
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.439
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veturi Näytä viesti
Kiitos, hyviä pointteja !

Jään eläkkeelle 2-3 vuoden kuluttua ja ajattelin säästää tulevan masturin tuleville polville. Eläkeaikana kilometrejä tulee vähän, mutta maasturin pitäisi olla kyllin hyvä säilytettäväksi, museoitavaksi.

Huomasin että vm90-94 ikäiset maasturit ovat kokeneet kovia, sisustat loppuun kuluneet, pellit ruosteessa ja kuhmuilla. Jostain syystä HDJ80 hinnat ovat käsittämättömän korkeat kuntoon/ikään nähden (!?). Samoin MB G:n hinnat samasta syystä. Mutta Pajeron hinnat matalat, mistä tuo mahtaa johtua?

Toisaalta diesel 4-runner hinnat ovat suhteellisen jälkevällä tasolla.
Kyllä minä arvostaisisin eniten g mersua, jonka saisin perinnöksi.
Musta hyväkuntoinen w463 v8
Toivottavasti itse pystyn jättämään jälkeläisille tuommosen kaikkien tojotien lisäksi

Ajan kanssa vaan kattelee hyvää yksilöä, hakee vaikka euroopasta jos sattuu löytymään. Niiden arvokin tuntuu pysyvän hyvin...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 28.12.2019, 08:59
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.273
Perusasetus

Jos museoautoa ja perintökalleutta tosiaan hakee, niin sitten lähdetään kyllä G-linjalle isolla V8::lla. Tai sitten Defender, mutta uudemmissa hiukan mukavammissa ei sitten bensakonetta ole. Molemmat pitävät arvonsa varmasti.
__________________
-TimoV

Range Rover Sport 2.7d SE, 2007
BMW 520xda, 2016
Mercedes-Benz ML55AMG, 2002
Linhai 500 IRS, T3 2016

Range Rover 2.5dse 1998(ex)
Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex)
Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex)

Viimeksi muokannut TimoV : 28.12.2019 09:07
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 29.12.2019, 11:23
veturi:n Avatar
veturi veturi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.05
Sijainti: uusimaa, Finland.
Viestit: 150
Perusasetus

Kiitos kaikista vinkeistä! MB G W463 V8 hmm ei taida mahtua max15'e budjettiin (!?). Range ei ole ollut mielessä sillä en tiennyt sen BMW 2.5 diesel motista. Sitten tietty Toyota Land Cruiser 80 tai 4runner 3.0 motilla.

Joskus 20v sitten alla oli Range V8 bensa motilla, mukavasti se kulki. 15v sitten tuli ajeltua HDJ80:lla, josta pidin varsinkin autotrailerin vetäjänä. Pari LJ70, jotka olivat käteviä kaupungin ahtaissa lumipenkoissa kun ei vapaita parkkipaikkoja ollut niin kinoksen päälle parkkiin. Yritin pariinkin kertaan hankkia 20v sitten MB G, mut se ruoste ja hitaus motarilla olivat esteenä.

Nyt sitten tuumataan mikä 4wd +2000kg koukku, diesel, vm 90-94.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 29.12.2019, 12:18
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veturi Näytä viesti
Nyt sitten tuumataan mikä 4wd +2000kg koukku, diesel, vm 90-94.
Jos valittavissa on auto tuolta ajalta niin HDJ80 cruiseri.
Neki osaa kyllä olla lahoja ja etuakselivammasia mutta hyvän VX-mallin löytyessä ei todennäköisesti mene rahat kovin pahasti hukkaan.

Melkeinpä suuntaisin katseen tuonne etelämmäs eurooppaan. Suomivehkeet alkaa olla lahoja ja ns. loppuun ajettuja.

J80:iin jos päädyt niin itse venyttäisin vuosimallihaarukkaa vähän eteenpäin (95-98) Löytyisi päivitettyä sisustaa, vakionopeussäädintä, 24venttiilistä konetta jne.

Viimeksi muokannut Mika_T : 29.12.2019 12:22
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 08.01.2020, 16:19
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.419
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veturi Näytä viesti
Range ei ole ollut mielessä sillä en tiennyt sen BMW 2.5 diesel motista.
L322:ssa se M57 on 3 litranen mylly. Vetokyky Rankuissa on 3500kg. Sama tossa P38 kakspuolikkaassa M51:ssä. Molemmat rivikutosia.

Toki vanhemmat mallit 300 ja 200 TDi (2,5 litraset Roverin koneet) Range, Disco ja Defe vetävät myös sen 3500kg. Löytyy myös 5 pyttynen TD5.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 11.01.2020, 14:30
veturi:n Avatar
veturi veturi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.05
Sijainti: uusimaa, Finland.
Viestit: 150
Perusasetus

Selasin Suomen ja ulkomaiden nettiä. Katselin 4runner diesel 2.4 ja 3.0, ruoste vaivaa ihan tosissaan, lokarien kaaret etu+taka, takaosa. Ei oikein sytytä aloittaa hitsausprojektia. Motti 3.0 ilmeisesti kansipahvin kanssa ongelmia.

Sit jokunen HDJ80, usein vielä karvalakkimallia GX (ei AC, sohvalla,lokarin levitykset poissa, ei kattoluukkua jne). Ei sen puoleen, ilman levikkeitä lokarien kantit näkyvissä ja kunnossa (!?). Näissäkin etuperävammaa ja vollottamista ajossa. Mut kk-laakerit vaihdettu, sekä vielä suuttimet ainakin osin kunnostettu mukaan lukien pumppua hiukan katsottu. Voimansiirron vollottaminen ei taida omistajia häiritä tai sit ei vaan raskita kunnostaa, kuitenkin kutosen peliä pidetään kympin kärrynä.

Ehkä HDJ100 ei ole niin hullumpi ajatus..eikö malli tullut 1998
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 11.01.2020, 14:53
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.057
Perusasetus

Aina pitää muistaa että ajokit yksilöitä, oli niitä tyyppivikoja tahi ei...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 11.01.2020, 15:01
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veturi Näytä viesti

Ehkä HDJ100 ei ole niin hullumpi ajatus..eikö malli tullut 1998
Malli tosiaan tuli -98.
Hieno vehe kyllä, ruoste vaan tuntuu vaivaavan pahemmin kuin vanhempia. Erityisesti alustassa. Päällepäin noissa harvoin on mitään ihmeempää.
Etuperä on heikko noissa alkupään satasissa. Tasauspyörästöä on muutettu muistaakseni ~2002 kahdesta pikkurattaasta neljään. Se hajoaa sitten välityksestä jos tiukille joutuu.

Toki jos jostain reippaasti etelämpää katselee sellaisen joka ei ole saanut suolakylpyjä ja tuodessa ruostesuojauttaa heti niin saa aika makean pelin.
Miinuksena nämä Suomen idiootti verot. yli 1000e/vuosi nelivaihteisissa. 5vaihteisissa facelifteissä ~980e

Viimeksi muokannut Mika_T : 11.01.2020 15:18
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä on maasturi ja mikä citymaasturi JouniN Chit-Chat 73 26.04.2016 17:14
Ostetaan Maasturi käyttis/safari käyttöön Nico_de_Nirvi O/M/V Ajoneuvot 13 14.04.2012 09:48
M: Tojo LJ70 tai Mitsu Pajero O/M/V Ajoneuvot 0 15.05.2006 17:43
Mitsu L-200, mikä vempele? veejii Tekniikka & Jutustelu 5 14.09.2004 16:17
Mikä käyttis kotona ? mika Hardware 2 11.02.2003 19:27


Sivu luotu: 10:31 (GMT +2).