Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.12.2019, 21:10
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Vaikka USA-pelit jo jätitkin väliin, niin kokemuksesta noihin spekseihin Jeep Commander. Dieselit Mersun koneella ja vaihteistolla ja valmistettukin Itävallassa, samalla tehtaalla kuin vaikka ne G:t.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.12.2019, 22:17
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Kesällä hommasin nissanin pathfinderin. Täyttää asetetut kriteerit. Huoltaminen lienee yhtä helppoa kuin muidenkin saman aikakauden merkkien. Oma valinta oli 130 tonnia ajettu -11 vuotinen mikä ei ihan tuohon budjettiin taivu mut onhan noita huokeampiakin tarjolla.
Pirun mukava ajaa maantiellä ja kulutus 9 litraa sekalaisessa ajossa automaatilla. Pikkusen isommat renkaat ja 40mm korotus tuossa. 5 hengen kuormalla tavaratila iso ja lisäpenkeillä ei enää niin iso mut mahtuu sinne kauppakassit ihan hyvin.
Kannattaa ainakin harkita vaihtoehtona.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.12.2019, 22:29
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Tuolla rahalla saa jo hyvän J120 cruiserin.

Hyviä pelejä kun metsästää ajan kanssa sellaisen joka ei ole alustastaan ruosteessa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.12.2019, 22:32
kenni_ kenni_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Suur-kangasalan kaupunki >=(
Viestit: 481
Perusasetus

120-sarjalaisellle ääni täältäkin. Ihan hyviä pelejä kuhan ei oo ruosteessa ja suuttimet huollettu/vaihdettu ajallaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.12.2019, 10:12
veturi:n Avatar
veturi veturi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.05
Sijainti: uusimaa, Finland.
Viestit: 147
Perusasetus

Kiitos, hyviä pointteja !

Jään eläkkeelle 2-3 vuoden kuluttua ja ajattelin säästää tulevan masturin tuleville polville. Eläkeaikana kilometrejä tulee vähän, mutta maasturin pitäisi olla kyllin hyvä säilytettäväksi, museoitavaksi.

Huomasin että vm90-94 ikäiset maasturit ovat kokeneet kovia, sisustat loppuun kuluneet, pellit ruosteessa ja kuhmuilla. Jostain syystä HDJ80 hinnat ovat käsittämättömän korkeat kuntoon/ikään nähden (!?). Samoin MB G:n hinnat samasta syystä. Mutta Pajeron hinnat matalat, mistä tuo mahtaa johtua?

Toisaalta diesel 4-runner hinnat ovat suhteellisen jälkevällä tasolla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.12.2019, 10:34
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Yllättävän monessa vehkeessä on asennettuna 2200kg vetokoukku, vaikka valmistaja olisikin tyypittänyt ajoneuvon 3500kg painolle. Näin ainakin rekisteriotteissa. Tuossa saa siis olla tarkkana. Se on sitten oma juttunsa, että riittääkö itse lisätyt vinotuet, että saa sen 3500kg ja/tai onko kyseessä se tietojen siirtyminen uuteen järjestelmään joskus takavuosina mikä heitti erinäisiä tietoja väärin noissa vetopainoissa.

HDJ80 on kyllä saavuttanut jonkunlaisen kulttiauton maineen, vaikka todellisuus on se, että 99% niistä on raiskattu huoltuautoiksi ja alkavat olla siinä iässä, että esimerkiksi syöttöpumpuista alkaa tiivisteet kovettumaan. Onhan niissä kyllä järkyttävät verot henkilöautona, mutta todella kökkö ajoneuvo 1+1 matkustajakapasiteetilla. Kutoskone on tietty aina "kivempi", mutta samalla rahalla (tai pienellä lisäpanostuksella) voi tosiaan saada uudemman ja hipaisun paremmilla varusteilla.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä

Viimeksi muokannut Luoppis : 24.12.2019 10:44
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.12.2019, 16:00
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Yllättävän monessa vehkeessä on asennettuna 2200kg vetokoukku, vaikka valmistaja olisikin tyypittänyt ajoneuvon 3500kg painolle. Näin ainakin rekisteriotteissa.
Johtuu osittain siitä että pakuna ei joskus taannoin saanut täysiä massoja, mut viimeiset 15 vuotta on ollut samat säännöt. Eli voi muutoskatsastaa valmistajan sallimaksi.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.12.2019, 16:09
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Yllättävän monessa vehkeessä on asennettuna 2200kg vetokoukku, vaikka valmistaja olisikin tyypittänyt ajoneuvon 3500kg painolle. Näin ainakin rekisteriotteissa. Tuossa saa siis olla tarkkana. Se on sitten oma juttunsa, että riittääkö itse lisätyt vinotuet, että saa sen 3500kg ja/tai onko kyseessä se tietojen siirtyminen uuteen järjestelmään joskus takavuosina mikä heitti erinäisiä tietoja väärin noissa vetopainoissa.

HDJ80 on kyllä saavuttanut jonkunlaisen kulttiauton maineen, vaikka todellisuus on se, että 99% niistä on raiskattu huoltuautoiksi ja alkavat olla siinä iässä, että esimerkiksi syöttöpumpuista alkaa tiivisteet kovettumaan. Onhan niissä kyllä järkyttävät verot henkilöautona, mutta todella kökkö ajoneuvo 1+1 matkustajakapasiteetilla. Kutoskone on tietty aina "kivempi", mutta samalla rahalla (tai pienellä lisäpanostuksella) voi tosiaan saada uudemman ja hipaisun paremmilla varusteilla.
Autoliikkees tsekkailin HDJ 100:sta, eikä sekään enää säädettävineen alustoineen parasta bestiä ollut.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.12.2019, 13:57
Auriol90:n Avatar
Auriol90 Auriol90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.17
Sijainti: Imatra
Viestit: 95
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veturi Näytä viesti
Mutta Pajeron hinnat matalat, mistä tuo mahtaa johtua?
Luulisin hintaeron johtuvan maineesta. Veikkaisin et Pajeron mainetta näivettää etuakseli.. (erillisjousitus)
Tekniikan puolesta väittäisin sen olevan tuttua japanilaista laatua. Kansi ja laatikko heikoimpia. Laatikkoja on 2 laisia, Galantin ja Canterin laatikko. Canterin kestää paremmin, sen tunnistaa ku kurkkaa auton alle, siinä on semmone vähä suippo pohja ja Galantissa on noin 30 cm x 30 cm tasane pohja. (Yleensä inter cooler koneissa on Canter)
satasta en oo ajanu ku paku, mut 80 kmh kierrokset vähä vajaa 3000 ja aikalailla tasan 10l vie.
__________________
.............................

Kiitos ja anteeksi
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.12.2019, 14:08
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Auriol90 Näytä viesti
Luulisin hintaeron johtuvan maineesta. Veikkaisin et Pajeron mainetta näivettää etuakseli.. (erillisjousitus)
Tekniikan puolesta väittäisin sen olevan tuttua japanilaista laatua. Kansi ja laatikko heikoimpia. Laatikkoja on 2 laisia, Galantin ja Canterin laatikko. Canterin kestää paremmin, sen tunnistaa ku kurkkaa auton alle, siinä on semmone vähä suippo pohja ja Galantissa on noin 30 cm x 30 cm tasane pohja. (Yleensä inter cooler koneissa on Canter)
satasta en oo ajanu ku paku, mut 80 kmh kierrokset vähä vajaa 3000 ja aikalailla tasan 10l vie.
Pajero 3,2 dieselinä näyttää vakiona tarpeeksi tehokkaalta:
https://youtu.be/b7npbOkb2N8

Erilisjousitus mulla on Hiluxeissa keulassa ja mielestäni se on ollut hyvä.

Rankassa off road vehkeessä varmaan jäykkä akseli on paikallaan.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.12.2019, 07:31
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.435
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veturi Näytä viesti
Kiitos, hyviä pointteja !

Jään eläkkeelle 2-3 vuoden kuluttua ja ajattelin säästää tulevan masturin tuleville polville. Eläkeaikana kilometrejä tulee vähän, mutta maasturin pitäisi olla kyllin hyvä säilytettäväksi, museoitavaksi.

Huomasin että vm90-94 ikäiset maasturit ovat kokeneet kovia, sisustat loppuun kuluneet, pellit ruosteessa ja kuhmuilla. Jostain syystä HDJ80 hinnat ovat käsittämättömän korkeat kuntoon/ikään nähden (!?). Samoin MB G:n hinnat samasta syystä. Mutta Pajeron hinnat matalat, mistä tuo mahtaa johtua?

Toisaalta diesel 4-runner hinnat ovat suhteellisen jälkevällä tasolla.
Kyllä minä arvostaisisin eniten g mersua, jonka saisin perinnöksi.
Musta hyväkuntoinen w463 v8
Toivottavasti itse pystyn jättämään jälkeläisille tuommosen kaikkien tojotien lisäksi

Ajan kanssa vaan kattelee hyvää yksilöä, hakee vaikka euroopasta jos sattuu löytymään. Niiden arvokin tuntuu pysyvän hyvin...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.12.2019, 08:59
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.273
Perusasetus

Jos museoautoa ja perintökalleutta tosiaan hakee, niin sitten lähdetään kyllä G-linjalle isolla V8::lla. Tai sitten Defender, mutta uudemmissa hiukan mukavammissa ei sitten bensakonetta ole. Molemmat pitävät arvonsa varmasti.
__________________
-TimoV

Range Rover Sport 2.7d SE, 2007
BMW 520xda, 2016
Mercedes-Benz ML55AMG, 2002
Linhai 500 IRS, T3 2016

Range Rover 2.5dse 1998(ex)
Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex)
Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex)

Viimeksi muokannut TimoV : 28.12.2019 09:07
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä on maasturi ja mikä citymaasturi JouniN Chit-Chat 73 26.04.2016 17:14
Ostetaan Maasturi käyttis/safari käyttöön Nico_de_Nirvi O/M/V Ajoneuvot 13 14.04.2012 09:48
M: Tojo LJ70 tai Mitsu Pajero O/M/V Ajoneuvot 0 15.05.2006 17:43
Mitsu L-200, mikä vempele? veejii Tekniikka & Jutustelu 5 14.09.2004 16:17
Mikä käyttis kotona ? mika Hardware 2 11.02.2003 19:27


Sivu luotu: 09:30 (GMT +2).