![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Vaikka USA-pelit jo jätitkin väliin, niin kokemuksesta noihin spekseihin Jeep Commander. Dieselit Mersun koneella ja vaihteistolla ja valmistettukin Itävallassa, samalla tehtaalla kuin vaikka ne G:t.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kesällä hommasin nissanin pathfinderin. Täyttää asetetut kriteerit. Huoltaminen lienee yhtä helppoa kuin muidenkin saman aikakauden merkkien. Oma valinta oli 130 tonnia ajettu -11 vuotinen mikä ei ihan tuohon budjettiin taivu mut onhan noita huokeampiakin tarjolla.
Pirun mukava ajaa maantiellä ja kulutus 9 litraa sekalaisessa ajossa automaatilla. Pikkusen isommat renkaat ja 40mm korotus tuossa. 5 hengen kuormalla tavaratila iso ja lisäpenkeillä ei enää niin iso mut mahtuu sinne kauppakassit ihan hyvin. Kannattaa ainakin harkita vaihtoehtona. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tuolla rahalla saa jo hyvän J120 cruiserin.
Hyviä pelejä kun metsästää ajan kanssa sellaisen joka ei ole alustastaan ruosteessa. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
120-sarjalaisellle ääni täältäkin. Ihan hyviä pelejä kuhan ei oo ruosteessa ja suuttimet huollettu/vaihdettu ajallaan.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos, hyviä pointteja !
Jään eläkkeelle 2-3 vuoden kuluttua ja ajattelin säästää tulevan masturin tuleville polville. Eläkeaikana kilometrejä tulee vähän, mutta maasturin pitäisi olla kyllin hyvä säilytettäväksi, museoitavaksi. Huomasin että vm90-94 ikäiset maasturit ovat kokeneet kovia, sisustat loppuun kuluneet, pellit ruosteessa ja kuhmuilla. Jostain syystä HDJ80 hinnat ovat käsittämättömän korkeat kuntoon/ikään nähden (!?). Samoin MB G:n hinnat samasta syystä. Mutta Pajeron hinnat matalat, mistä tuo mahtaa johtua? Toisaalta diesel 4-runner hinnat ovat suhteellisen jälkevällä tasolla. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Yllättävän monessa vehkeessä on asennettuna 2200kg vetokoukku, vaikka valmistaja olisikin tyypittänyt ajoneuvon 3500kg painolle. Näin ainakin rekisteriotteissa. Tuossa saa siis olla tarkkana. Se on sitten oma juttunsa, että riittääkö itse lisätyt vinotuet, että saa sen 3500kg ja/tai onko kyseessä se tietojen siirtyminen uuteen järjestelmään joskus takavuosina mikä heitti erinäisiä tietoja väärin noissa vetopainoissa.
HDJ80 on kyllä saavuttanut jonkunlaisen kulttiauton maineen, vaikka todellisuus on se, että 99% niistä on raiskattu huoltuautoiksi ja alkavat olla siinä iässä, että esimerkiksi syöttöpumpuista alkaa tiivisteet kovettumaan. Onhan niissä kyllä järkyttävät verot henkilöautona, mutta todella kökkö ajoneuvo 1+1 matkustajakapasiteetilla. Kutoskone on tietty aina "kivempi", mutta samalla rahalla (tai pienellä lisäpanostuksella) voi tosiaan saada uudemman ja hipaisun paremmilla varusteilla.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä Viimeksi muokannut Luoppis : 24.12.2019 10:44 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Johtuu osittain siitä että pakuna ei joskus taannoin saanut täysiä massoja, mut viimeiset 15 vuotta on ollut samat säännöt. Eli voi muutoskatsastaa valmistajan sallimaksi.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Luulisin hintaeron johtuvan maineesta. Veikkaisin et Pajeron mainetta näivettää etuakseli.. (erillisjousitus)
Tekniikan puolesta väittäisin sen olevan tuttua japanilaista laatua. Kansi ja laatikko heikoimpia. Laatikkoja on 2 laisia, Galantin ja Canterin laatikko. Canterin kestää paremmin, sen tunnistaa ku kurkkaa auton alle, siinä on semmone vähä suippo pohja ja Galantissa on noin 30 cm x 30 cm tasane pohja. (Yleensä inter cooler koneissa on Canter) satasta en oo ajanu ku paku, mut 80 kmh kierrokset vähä vajaa 3000 ja aikalailla tasan 10l vie.
__________________
............................. Kiitos ja anteeksi |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
https://youtu.be/b7npbOkb2N8 Erilisjousitus mulla on Hiluxeissa keulassa ja mielestäni se on ollut hyvä. Rankassa off road vehkeessä varmaan jäykkä akseli on paikallaan. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Musta hyväkuntoinen w463 ![]() ![]() ![]() Toivottavasti itse pystyn jättämään jälkeläisille tuommosen kaikkien tojotien lisäksi ![]() Ajan kanssa vaan kattelee hyvää yksilöä, hakee vaikka euroopasta jos sattuu löytymään. Niiden arvokin tuntuu pysyvän hyvin...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Jos museoautoa ja perintökalleutta tosiaan hakee, niin sitten lähdetään kyllä G-linjalle isolla V8::lla. Tai sitten Defender, mutta uudemmissa hiukan mukavammissa ei sitten bensakonetta ole. Molemmat pitävät arvonsa varmasti.
__________________
-TimoV Range Rover Sport 2.7d SE, 2007 BMW 520xda, 2016 Mercedes-Benz ML55AMG, 2002 Linhai 500 IRS, T3 2016 Range Rover 2.5dse 1998(ex) Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex) Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex) Viimeksi muokannut TimoV : 28.12.2019 09:07 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä on maasturi ja mikä citymaasturi | JouniN | Chit-Chat | 73 | 26.04.2016 17:14 |
Ostetaan Maasturi käyttis/safari käyttöön | Nico_de_Nirvi | O/M/V Ajoneuvot | 13 | 14.04.2012 09:48 |
M: Tojo LJ70 tai Mitsu Pajero | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 15.05.2006 17:43 | |
Mitsu L-200, mikä vempele? | veejii | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 14.09.2004 16:17 |
Mikä käyttis kotona ? | mika | Hardware | 2 | 11.02.2003 19:27 |