![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Koneen koko ja ominaisuudet sitten kannattaa miettiä tarkasti, 0.8 lanka on autohommaan sopivaa, isomman raudan kanssa sitten millistä ja 1.2 mm lankaa. Joku 150A riittää autopeltiin, mielellään kuitenkin voimavirtakoneena. Saahan noita koneita vuokrattuakin, tai ostaa käytettynä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Hitsailusta
"Kuulostaa" että kyseinen liike ei ole halukas ottamaan projektia vastaan mutta jos yllätyksiä tulee ei 700€ ole kaukana totuudesta. 350€ olisi mielestäni käypä hinta jos kaikki menisi ilman yllätyksiä joka harvoin autoja hitsatessa toteutuu.
Ja tekijästä kiinni haluaako tehdä viimeisen päälle vai tyyliin kunhan menee katsastuksesta läpi. Itsellä paras ylpeyden aihe ollut aina jos on hitsannut autoa ja uusinta tarkastuksessa katsuri ei ole enää löytänyt kohtaa mistä on hitsattu. Maastureita hitsatessa en ole sipistellyt paikkoja kunhan on hitsattu tasaisesti kiinni ilman röpelöitä reunoja saa jäädä saumat näkyviin niin ei haittaa minun silmää... Axxel 195A (Sama kone kuin Kempten) tällä hetkellä ollut käytössä ja ihan ok kone. Saa hitsattua ohutta peltiä ja myös paksummatkin raudat saa kiinni. Haaveissa kyllä Kemppi MinargMig Evo 200. Jokusen auton hitsailin lainakoneella Kempin MinargMig 180 ja aivan huippu laite millä hitsailee todella mielellään. Jotain helmojen ja kaarien hitsailuita kun kavereille tehnyt niin 50-300€ noista saanut vaivan palkkaa... Ei pääse tuolla hintaa vielä "palkoille"
__________________
-82 Vihreä camo patrol -82 Hopea 2+3 projekti patrol -82 Varaosa tekniikanluovuttaja patrol Viimeksi muokannut ajelija : 17.12.2019 17:33 Perustelu: Hinnoista vielä. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kaikella kunnioituksella ammattilaisia kohtaan, 70-100 € tunti on kova hinta.
Ääni omalle minarcmigille, itse en tykännyt hitsata ennenkuin oman mokoman ostin, ja sen lisäks hyvä nykyaikainen kypärä, niin homma maistuu taas. Palosuojaus, jälkivartiointi on ne millä raha säästyy. Mätähommat on hanurista, mutta kun vaihtaa ehjältä alueelta ehjälle saakka, on homma ihan mukavaakin, ja kun pääsee paistamaan paksumpaa tavaraa alkaa jo hommasta nauttia. Sama ero kuin hapankorpun ja kunnon pihvin välillä.
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 07.01.2020 13:54 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Laita kuvia nistä paikoista niin helpompi sekä arvoida tota 700 hintaa että voidaan neuvoa miten ne kannattaa tehä kun oot saanu sen koneen hankittua.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Vaikka tuollaisen koneen hankit ja vähän opettelua, niin saat homman hoidettua
https://www.nettikone.com/migatronic...ig-273/1876364
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Tää mun laite on pelannu kuin unelma ja lankaa on poltettu riittävästi. Tosin tää on siltä ajalta, että joka osassa lukee vielä Kemppi.. ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ehdottomasti oma kone. Peltihommien lisäksi voi tehdä kaikenlaisia aputyökaluja korjuuhommiin. Itse arvoin pitkään juuri tuon migatronicin ja kempin minarcin 180 välillä. Päädyin kemppiin pienemmän koon takia. Kymmenkunta kelaa kohta tuollakin menty ilman ongelmia.
Eka kone oli 150 a valovirtatelwini. Kyllähän tuollakin reilusti tuli hitsattua, mutta paremmalla koneella huono hitsari saa hiukan parempaa jälkeä aikaiseksi. Käyttöergonomiassa noissa oli iso ero. jos on ranneongelmia, vältä halpiskoneita. kaapelit ja pistoolit ovat jäykkiä ja kömpelöitä. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Viimeisin on Kempin Minarcmig 200 evo, ja kyllähän sillä on ihan eri meininki, varsinkin kun ei ole ammattihitsari vaan tavan turailija. Hyvä laite antaa vähän taidoissakin anteeksi. ![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 08.01.2020 16:28 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Miten noita ruosteita korjataan, jos tehdään Määräysten mukaan?Lainaus:
Minä olen noita ruosteita paikkaillut jokusia vuosikymmeniä, ensimmäiset kaasuhitsauksella, pienet räpimiset puikolla, ja viimmeiset vuosikymmenet MIG:llä Jos Joku tekee ruostekorjausta/hitsausta "aivan oikeasti-" siis niin kuin kuuluu kaikkia Suomessa olevia velvotteita ja sääntöjä noudattaen, niin aika "erikoinen-" korjaamo pitää olla. Hitsaaminen, ja varsinkin palavien kikkareiden (autojen, jotka sis. bensaa taikka dsl) ei onnistu missä vaan. Ja se legendaarinen "kaljapullon korkin kokoinen" reikä hitsataan 5 minuutissa? Toki lanka palaa vajaa 5 minuuttia.... Jos paikka tosiaankin on puhdas, ja ruostetta on vain tuo 3cm halkaisilataan oleva "täplä" (Itse vaihdoin yhteen reilu 20v sitten nissan cherry:n molemmat helmapellit, ja melkein 1m2 peltiä, kun molemmissa helmoissa oli nuo katsurin rengasraudan reijät)(tiesin, että ns. läpeensä laho) Ja vaikka tulityötilaksi varustettu "hitsaamo/korjaamo" niin jos autossa jotain palavaa, esim. renkaat, niin ei taida (ei täsmätietoa) onnistua vaan hitsata ja lähteä kotiin? Siis jos poltat asiakkaan auton, taikka hitsaamon, niin olet sn. kusessa. Ja noista hitsauskoneista, mitä suositeltiin topiikin aloittajan peltihommiin: Lähtökohtaisesti olisi parempi puolet pienempi, kuin 250 A kone..... (noissa poltin ja säädetävyys on kuin "nippu kyr**ä" verrattuna noihin 150-180 invertterikoneisiin. Ja vielä tuohon ruostekorjaukseen yritystoimintana: -Jos pitää tehdä huonoissa olosuhteissa, ja paskaselle pellille, kun omistaja kokoajan neuvoo/hoputtaa, niin en alkaisi tekemään edes tuolla 100e/h Monet tietokonetta näpyttelevät laskuttavat enemmän, ja kulut on aika paljon pienemmät.... ja asiakas ei ole olan yli neuvomassa (Sorry) Kaikkein eniten ihmetyttää se, että kukaan ei kovinkaan pontevasti varoittele tulipalosta: Kun minä hitsaan omaa autoa; niin silloin on palovahti kokoajan läsnä, ja vahti jatkuu väh. 2 tuntia siitä, kun hitsauskoneen pistoke on otettu seinästä, taikka rälläkän, toki muuta teen/tehdään koko ajan. Ja sammutuskalusto: sankollinen vettä, ja tieto, että mistä MIG-hitsin maakengän saa pois (suojakaasu, mison, sammuttaa aika tehokkaasti, kun maadoitusjohdin on irti) Puutarhaletku on seuraava, ja sitten 5kg hiilidioksidi sammutin. Ja jos meinaa palaa kunnolla, niin 2 kpl 6 kg ja yksi 12kg jauhesammutin..... koskaan ei ole tullut sammutettua tulipaloa jauhesammuttimella, ainostaan noita on/off altaita... Viimeksi muokannut pee : 07.01.2020 13:55 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
moi!
tuo paloriski tosiaankin on ihan konkreettinen. itellä on ihan rälläkkä hommissakin ulkona ja käsillä se 12g sammutin. ( muutekin ajankohtaisessa kunnossa ja helposti saatavilla). VPK hommissa nuorempana sammuteltu talleja useampi ![]() en toki morkkaa ammatimiehiä ja heidän ammattitaitoa. hyvälle miehelle ja hyvästä työstä kunnon korvaus. tässä oli nyt lähinnä saituus joka iski. ja auto on 20+ vanha maasturin rämä, eli jos jälki sattuu nyt olemaan sitä sun tätä ei haittaa. auto ei tule olemaan näytillä missään. Siksi ajattelinkin että 100+€ mies ei ole se oikea autoa laittamaan vaan kyläseppä ajaa ihan hyvin asian. Älkää käsittäkö minua nyt väärin. lopputulemana on opetella itse hitsaamaan jahka sen koneen saa hankittua. rajoitteena on se 230v. mutta onhan noita 160A koneita joilla melko varmasti pärjää...! mukavaa päivänjatkoa kaikille..! //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Itse suhaan valovirtaisella Esab CaddyMig C200i masiinalla eikä sitten ensimmäistäkään pahaa sanaa harrastekäytössä. On aikoinaan ollut voimavirta Esabbia ja Kemppiä ja tällä uudella pelillä polttaa tällainen tunari kyllä pirun paljon helpommin nättiä saumaa kuin niillä perinteisillä vehkeillä. Ammattimiehet on sitten erikseen, tämä siis ihan pääsiäiskäden kokemuspohjainen mielipide.
Ei ainakaan siis mätä/autopelti hommissa toi 230v mikään este tahi hidaste. Sitten otat vielä tollasen modernin laitteen, niin on edellytykset päästä suht helpolla hyvään lopputulokseen. Maksaa se hieman enemmän kuin halvimmat, mutta varmasti antaa sille rahalle vastineenkin. Ja saat myytyä pois jos ei maistukaan hitsuuttelu, toki itse uskon että käyttökohteita alkaa löytymään kun on hitsi nurkissa ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Sama laite löytyy itsellä kuin Mackella. Helppo käyttää ja tunarikin saa kohtuusaumaa aikaiseksi - jopa suhteellisen ohueen peltiin.
__________________
-TimoV Range Rover Sport 2.7d SE, 2007 BMW 520xda, 2016 Mercedes-Benz ML55AMG, 2002 Linhai 500 IRS, T3 2016 Range Rover 2.5dse 1998(ex) Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex) Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
minkä takia hj:n kampiakselin taaempi stefa maksaa toyotalla 93€ ja muualla 3-6€ ? | VonLeka | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 28.09.2010 22:53 |
Mitä kannattaa maksaa hj:stä? | amis | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 03.07.2006 16:49 |
mitä bj 42 maksaa?????? | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 20.03.2006 21:22 | |
Mitä gaz maksaa | Ex_inkkari | Chit-Chat | 18 | 14.12.2005 11:29 |
Mitä Bensa maksaa | MäIte | URL | 0 | 27.02.2003 20:32 |