![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Ei mikään ihmeellinen projekti mutta vähän työläs ainakin, V12 Jaggeen rupesin tulppia ja muuta sytkäkamaa vaihtelemaan. Irtokamaa pois tosta päältä että pääsee käsiksi, oikeanpuoleisen bankin etummaisen tulpan sai hirmu ähräämisellä vaihdettua a/c kompuran alta... sitten tajusin että se himputin kompura ei oo keskellä vaan vasemman puolen tulppaan ei mahu mikään avain. Näyttää siltä että kompuran joutuu löysäämään että tulpan saa vaihdettua. ![]() Tulpathan näissä on tuolla "laakson puolella". , EDIT: Aika nätti homma. Kolme erilaista tulppa-avainta, jatkoja ja nivel. Jonkun aiemmin, kuivana, asentamat tulpat oli aikas tiukassa kun pitkällä avaimella sai vääntää auki. Pura ensin pois: kaasuvaijerin-tankojen kiekko, sen alta puola ja taas sen alta toinen puola. Sitten näiden jalka. Vakkarin bellow ja ventiilikäikäle. Virranjakajankansi, sekä pyörijä ettei mene rikki. Tulpanjohdot pois haitoilta. Etummaisten tulppien vaihtoa varten irroita ilmastoinnin kompura ja nosta sitä ylöspäin. Apparinpuolella takimmainen on taas sillai että siinä on hyvä mahdollisuus teloa öljykello ja/tai ö-paineen varoituksen kytkin jos ei ole varovainen. Totea työn kestäessä, ja etummaisten pa-suuttimien sähköliittimien irroituksessa että ne vanhat muoviliittimet on ihan helkutin rapeat... raks... prkl. No, tavan Bosch/AMP liittimiä niin nämä voi kaikki vaihdella tuossa jossain vaiheessa. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä ja hey presto se toimii vieläkin kun THE bensakrematorio pötkähti heti tulilleLisätöiksi havaittu: ne mainitut pa-suuttimien liittimet pitää vaihtaa kun joutaa/viitsii, tulpanjohdot aika korput -> uudet tulossa, jakajan kansikin saa mennä vaihtoon ja häiriintynyt kaksipäinen pyörijä kans...
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 25.11.2019 20:14 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Miljoona-auto ostaessa on miljoona-auto myös huoltaessa!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Mersua liimattu kasaan joka nurkalta
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eikä se vielä oo loppunu, pienenee kuitenkin kohteet koko ajan.. Nyt sillä voi kuitenkin jo ajaakkin..
Viimeksi muokannut Lerssinen : 29.11.2019 21:46 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Koska brittiauto on aina rapea, jos ei pohjasta niin sitten konehuoneen sähköliittimet hajoaa jo kun pajaan laittaa valot päälle. Työn alla on Kisun bensasuuttimien liittimet, orkkis GM-style liittimet on miellyttävästi holvattu täyteen jotain sitkasta mämmiä joten joutuu vaihtamaan koko assyn. Piuhoissa ei juuri ole ylimääräistä joten niitä joutuu vähän jatkamaan, varsinkin kun noi uudet AMPit on vähän pidempää mallia.
Uusi liitin on tommonen, lukituslanka mietitytti hetken kun sehän on tietenkin erilainen/erikokoinen kuin vanhoissa eikä ne käy ristiin. Tämä uudempi ei mahdu tuonne liittimen "alapuolelle" kun suuttimien kiinnityslevy on tiellä. Käy se näinkin, lanka 90ast kulmaan taivuttaen niin meni ikäänkuin B-rapun puolelta ja toimii. Liitin pysyy kiinni, bonuksena tämä on helpompi avata kuin se orkkis lanka jota sai kaivaa urastaan.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 30.11.2019 18:29 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Aikani mietin että mikäköhän siinä on että on jätetty vanha suodatin uuden kaveriksi, "mistäpä noista Mersuista tietää". Mut sehän on pumppu.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 30.11.2019 18:40 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
pökkereihin aloitin nappulan poiston+leikkuun/välit vetää vielä sileiksi kiekkokarhentimella,Netistä löytyneen kuvan innoittamana
. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Toisen brittiauton talviajan to-do listaa alettu raksimaan. Takakontin vesivuotoja rupesin tilkitsemään, tämähän on brittiautoksi erikoisen kuiva mutta kaksi pientä lähinnä tihkumiseksi luokiteltavaa vuotoa konttiin on.
Antennin läpivienti tiputtaa, lähinnä pesujen yhteydessä tai jos on todella kova sade. Tämä selkis kun otti taka decker panelin irti jotta pääsi tutkimaan, antennin (ei orkkis) läpiviennin kittaus on hieman epäonnistunut aikoinaan ja kun ko. alueelle kertyy enemmän vettä niin rupeaa tippumaan konttiin. Ok, ei siis onneksi kuppaa tms ilkeää. Toinen nurkkaa tiputtelee herkemmin ja pitää kontin lattian ikävästi kokoajan märkänä, jos ei sada niin pestessä menee vettä sisään. Takalasin kiinnityskikkareen ruuveista näkyy tiputtavan, tästäkin selvitään onneksi puts puts kliinaus ja uudelleen kittaus operaatiolla. Nyt kun alue on auki niin samalla kontin saranoiden ympäristön putsaus ja kevyt uusintamaalaus, tällä alueella näkyy vesi viihtyvän niin paras hoitaa pinta kuntoon ettei rupea ruostumaan. Ei kyllä kovin hanakasti ruostuile tämä kun autoa ei kylvetetä suolassa. Näistä pelkästään kesällä ajossa olevista autoista huomaa melkoisen selkeästi mitä murhaa toi suolaus on autoille... (ja muillekkin rakenteille) Tässä samalla sit uusi tiiviste takalasille ja decker panelille. Tuleepa nekin siisteiksi, alkaa vanhat kumit olemaan jo aika pykineitä. Niin ja tankkausputken läpivientigrommet kans uusiinpuihin, vanha on ihan kakkana. Tämä ei sentäs vuoda mitään mutta tarvii sekin laittaa kuntoon, muuten ei tule uni...
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 14.12.2019 10:17 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| parturissa tapahtuu | SAMROCK | Chit-Chat | 9 | 10.09.2007 18:10 |
| kärkölässä tapahtuu.. | toyota4x4 | Chit-Chat | 15 | 15.04.2007 11:11 |
| Kilvetön mopo tallissa? Oonko rikollinen? | kokkolanpoika | Chit-Chat | 14 | 12.12.2006 20:42 |
| NHL:ssä tapahtuu.. | SamppaFIN | Jääkiekko | 3 | 05.05.2004 14:56 |
| NHL:ssä tapahtuu | SamppaFIN | Jääkiekko | 4 | 12.05.2003 12:27 |