![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Teillä on sentään silkinpehmeästi käyvät kuutoset, meillä oli LT31D -78, ja koneena 2.7 litrainen Perkinsin nelonen
![]() Äänieristystä oli konekopan sisäpuolella, ja hiukan ohjaamon takaseinän alareunassa. Lattialla ohut kumimatto. Muualla olikin sitten iloisen vihreän väristä peltiä.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Vaikka sitä kuinka lisäeristää niin ei se kierroksia laske... ja tosi nätisti käy volkkarin kuutonen ainakin kylmänä
![]() ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuo kone on sellainen että 3000rpm kiertää kivuttomasti ja siinä vielä pysyykin nätisti, mutta siitä ylemmäksi mentäessä pitää konetta "puskea" kokoajan eteenpäin. Käytännössä tämä tekee sen että järkevä matkavauhti asettuu tuohon 70-80kmh väliin. Pidemmällä välityksellä tuota matkavauhtia pystyisi nostamaan sinne 90kmh suuntaan. Toinen on sitten matkustusmukavuuden nosto. Tuollainen 3000 kierrosta huutava kone ei ainakaan omaan korvaan ole mukavin matkaseura. Tuostakun saisi kierroksia laskettua sen verta että olisivat vaikka 2500-2700 matkassa olisi meno jo paljon mukavempaa. Näkisin että vielä on koneessa niin paljon kierroksia että voimansiirto yms pääsisi kohtuu rasituksella. Sitä en ollut mitenkään ajatellut että kuinka paljon 1:0,8 välitys rasittaa enemmän kuin 1:1. Ehkä se perävälityksen muutto olisi viisain, mutta mistä niitä tuollaiseen löytää? Lainaus:
Tuo ykkösen pidentämisen välttelyssä olet aivan oikeassa. Auto on ostettu aikanaan käyttöön ja käytössä sitä on pidetty. On kunnon lastissa paljon mukavempi lähteä mäkeen liikkeelle tuon ykkösen avulla, kakkosella ei paikoitellen edes tarvitsi yrittää. Edit: Joku 4 tai 4.2 perävälitys olisi varmaan aika hyvä eikä tuo taitaisi loppulopuin ykköstä niin kamalasti jatkaa. Tuo akseli taitaa olla jotain jenkki/dana sukua. Voisikohan tuohon sopia jonkun jenkkiperän välitys? Kääntyy tuo saksa kovin huonosti kääntäjällä Viimeksi muokannut Hcet : 19.11.2019 07:35 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä sitä M90 on ollut tuon deekun jatkona, kohtuu harvinaisia ovat. Tuon vaihteiston asentamista tosiaan vaikeuttaa se, että kytkinkoppa on kiinteä osa laatikonkuorta, joten pitää löytää D6:n jatkona ollut vaihteisto tai tehdä kytkinkoppa leikkaa ja sähköliimaa menetelmin.
Yksi tuttu askarteli joskusmuinoin tuommoisesta M46:sta sen ylivaihdeosan oohpelin reksan laatikon jatkeeksi. Kova homma siinä oli kun piti rakennella akseli laatikon ja ylivaihteen välille ja kiinnitykset ylivaihteelle. Vanhemmista Transiiteista löytyy kanssa sähköisellä ylivaihteella olevia laatikoita, itse ylivaihde yksikkö on periaatteessa sama kuin Volvoissa. Mites olisi joku (Bemarin) Getrag? Niitä asentelevat turbo Volvoihin kun omat laatikot eivät kestä. Vaatii toki kytkinkopan rakentelua, mutta osaajia löytyy. Joku 260 voisi olla kestoltaan passeli, tai hinnakkaampi 265 (vanhat isolohkohko 5-sarjalaiset). Plussana 265:ssa olisi irrotettava kytkinkoppa. Tai vanhemman M5:n Getrag 280. Välityksiltään parhain olisi ehkä 6-lovinen 420G (1=4.227 2=2.528 3=1.669 4=1.226 5=1.000 6=0.828). Kyllähän tuo deeku ottaa kierroksia hanakasti, mulla oli hivenen pumpultaan sorkittu ja isommalla turbolla oleva D24TIC 240:n keulalla ja leimasetä tuumasi päästömittauksessa, että täähän kiertää kun lentokone. Ei tullut leimaa kun otti n. 5300 rpm ja sallittu oli jotain 5000 paikkeilla. Savuarvo kyllä oli hyvä, vaikka ajossa lykkäsi putken täydeltä hiilipökäleitä kun polkaisi lapun lattiaan, paikallaan kun ei nostanut ahtoja ja savutuksen estin toimi (jota jotkut ahdonalaisen säädöksikin kutsuvat) ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Joku tuollainen loota olisi varmaan aika paseeli ja luulisi kestävän. Isolla rahalla ku ostasi bemarin 6-lovisen niin varmasti kestäisi.
Itsellä olisi tuo talviraato menossa keväällä purkuun (e39 530da) niin siitä kun nostaisi tekniikan kokonaisenaan LT:hen niin alkaisi rahti liikkua. On vaan lootana tuo surullinen 5L40 joka ei kestä edes vakio bemarin tehoja. Olisi varmaan aika ihmeissään LT:ssä. Vitosen välityshän olisi kiva 0,75 ja turbiinilootahan tekisi ajamisesta yhtä nautintoa. Tommosen myllyn virittämiseen vähän perehtyneenä niin voimaakin olisi tarjolla varmasti riittävästi ![]() Lainaus:
![]() Tuo perävälityksen vaihto olisi varmaan helpoin ja viisain. Ei vain ole tullut mistään vastaan eikä oikein ole ajatusta mistä aloittaa kysely Viimeksi muokannut Hcet : 19.11.2019 11:07 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Volkswagen doppeli | joonaveckman | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.11.2015 17:53 |
Myyty Volkswagen Polo SDi -00 | ajelija | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 25.04.2014 19:14 |
Pidempää jarruletkua bj-42 | ahku | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.02.2013 10:49 |
Sorentoon pidempää jousta | Dojo | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 01.01.2010 16:16 |
Pidempää iskaria Rangen takapäähän | Niko | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 19.01.2007 12:00 |