Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #25  
Vanha 08.11.2019, 03:24
Hatch Hatch ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 07.11.19
Sijainti: Tampere
Viestit: 5
Perusasetus

Tuli hankittua rengaskone jokunen vuosi takaperin. Ja kiitos myös tämän ketjun, olen onnistuneesti paikannut aika monta henkilöauton tubeless rengasta (noin 20 paikkausta vuoden aikana). Aina ovat paikat pitäneet, paitsi että eilen petti ensimmäistä kertaa.

Kyseessä oli tuttavani henkilöauton rengas, johon oli tullut kylkeen pieni viilto ja myös reikä. Hän toi renkaan minulle illalla noin klo 19 maissa, jolloin otin vanteen pois ja paikkasin renkaan. klo 22 luovutin paikatun renkaan takaisin hänelle, sillä ilmat pysyivät renkaassa ja oletin että muutaman tunnin kuivumisaika cementille riittää. Kuitenkin seuraavana päivänä hän oli autolla ajanut ensin töihin ja ruokatauolla lähtenyt liikkeelle. Rengas oli tuossa välissä tyhjentynyt. Hän oli myös ajanut tyhjällä renkaalla, jolloin ottaessa renkaan pois vanteelta oli renkaan sisällä paljon kumihöttöä. Lisäksi paikka oli revennyt irti lähes kokonaan.

Paikkauksen tein täälläkin ohjeistetulla tavalla: 1. Karhennetaan tubeless-renkaan sisäpuolta hiomalaikalla 2. ruiskutetaan karhennusainetta (Break-Cleaner omassa tapauksessa) 3. TipTop Cementtiä levitetään pensselillä 4.Annetaan kuivua noin 10 minuuttia eli kun ei tartu enää käteen 5. Tubeless paikka paikattavaan kohteeseen ja trissalla rullailen sen kunnolla kiinni.

Olen aina ennen antanut paikan kuivua noin 1vrk. Mutta eilen oli hieman kiire ja oletin, että cement kuivuu lämpimässä (18c) autotallissani noin 3 tunnissa. Ulkolämpötila oli noin -5c. Olinko mahdollisesti siis liian hätäinen? Kuinka kauan tuon cementin pitäisi oikein kuivua ja voiko sitä vauhdittaa esim. hiustenkuivaajalla?

Kyljen paikkauksesta tuli myös mieleen, että toisin kuin renkaan keskiosa, kylkihän elää merkittävästi enemmän. Olisiko siinä parempi käyttöö sellaista sisäkumipaikkaa, jossa ei ole kudoksia ja joka on joustava? Onko siis kudoksellinen paikka liian jäykkä renkaan kylkeen? Miksi kysyn tätä, on että paikkasin "uran" alkuvaiheella kyljet sisäkumipaikalla, ja ongelmia ei tällöin ilmennyt.

Tuossa vielä Rema TipTop viralliset ohjeet tubeless renkaan paikkaukseen MiciComp - paikalla: https://rematiptop.fi/wp-content/upl...%C3%B6opas.pdf

Itse käytän paikkana tällaista: https://www.fixusnet.fi/fin/ulkoreng...ss-p-490546-0/
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mistä 16" x 10"/12" teräsvanteita? 8x6,5" jaolla. veijon-esso Tekniikka & Jutustelu 12 14.03.2009 16:48
Ostettu 8"-10" x 15" (beadlock/ilman) vanteet - 6x5,5" jaolla Räjä O/M/V Renkaat ja vanteet 7 26.02.2009 18:29
Ostetaan Tojotan "lantikan" 2henk. penkki "OSTETTU" Cam1lla O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 24.11.2008 19:28
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat Zamppa O/M/V Renkaat ja vanteet 11 25.09.2008 13:43
Myyty Jeep TML vateet 15".lev10" -44et, jako 5x4,5" UUDET Kimpsu O/M/V Renkaat ja vanteet 0 23.09.2008 11:18


Sivu luotu: 00:14 (GMT +2).