![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Kannen jälkikiristys oli varmaan tehty? Metallitiivisteen kanssa tasopintojen oikaisu suositeltavaa.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Taistelin saman asian kans
Ja pelti tiiviste vieläki tarkempi eli jos ei oo pinnat suorat ja putket oikialla korkeudella niin ei kestä jos ei massakaan pysy välissä suotta koitatkaan sillä pelti tiivisteellä ennenkö oot löytäny vian Mulla oli lohkon pinta U mallinen eli putkien välistä matalampi ku reunoilta Nyt on vaparin kone massatiivisteellä 1.5 ahdoilla ainaki ku mittari loppuu siihen ja kestäny monta vuotta jo
__________________
Simply put klever ![]() Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis Taivas yksin tietää, miksi linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Jes. Kiitti infosta pitääpä tutkia pinnat ja kahtoa pitääkö hommata kuitenkin massa tiiviste. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Mikäs 2.8turbo patrollin vakio ahtopaine kuulu olla?
Löytyykö imusarjasta tms paikka josta haaroittaa ahtomittari? |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Olisikohan ollut joku 0.7 bar?? Turbolta lähtee letku hukkaportin kellolle ja syöttöpumpulle, siihen vaan letkuun t-haara
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Onko muilla ollut ongelmia Patrolleissa vinssin kanssa? Tuli laitettua uusi vinssi 160-koriseen. Jaksaa keskimäärin vinssata joku 5metriä ja hyytyy sen jälkeen. Akkuja kokeiltu vaihtaa ja laturikin tekee jännitettä sen 29v. Voiko vain yksinkertaisesti johtua siitä, että tollanen vakiolaturi (25A?) ei vaan jaksa tehdä tarpeeksi virtaa vinssatessa??
Vai olisiko syytä epäillä itse vinssiä? |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Epäilenpä vinssiä..
Ei ole koskaan ollut ongelmia,akut 2x105A,edessä 12000 takana 9500 vinssi.Pitkät 50mm kaapelit Eihän vinssin moottorissa ole ykskään kaapeli löysällä..?
__________________
http://www.cfline.fi/ |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Ruuvasin syöttöä n. Kierroksen lisää jotta saa vielä tyhjäkäynnin järkeväksi säädettyä, ahtomittari nousee 0.6, mut selkeesti alavääntö lisääntyi. Jos poistan imusarjan päästä paineen rajoittimen ja dumpilla ohjaan niin onko 0.8max minkä uskaltaa vakiona laittaa jotta vielä kestää?
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Mulla on imusarjan venttiili tukittu kokonaan ja hukkiksen letku kokonaan irti
1.5 ahtaa ainaki ja 4000 huiteila pakopaineet menee samaan Ite rajoitin max kierrokset 4500 nii kestää mylly vissiin kiusata
__________________
Simply put klever ![]() Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis Taivas yksin tietää, miksi linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Nyt alko kytkin luistaa ku voima lisäänty. Mikä olishinta/laatu suhteelta hyvä kytkin y60?
Linkki olis kova sana. Kiitos. |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Asensin omaan sd33 vapariin uuden turbon myötä myös sd33t ruiskutuspumpun. No ongelma on se että en saa kokonaisuutta savuamaan millään. Jo penkityksessä se huomattiin ja katsuri nauroi samaa. Savuarvo ekalla läpi 0,63
Meinasi jo katsuri epäillä omia laitteitaan. Olen kokeillut ruuvailla kaikkea mutten saa savua aikaiseksi. En sillä että haluasin metsän mustaksi mutta saisko vähän vääntöä alle lisää ja turbon heräämistä aikaistettua. Ahdot on kilon huuteilla ja ahtopaineen alainen syötön lisäys on käytössä muttei mitään tapahdu vaikka menee ahtojen puolelle. Voisko olla että kun pumppu on ”varaston hylly löytö” joka on kuulemma seisonut siinä hyllyllä jostain -90 luvun alkupuolelta niin siinä on jotain jumissa ja siksi ei syöttöruuvi eikä muut holttaa eikä savua synny. Kone kyllä kulkee ja ottaa kierroksia mutta savu tosiaan nolla. Otanko pumpun irti vai
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
En ole koskaan patrollin kantta jälkikiristäny aijemmin ja ei ole ollu ongelmia. Virallinen ohje ei käske kiristää. Mutta jos nyt on antaa parempaa infoa kiristys tiukkuuksista ja jälkikirostys ohjeista niin saa tähän kirjoitella. Alkuperäiset kiristysarvot ja kiristysjärjestys multa jo löytyy.
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Minkä moottorin ohje sulla oli
Mut joo muistelisin että ei ollu jälkikiristystä mut semmonen taika on olemassa että ne pultit on venyny liikaa pitäis uusia ei enään tule nimellis puristusta kun menee ten tietyn pisteen yli se venyminen
__________________
Simply put klever ![]() Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis Taivas yksin tietää, miksi linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja |
|
#14
|
||||
|
||||
|
Autodata:sta olen SD33 ohjeita tulostellu ikäni. Mutta tuossas pultti teoriassa on varmnasti perää.
|
|
#15
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Nyt omaan tein kahteen kertaan kansirempan kun metallitiiviste ei pitänyt 4500km jälkeen, niin osa pulteista oli irrottaessa huomattavasti löysemmällä kuin toiset. Nyt jälkimmäisellä kerralla laitoin massapahvin ja jälkikirin. Ensimmäisen lämminkäytön jälkeen oli samaa löysyyttä havaittavissa osassa pulteista jälkikiristyksen yhteydessä. Tämän viisaampaa vinkkiä ei tähän ole. |
|
#16
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Mennäänkö samaan momenttiin sitten kun on käytetty lämpimäksi vai mikä on sitten jälkikiristyksen momentti. Illalla alkasi remontti niin jos joku voisi kerota
|
|
#17
|
||||
|
||||
|
Mulla on sdn oma korjaamokirja ja siittä kattoin ku itte tein rempan viimeksi
Vaa makaan sairaalassa vielä ja kotiloma viikonloppuna saattaa onnistua niin vilkasen sen kiristys ohjeen jos nyt kotia pääsee Yleisesti on aina niin että nm kiristys vaatii jälkikiristyksen ja astekiristys ei Toinen on se että pultin reijät on tyhjät ettei oo nestettä/öljyä niissä ja kierteet puhtaat ja kierre ja laippa on öljyttävä että ei leiko kiinni kiristys vaiheessa Mut määpä koitan kattoo nii ei tarvi arpoa
__________________
Simply put klever ![]() Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis Taivas yksin tietää, miksi linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja |
|
#18
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Minä otin yks kerrallaan vähän löysälle ja kerralla siihen isompaan momenttiin mikä on perus ohjeessakin. Joku 125nm se taisi olla. |
![]() |
| Luokat |
| patrolli |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| HILUX- kysy ja vastaa- palsta | KepesJokke | Tekniikka & Jutustelu | 5062 | 08.12.2025 16:04 |
| Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- | Jouni_S | Tekniikka & Jutustelu | 332 | 01.04.2023 15:38 |
| Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju | hoojii | Tekniikka & Jutustelu | 227 | 15.08.2020 20:03 |
| Kysy Piinalta, Piina tietää! | piina | Kysy Piinalta | 0 | 02.11.2005 22:21 |
| Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 02.04.2004 07:20 |