![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kiitos! Vuosi taukoa tarinan päivityksestä. Viime syksynä oli outoa käyntiongelmaa jonka syyksi paljastui vauritoitunut kampuran asentotunnistimen johto - tähän tuli tehtyä ehkä liian pikainen korjaus laatikkorempan yhteydessä. Ongelma antoi etsiä itseään aika kauan kun on ollut ns muita kiireitä. No, "jtec_e.pdf":n vianetsintäkaaviot on tullut tutuksi. Talvella vaihdoin takaiskarit ja bensapumpun, jälkimmäisestä täytyy varmaan laittaa kuvaus kun ehtii.. Tänään hain viimein leiman huomautuksetta ![]()
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Bensapumpun vaihto
Tankissa oli tietysti yli puolet bensaa jäljellä, niinpä ajoin sen "pakkosyötöllä" tyhjäksi.
Pantojen pultit irtosi helposti, aika paljon hiekkaa ja soraa tuli mukana Koputtelin muovirenkaan auki puupalikalla ja vasaralla. Yllättävän vähän oli sedimenttiä tankin pohjalla. Vakiopumppu ei kelvannut, strokeri tarvitsee enemmän lientä. Siksi noin toin amerikan reissulta tuliaisena Moparin pumppukorin (p/n 5003867AC) ja Walpron 255lph pumpun (p/n GSS342 w/ 400-869 kit). Bosch vs Walbro. Mahtaako mahtua kun on pikkasen pidempi? Pumppukorin kansi ilman josta alkuperäispumppu poistettu. Tiivisteet sopi Walproon hyvin Pohjalevyn tästä "suuttimesta" tulee ylimääräiset bensat. Kasattu korin alapuoli Tämän jälkeen vaan runtataan puoliskot yhteen ja pönttö sisään. Toimi kerrasta ja enää ei paineet tipahtele. ![]()
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Käyntiongelmat ei ratkennut ihan tällä, mutta kun vaihdoin PCM:n pariin kertaan, kampuran asentotunnistimen Moparin alkuperäiseen, Accelin "kuuman" viripuolan takaisin alkuperäiseen ja kävin läpi sekä konetilan että kojelaudan johtosarjan, alkoi taas rokkaamaan. Kuvia en juurikaan ottanut näistä hommista, mutta jotain nyt sentään. Kampuran asentotunnistimen pultti ja oikean kokoiset työkalut sen avaamiseen. Samalla tuli siivottua HVAC-pömpeli. Hirveä määrä sontaa kertyy tuommoiseen neljännesvuosisadassa ![]() Ilmastoinnin kennoja tuli 2 vääränlaista.. ..ennen kuin selvisi että Euroopassa tehdyt "ZG" mallit näyttää käyttävän järkejään manuaali-ilmastoinnin kennoa. Oikea osa numero on FOUR SEASONS 54166 ja väärä FOUR SEASONS 54290. Tuotekuvista olisi selvinnyt, jos olisi ollut pönttö auki tilatessa. Osia odotellessa vaihdoin kaikki hapertuneet "tiivisteet" läpistä yms. Apukuskin puolella, takaoven alla oli helmassa joku pakkelilla korjattu (kolari?) vaurio kun palkkihelmat laitettiin alle. Kymmenen vuoden jälkeen alkoi sitten kukkia. Uutta peltiä muotoon taivuteltuna tilalle ja maalit päälle. Motonetistä sai "melkein kuin alkuperäistä" vastaavaa maalia "CAR-REP Korjausmaali CR209160" mikä vastaa aika hyvin 26 vuotta haalistunutta Forest Green Pearl PG8:aa ![]() Konetta lämpimäksi käytellessä tallikaveri huikkasi että joku käryää konetilassa. Laatikon jäähdytyksen letkut oli jääneet kiinnittämättä ja nojailivat pakosarjaan silikoonisukassaan ![]() Tallista ulos ajaessa ohjaus tuntui perin jäykältä ja tehostimen nestettä vaikutti olevan hyvin vähän. Lorautin puoli purkillista sisään ja tulos tämän näköinen. Onneksi jossain varaston perällä on 2015-2016 peruskunnostettu XJ:n simpukka.
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Jeeppi on jälleen leimassa
![]() Suunnitelmissa seuraavaksi: 0 Ilmastoinnin ehjäys ![]() 1a Takavälityksen vaihto 4.56 1b Etuakselin vaihto vahvistettuun D30 2 Vinssin ehjäys: yksi moottorin kaapelistudi korkkasi ja katkesi ![]() 3 Frame stiffeners 4 Alustan/pohjan/lokareiden maalaus epoxilla 5 Softan tekeminen loppuun
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kuvassa "mokkula" ja moottorin pakkosyöttö laattaliittimin. Samalla yritin korjailla Bilteman sprayliimaalla kattopahvin laidasta vaahtomuovista irtoavaa kangasta. Ilmastointiin olisi kaikki romut kasassa, vaan keväällä uusitusta lämppärin kennosta näyttää lorahtavan glykolit apukuskin jalkatilaan. Luvassa siis kojelaudan irroitus kolmannen kerran tänä vuonna ![]()
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. Viimeksi muokannut hitsaa : 31.08.2023 21:07 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Syypää surkea irtoputkinen lämppärinkenno, vuotaa tiivisteestä. Rockautossa kaikki tämmöisiä ja Moparin alkuperäiskennoa ei ollut hyllyssä. Vaan Aeromotorsilta löytyi kiinalainen kunnollinen ja halpa ![]() Kenno oli vielä sopivan kokoinen eikä liian paksu kuten edellinen keväällä vaihdettu: Alusta loppuun vaihto-operaatioon meni nelisen tuntia, harjoittelu selkeästi auttaa tässäkin. Samalla asentelin paikoilleen uudet ilmastoinnin putket ja kuivurin, niin voisi senkin harkita täyttöä.
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Jeep zj 96- ECM ja taka-akseli | JEEPV8 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 09.07.2018 12:54 |
Myyty Jeep ZJ GrandCherokee -96, diesel | Jeep-Ukko | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 10.11.2015 21:20 |
GC ZJ-96 sähkökaavio? | pfihlman | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 04.11.2012 07:53 |
Ostettu Jeep Grand Cherokee ZJ V8 -93-96 etujouset | Kepu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 26.10.2010 22:42 |
Annetaan Jeep ZJ kori vm -96 | rhm | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 28.12.2009 22:23 |