Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.07.2019, 06:27
arrow arrow ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.10.14
Sijainti: Ilmajoki
Viestit: 31
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Kyllä tuon ikäisessä OM646 koneisessa x15cdi sprintterissä on kaksi fööniä.
En tiä mikä sille on hieno nimitys mutta kaksi mutkaa siellä on.

"pienempi" tehoisissa neloskoneissa on sitten vain yksi.

Jostain syystä juuri nämä x15cdi tuplaturbot paskoo aina alakerran laakerit. Liian kapeat laakeriliuskat ja liikaa ahtoa ja siten liikaa alavääntöä, kuka ties.
Oliko nämä moottorit alakerraltaan samoja kuin henkilöautomallin 646? Joskus nämä voi kestää pitkäänkin.
Näissä on ollut tosiaan laakeri/kampiakselirikkoja. Kuulemma yleinen väli on 3 ja 4 sylinterien seudulla. Sinne taitaa muodostua kova rasitus.
Syitä voi olla monia. Monesti kuski antaa liikaa monoa kun ei kulje tarpeeksi. Tämä yhdistettynä vaikkapa kirkontornin kokoiseen kevyt kuorma-auto sprintterin jossa aivan täys mälli kuormaa päällä. Huono kaksmassa ja pieni moottori josta ohjelmoidaan 200hv parempien kulkujen toivossa. Niin ei voi kun toivottaa moottorille onnea ja pitkää ikää

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.07.2019, 07:50
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Sama peruskone se on henkilöautojen kanssa.
Apulaitteissa eroja.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.07.2019, 09:13
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Pikkuserkku osti tuollaisen manuaalin, kaksoisturbolla varustetun isokorisen Sprintterin.
Eipä mennyt montaa viikkoa, kun kiertokanki tuli kurkkimaan lohkon reiästä.
Koneen remontointiin hupeni muutama tonni, vaikka työt teki itse.

Moottorin ongelmana on se, että koneen alaväännöt ovat aika kovat jo 1600rpm:n kohdalla.
Houkuttelee ajamaan isolla vaihteella, pienillä kierroksilla.
Netti on pullollaan juuri tämäntyypin koneen sairaskertomuksia...

Tampereella Aitolahdessa vaikuttaa jonkinlainen MB-ohjelmoijavelho.
Tuon Sprintterin alavääntöjä muutettiin miedommiksi alakierroksille ja parempia vääntöjä parisataa rpm:ä korkeammalle.
Nyt on Sprintteri kestänyt jo kolmatta vuotta nipussa...
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.08.2021, 03:30
pasi_pakarinen@ pasi_pakarinen@ ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 26.07.21
Sijainti: Rääkkylä, Suomi
Viestit: 1
Perusasetus

sprinteri vinkuu


Moro kannattaa tarkistaa imusarja, onko ehjä... Itselläni oli se haljennut päältä.
Joskus kuulemma pulttikin voi katketa...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu MB Sprinter 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 02.09.2012 13:56
Myydään MB Sprinter -05 Team Lypsikki O/M/V Ajoneuvot 1 30.11.2011 14:31
Td5/webasto-polttoainesuodatin vinkuu ? p3000 Tekniikka & Jutustelu 6 31.01.2007 11:31
tunnistus apua, mikä vinssi mikä kartaani? Hiprakka Tekniikka & Jutustelu 12 03.12.2005 18:30
Koteloa vaihdettaessa mikä kestää ja mikä hajoaa mika Hardware 0 26.12.2001 14:04


Sivu luotu: 23:44 (GMT +2).