![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Jos sama banjokopan tiiviste kestää toistuvaa avausta ja sulkemista vaikka 5-10 kertaa vuodessa 10 vuoden ajan, niin se on minun mielestäni aika helvetin hyvin - suhraamatta yhtäkään pisaraa silikonia ikinä. Onnea sen kanssa että asennat korkkitiivisteen, ja koitat saada saman korkkitiivisteen toimimaan uudestaan 100 kertaa ![]() Mutta se ei toki millään tavalla liity Matin korkkitiivisteen asennukseen. Minä olen yrittänyt niitä välttää aina, mutta vanhemmassa autossa voi olla pakko - tai jos tekee museopeliä niin oikeastaan kuuluukin olla. Ihan vaikka fiiliksen takia.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Bilteman punainen lähtee motoxin spraypullo brakecleanerilla, ei jää paljon ihmeteltävää.
Samaten pari kertaa jouduin saman korkkitiivisteen laittamaan traktorin venakoppaan, kun uusi ostettu ei ollutkaan sopiva vaikka pitäisi olla. No eka kerralla se ei pitänyt ja uudelleen auki, sitten sillä brakecleanerilla putsaus, tasopinnat ja tiiviste kaikin puolin. Sen jälkeen ohuesti tiivistemössöä (ei bilteman punaista tällä kertaa, vaan en muista mitä) ja on se nyt pari vuotta pitänyt. Hylomaria kerran laitoin entisen traktorin (ei siitä syystä entinen) termarikoppaan paperitiivisteen kaveriksi. Hetken piti ja sitten suihkusi vettä pihalle, hylomar ihan mössöä vaikka oli jo kerennyt kuivaa. Tuoteselostetta lukemaan (eihän sitä muuten lueta) ja siellä sanottiin, ei kestä alkoholeja. Eli ei siis glykoliakaan. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Timo_L : Lukisitko topiikin uudestaan?
Kiitän kommentista!
Tämä on aika hyvä avaus sille, että asiallisia topiikkeja voi kommentoida ns "sivusta" Topiikin aloittajan TOYOTA on vajaa 40 vuotta vanha, ja nyt pitäs vaihtaa pari tiivistettä koneeseen.... Ja oletettavasti sama tilanne akseleissa kohta? (ei liity alkuperäiseen topiikkiin; sorry) Jos Jossain JEEP:ssä pitää avata Banjokoppa 5-10 kertaa vuodessa 10 vuoden aikana, niin EI KIITOS. (siis oliko tuo jeepin "erikoistiiviste") Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Minuu ei kyl haittaa ollenkaan jos alkuperäisen kysymyksen ympärille kehkeytyy aiheeseen edes etäisestikin liittyvää tarinaa, päinvastoin jopa suotavaa. Siks otsikkokaan ei ton tarkempi.
Vois Lubelockerin tiivisteet laittaakin jos vaan olis ko. pataan saatavana. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siis rakentava keskustelu on aina hyvä; joskus tulee myös hätäsiä kommentteja. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Juu, eipä noita valitettavasti ole juuri muihin kuin yleisimpiin jenkkiperiin ja saman mantereen tuotosten automaattilaatikoiden öljypohjiin.
Johonkin Toyotan perään taisi olla. Ovat kyllä olleet hintansa arvoisia, eikä ne lopulta niin kalliit edes ole. Just vaihdoin vuotavaan laatikon öljypohjaan Lubelockerin, ja vuoto loppui siihen. Edelliset tiivisteet oli yksi korkkimallinen, ja sen jälkeen kuminen. Sinulla vähän taisi mennä pointti ohi ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |