![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ilmajäähyvolkkarin manuaali ohjeistaa tekemään korkkitiivisteelle näin:
Immerse new cylinder head cover gaskets in slightly warmed water before cementing the gaskets to the covers. Ensure that the cement fully covers one face of the gasket before attaching it to the cover. Itse olen ainoastaan rasvannut korkkitiivisteen ja laittanut paikalleen, mutta mua ei muutama öljytippa haittaa... |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
https://www.summitracing.com/int/sea...and/lubelocker Laitat nuo niin ei tartte koskaan pelleillä silikonien kanssa. Sama tiiviste kestää helposti 10 vuotta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Tipahdin "kärryiltä"Lainaus:
käsitinkö oikein; Siis kaikki vuonna 2000 (tai 2009) valmistettujen autojen tiivisteet pitää uusia? Topiikki alkoi Toyota 3B moottorin Öljypohjan ja venttiilien nostajien luukun korkkitiivisteestä; Siis noin vm. 1981? 3,4 litran esikammio diesel, noin 90 hv? Ja noita tiivisteitä olen tehnyt "bilteman punaisella" olen tehnyt reilu 20v; (25? tms) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Suunnitelma valmis. Liotan tiivisteet kuumassa vedessä ja vetäsen hyllystä löytyvää Locktiten 574:sta väliin ohuen kerroksen.
Ei se ees ollu toi öljypohja vuotanu, nätti kuiva tiiviste oli välissä. Se nostajien kuikuiluluukku se on ku on rötvänny paikat. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuo "porkkanaliima" on hyvää tavaraa, kun on rauta rautaa vasten. Ohut paperitiivistekin menee. Mutta kuinkahan korkkitiiviste siinä toimii, en ole sitä kokeillut, enkä oikein etukäteen vakuuttunutkaan.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Joku jossainpäin internettiä, ehkä tällä palstalla, totesi hyvän huomion paperitiivisteen ja liiman sotkemisesta. Kun käyttää niitä yhdessä, syntyy neljä tiivistettävää pintaa. Jos vain yhtä tiivisteainetta, niin pintoja on kaksi. Miksei sama pätisi korkkiinki. Eli jos haluaa käyttää liimaa, niin käyttää sitä ja jättää paperin/korkin pois tai toisinpäin.
Jos ei välttämättä paksuuden tms. takia tarvi sitä korkkia, niin ei siitä ole mitään iloa kahden liimapinnan välissä. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
omaani laitoin tamgearssin sarjasta tulleet tiivisteet nostajille ja ö-pohjaan, laitoin ohuen vaseliinin tivareihin ristiin kiristys ja momenttiin uullattuus vuoti kaikki.
kaikki osat kävi pesukoneessa myös ennen asennusta. romut irti ja tivarit nevadaan,wurtin punasella kiinni ja nyt pitää ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Vaihtuikin Locktite MR 5922 -versioon. Mustaa tahnaa. Liotin tiivistettä teenkeittimestä kaadetusta liki kiehuvassa vedessä muutaman minuutin ja hieroin tota sit siihen molemmin puolin. Sit hetken päästä vajaaseen rannetiukkuuteen kiinni. Kuuma vesi tais vähän turvottaa korkkia.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos sama banjokopan tiiviste kestää toistuvaa avausta ja sulkemista vaikka 5-10 kertaa vuodessa 10 vuoden ajan, niin se on minun mielestäni aika helvetin hyvin - suhraamatta yhtäkään pisaraa silikonia ikinä. Onnea sen kanssa että asennat korkkitiivisteen, ja koitat saada saman korkkitiivisteen toimimaan uudestaan 100 kertaa ![]() Mutta se ei toki millään tavalla liity Matin korkkitiivisteen asennukseen. Minä olen yrittänyt niitä välttää aina, mutta vanhemmassa autossa voi olla pakko - tai jos tekee museopeliä niin oikeastaan kuuluukin olla. Ihan vaikka fiiliksen takia.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Bilteman punainen lähtee motoxin spraypullo brakecleanerilla, ei jää paljon ihmeteltävää.
Samaten pari kertaa jouduin saman korkkitiivisteen laittamaan traktorin venakoppaan, kun uusi ostettu ei ollutkaan sopiva vaikka pitäisi olla. No eka kerralla se ei pitänyt ja uudelleen auki, sitten sillä brakecleanerilla putsaus, tasopinnat ja tiiviste kaikin puolin. Sen jälkeen ohuesti tiivistemössöä (ei bilteman punaista tällä kertaa, vaan en muista mitä) ja on se nyt pari vuotta pitänyt. Hylomaria kerran laitoin entisen traktorin (ei siitä syystä entinen) termarikoppaan paperitiivisteen kaveriksi. Hetken piti ja sitten suihkusi vettä pihalle, hylomar ihan mössöä vaikka oli jo kerennyt kuivaa. Tuoteselostetta lukemaan (eihän sitä muuten lueta) ja siellä sanottiin, ei kestä alkoholeja. Eli ei siis glykoliakaan. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Timo_L : Lukisitko topiikin uudestaan?
Kiitän kommentista!
Tämä on aika hyvä avaus sille, että asiallisia topiikkeja voi kommentoida ns "sivusta" Topiikin aloittajan TOYOTA on vajaa 40 vuotta vanha, ja nyt pitäs vaihtaa pari tiivistettä koneeseen.... Ja oletettavasti sama tilanne akseleissa kohta? (ei liity alkuperäiseen topiikkiin; sorry) Jos Jossain JEEP:ssä pitää avata Banjokoppa 5-10 kertaa vuodessa 10 vuoden aikana, niin EI KIITOS. (siis oliko tuo jeepin "erikoistiiviste") Lainaus:
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Minuu ei kyl haittaa ollenkaan jos alkuperäisen kysymyksen ympärille kehkeytyy aiheeseen edes etäisestikin liittyvää tarinaa, päinvastoin jopa suotavaa. Siks otsikkokaan ei ton tarkempi.
Vois Lubelockerin tiivisteet laittaakin jos vaan olis ko. pataan saatavana. |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siis rakentava keskustelu on aina hyvä; joskus tulee myös hätäsiä kommentteja. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Juu, eipä noita valitettavasti ole juuri muihin kuin yleisimpiin jenkkiperiin ja saman mantereen tuotosten automaattilaatikoiden öljypohjiin.
Johonkin Toyotan perään taisi olla. Ovat kyllä olleet hintansa arvoisia, eikä ne lopulta niin kalliit edes ole. Just vaihdoin vuotavaan laatikon öljypohjaan Lubelockerin, ja vuoto loppui siihen. Edelliset tiivisteet oli yksi korkkimallinen, ja sen jälkeen kuminen. Sinulla vähän taisi mennä pointti ohi ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
ja ulkopuolelta päin ei ollenkaan; Toki jos jossain "Saunassa" tms. jossa ilmankosteus on käytännössä 100%... -> Mitä olen tuota "bilteman punasta-" käyttänyt, niin en ole huomannut, että sauma kitkee ruostetta; Toki joskus on pitänyt jyrrätä nuo punaiset purseet pois; ja kerran ne piti piilottaa mustalla polyuretaanilla; sikaflex 11fc: - tuo 11fc ei kestä öljyä, eikä kovia lämpöjä, mutta ei ole kuulunut, että "bilteman punainen olisi" alkanaut paistaa. |