![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Nyt on miedosti testailtu uusia kumeja. Pito oli hyvä sekalaisesessa metsämaastossa, ainoot jumittelut oli johonkin kantoon tarttumista tms. Yllättävän hyvät ajaa kadullakin, ravistaa ekat kilsat ja sit menee nätisti. Kova ääni niistä lähtee kylläkin. Kumit tuntuu pysyvän hyvin vanteilla ilman beadlockkeja, mutta kantojumissa olis halunnu tunkata vanteesta, mut eihän se onnistu ilman beadlockkia. Pitääkö nyt kuitenkin alkaa vannejumppaan ja vaihtaa noi beadlock vanteille.. ![]() Etuloksut tuntuu kestävän puuhun nojailuja ja vähän vähemmän lentää kakkendaalia ympäriinsä kun kulutuspinta jää paremmin lokarin alle.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Hitto vie tää on jäyhän näkönen jäkittäjä <3
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Chevy on jälleen polvistunut öljynvaihtoon..
![]() vain tuolla tavalla valuu kaikki pois, tätä on ennenkin spekuloitu mutta nyt vasta tuli testattua paljonko öljyä jää koneeseen jos ei kallista autoa. 6 desiä jää. Voi olla että ens kerralla annan jäädä mitä jää, eihän se mitään myrkkyä ole tuo käytetty öljykään. Sitten piti taas vuotavaa etuperää tilkitä ja tehdä öljynvaihtuohuolto. Koppa puhtaaks ja maalia pintoihin. Kummasti ruostuu jokakerta, ehkä syyllinen on toi bilteman punainen silikoni, mutta rälläkän teräsharjalla sen sipasee äkkiä puhtaaks kuitenkin. Sit leikitttiin taas pakoputkilla, rupes noi cherrybombit ärsyttää pikkasen liian kovalla metelillään, toisaalta ne oli mageet mut toisaalta vähän liikaa ääntä normiajossa, varsinkin johonkin ylämäkeen kun piti paikaltaan kiihdyttää niin aika kovat törinät. Tallikaverin autosta jäi yli noi simonssit kun se päivititti darttiinsa 3" röörit. Pönttöjen vieressä etuperän suoja joka oli kiviin hangatessa kulunut puhki! Täyttöhitsasin siihen lisää kamaa ihan migillä, saa nähä kauanko kestää hioa puhki suomalaiseen peruskallioon. Aika paljon lähtee ääntä vieläkin läpät levällään ajaessa, mutta normaaliajossa ja kevyellä kuormalla huomattavasti pehmeemmät jytinät. Sopii paremmin maastoajoon, mielestäni.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#4
|
||||
|
||||
|
On se vaan karu laite mutta hyvällä tavalla. Onnistuit hyvin kun sai tuommoiset ulkomuodot
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
kiitos! ku ite tekee niin saa sellasen kuin sattuu tulemaan!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Oltiin taas ajaa ja hauskaa oli.
Ilman beadlockkeja ajelukokeilu alkaa päättymään pikkuhiljaa. Oisko kellään ylimääräisenä 16" kehiä. yksosaiset mielellään, ei piparkakkumalliset vaan korkeammat. Savi on tuolla hirmu tarttuvaa, mutta tuossakin pystyi vekslailemaan ongelmitta, kun kuluneilla creepyillä sai laittaa kaasun pohjaan että pääs liikkeele. Hyvin toimii rengas! Mutta ehkä pitoa oli liikaakin, no ajovirhe kait kun kaasu pohjassa pääs pomppaamaan ja ristikko rävähti. Onneks offijounilla oli varaosia matkassa niin korjattiin ja jatkettiin. Oli nimittäin eka mäki mihin hajos! Siinä vielä videot aiheesta. https://youtu.be/vxBgYqREORU https://youtu.be/1-WgX3o_5zo
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Ensimmäinen vaihe. Olihan sitä hommaa tuossakin yhdelle illalle duunin jälkeen. Eli kreepyt pois vanteilta.
Ohjelmassa olisi sisäreunan putsaus ja maalaus, aika hyvin on ruostuttanu välissä muhinut kura ja paska. Venttiilin vois siirtää ulommas ja laittaa sille putkenpätkän suojaks. Helpottais rengaspaineiden kanssa pelaamista. Laitoin aikanaan venttiilin mahdollisimman syvälle ja hyvinhän ne on kestäneet, yhden kerran on venttili irronnut 10v aikana. Mutta vähän hankalat ne on. Sitten kun muutokset on valmiit noi mud trepadorit laitetaan näille vanteille jotka on 11" + BL. (eli käytännössä sama kuin toi 12" millä ne oli jo) Seuraavaks noille 12" vanteille pitää kehittää BL kehät jostain ja laittaa niille sitten joko noi creepyt takas, ehkä hommaa uudet creepyt tai jotkut muut leveät. Ne ois ollu liian leveät noille kurapyörille BL systemin kanssa. Ihan karmee jumppa yhden tuuman takia!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| blazer 6.2d | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.08.2007 20:24 | |
| M/V: Blazer k5 | K5 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2007 20:32 |
| O: BLAZER | O/M/V Muut | 3 | 23.01.2005 14:19 | |
| M:Blazer 6,2D | ari | O/M/V Muut | 0 | 16.02.2004 19:26 |
| m blazer k5 | O/M/V Muut | 0 | 11.02.2003 16:37 | |