![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Voishan tuon tarkistaa kun kerkiää kotia kun ratti on valmiiksi irti. Mutta tähän mennessä kaikki mersun ratit käynyt ristiin 70 luvulta 2000 luvulle
__________________
@merc80s_benz |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli 1996 w202 ratti ja ei käyny "alapäästään" oli se kaulus liian pieni. Tuo oma ruori on samaa kaliberia ku kuorma-autoissa . Tosin vielä pitäs ratkasta simpukka ongelma et millanen tuonne edes käy. Yritin googlata G simpukkaa et millanen se olis? 308 oma simpukka on kyllä sellanen et siitä ei oo käypäseks muokattavaksi mitenkään
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos se 308 ruori jää jouten niin laita viestiä.
Hyvin ne yleensä menee ristiin rastiin pl. 60-luvun henkkarit. Mitä tietoja kaipaat Geen simpukasta, 4 llä läpipultilla runGon ulkosyrjällä, kääntövarsi taaksepäin ja snadisti alaviistoon, kierroksia ratille inan vajaa 4. (On joku hitaampikin, muistaiskohan MoggiSamuli)
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 26.05.2019 19:00 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ruori on rikki ni senkin takia pitäs keksiä uus mut pienempi. Kääntövarsi pitäs olla eteenpäin mulla. Pitää siis jatkaa etintää simpukan suhteen ja sen uuden ratin.
Ei samperi siis nimenomaan kääntövarsi pitää olla taakseppäin. Kattelin googlen kautta niitä ja näyttäis kyllä aika passelilta simpukalta. Saako mite pitkiä kääntövarsia noihin tai onko joku firma joka tekee laillisia ja kunnollisia? Kiinnostas nähdä mite tuo sijoittuu G:ssä paikalleen. Myös kiinnostaa tietää ylimpien kiinnitysreikien ja simpukan rattiakselin kiinnityksen välimitta et mite tollanen käy 308 runkoon. Viimeksi muokannut Ahma : 26.05.2019 21:07 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys kaikille tuoreelta G kuskilta.
Vararenkaan kotelo aiheuttaa ihmetystä ja kaiken etsinnänkään jälkeen en ole löytänyt vastausta; - varapyörän suojarengas ei mahdu paikoilleen, jää varmaan 5 senttiä liiaksi auki - auto on 2004 ja vararengas on vakiokokoa eli 265/70 R16 Onkohan näissä ollut alunperin joku pienempi vararengas (rengaspaineohjeen mukaan siinä ainakin pitäisi olla paineita paljon enemmän)? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Muistaakseni samaa joskus havainnoin, kun varapyörän suojaa koitin omaan pujottaa. Todennäköisesti alkup varapyörä on pienempi ja kapeampi. Riittäiskö sulla sen suojan leveys 265 n päälle, vai jääkö just siks ’kantamaan’ ja kehäpituus lyhyeks ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kuten kuvista näkyy, niin eipä se oikeastaan taida olla leveydestä kiinni, mutta vaikka säätö on laajimmillaan, ei yllä kiinni.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ootko kerinnyt mittailla?
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
😌 aaaivan, jospa tänään😀
__________________
@merc80s_benz |
#10
|
||||
|
||||
![]()
__________________
@merc80s_benz |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Vähä arvelinkin et ei käy. Mulla on boorit harvemmassa ja tuo on perus mersumalli booreilla.
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Onkos muillakin w460:ssa ihan paskat jarrut? Ei saa edes asfaltilla etupäätä lukkoon normaali toimistotyöntekijän voimilla. Sinänsä se ihmetyttää, kun suhteellisen iso jarrulevy ja nelimäntäinen satula edessä. Eikä pitäisi mikään edes olla jumissakaan, kun jarruputkiremontin jälkeen kävin kaikki paikat läpi. Poljinkin painuu aika syvälle, tässä -83 mallissa taitaa olla vielä pienempi pääsylinteri ja vain 8" tehostin, kun myöhemmissä malleissa on 25mm pääsylinteri ja 9" tehostin. Se varmaan osaltaan vähentää polkimen matkaa, mutta tarvittava poljinvoima lienee sama.
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Varastosta löytyi t3 transporterista tehostaja joka on 9" ja kaiketi lähes suoraan sopiva.. Toivottavasti sillä löytyy tehoa lisää. Tölkkeihin on bemareista laitettu 10" tehostajaa, joka voisi mersuunkin siis käydä suht nätisti, tosin vain automaatteihin, kun tulee kytkimen työsylinteri tielle.
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
Juu vaihdoin, ja myös pääsylinterin uudemman malliseen. Enpä tiedä oliko muutosta kovin puoleen tai toiseen. Edelleen aika tuhnut jarrut..ja edessä varsinkin. Nelikko päällä jarruttaa paremmin kun kaikki kulmat jarruttaa samalla voimalla.
|
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |