![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Hyvä että teet kärrin nin saat sitten tuoda mulle tojotan osia mettään kärrytolkulla
__________________
BJ ZiL131 Sunbeam |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Peltejä vieläkin odotellaan...
Vaihdoin Willyksen toiselle puolelle niin on paremmin tilaa tusailla kärryä. Aisan kiinnitys olisi seuraavana mielessä. 800mm aisaa riittäisi, että kärry mahtuu linttaan Willyksen kanssa. Pitäisi siis päättää paljon tuosta pätkäisee. Pitkä on pitkä, mutta lyhyen voi aina jatkaa. Aisaahan ei saa hitsillä koskea. Tulee tommoisilla kulmilla 7 kohdasta runkoon kiinni. Peltejä kun joutuu odottelmaan niin rupesin jumppaamaan ilma-alustaa käyrryyn. Tämä toteutetaan ihan perus autonventtiileillä ja 12v kompuralla, ei siis mitään hienoja venttiilihässäköitä ainakaan toistaiseksi. Lähinnä oli mielessä, että parkissa saa vaateriin. 4 bar ilmaa ja hyppäsi maksimikorkeuteen. Kantoa näillä oli muistaakseni reilu 300kg per pussi, eli aika hyvä mitoitus tähän. Liike on 2.4"-8.6". Heijastimet piti olla 400mm reunasta maks niin oli pakko laittaa ne tuohon lokariin. On kyllä julmetun kokoinen tuo kolmioheijastin. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Paljonkohan toi kärri tulee painamaan?
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Vaakalla näkee kun menee leimaamaan mutta itse epäilisin n200-300kg. 7m tulee viel peltii tuohon kiinni.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Hienoa työtä....!
Tulee luxus kärry....!
![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Vihdoin ilmestyi peltejä kärryprojektiin.
Kyljet tulivat kokonaisina siivuina, mutta vaikka olikin kirurgisen tarkat toimet kylkitukien tekovaiheessa millin ja kahden heitot pakottivat pilkkomaan kylkipalat "lohkoiksi". Ulospäin nuo saumat ei näy kun tulevat keskelle tukirautaa. Pistehitseillä kiinni. Prkl muutamat reijät saanu porata näiden kiinnitysten kanssa. Pellit olisi kiinni ja pääsi kärry uloskin kun piti vähän siivoilla rälläkkäpölyä kärryn alta. Ei pitäs saakeli tehä näitä mittaushommia ale kokki päissään. ![]() Katto muuttuikin juuri filmivanerista valmistettavaksi. Tässä vähän puntaroin painoeroa 1,25mm pelti vs 6,5mm filmivaneri. Täydellä levyllä tämä menee 14,4kg vs 32kg filmivanerin hyväksi keveydessä. Lattia tulee 12mm filmivanerista myös samalla. Iso ero painossa kyllä yllätti. Seuraavaksi olisikin kärryn kääntö kyljelleen ja pohjasaumojen hitsaus. Sitten olisikin valmista maalia varten... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Rupesiko epäilyttämään tuo 200-300 kg?
![]()
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Kestääkö maastokäyttöä kuinka hyvin.Lainaus:
Ja jos todella tarkoitus, että vedetään maastossa, niin tuo 50x50x2? on aika pehmyttä noin järeiden akseleiden ja renkaiden kanssa... minä laittasin pari ristikkäistä jäykkäriä.... |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Runko on tosissaan 50x50x2 ja sen kestävyys jää nähtäväksi. Kovinkaan kovia vääntöjä tuohon ei tule jos ei nyt tosissaan ihan villiinny maastossa. Paino kun piti pitää "aisoissa" niin tuohon materiaaliin tuli päädyttyä. Jenkkilässä nämä tehdään todella paksusta tavarasta, mutta siellä ei ole ihan samat säännöt leimahommien suhteen. Kovasti on siis kestävyys tuosta kärryyn lastattavasta painosta myös kiinni. Vetokita tähän oli tulossa pyörivänä niin se ottaa kivasti vastaan kallistelut rasittamatta runkorakennetta. Runko jos antaa periksi niin sitten paukkuu pellit ja lattia irti. Milli lisää seinämää ja runkorakenteen paino nousee 40%. Testaillaan miten kestää kun saa valmiiksi. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ei se paksuus sitä kestäväksi tee vaan rakenne... Kärryhän on todella pieni ja hitsattu järkevästi niin ihmettelen jos ei kestä. Toki kaikenhan saa rikki liiallisella kuormalla.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Onks tuo kuvassa oleva runkoputki mikamas 2mm seinämällä? Näyttää vaan paksummalta ja kulmien pyöristykset...
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Tarkotit varmaan aisaa
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan cj5/willys osia | arzi198 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 21.10.2013 17:30 |
Willys cj5 1955 kaasari | Arska66 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 30.08.2011 10:49 |
Jeep Willys -57 | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.01.2010 19:38 |
Ostetaan -57 willys jeepin osia | timppat | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 04.01.2009 21:03 |
Ostetaan -57 willys jeepin osia | timppat | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.11.2008 19:04 |