Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.02.2019, 15:44
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

^ On ne OME:nkin pakoissa. Nykyiset Dakar-lisänimellä olevat pakat on kait Malesiassa tehty, pitäis olla samaa laatua kuin alkuperäiset/perinteiset OME:t, mut kerrankos tuo nyt ei laatu vastaa standardeja kuin paperilla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.02.2019, 22:36
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Mulla käyttöautona (35-40tkm/v) olevassa pzj75:ssä koko Omen setti ollut pari vuotta. Pari latia vähensin takaa, jotta ois pehmeempi ja sais auton suoraan kun takapakat on ainakin pzj:ssä aina +75mm ja etupakat +50mm. Edestä otin alimmat lehdet pois. Tekniikkana mulla vakiota painavammat hdj80 kone ja laatikko sekä vinssi. Ei ole latit suoristuneet ja siedettävän pehmee on nyt. Riippuja vaihtaessa kannattaa kairaa rungon rei'istä rotsilla ruosteet pois, niin jaksaa riiputkin kääntyillä ihan erilailla kuin jos takoo uudet puslat alimittaisiin reikiin, jolloin riipun pultit ahistaa koko ajan. Oli meinaan huomattavan suuri ero...

Cros4wd:stä ostin kun palvelu on tosi hyvää eikä ulkomailta saanu sen halvemmalla Omea.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur

Viimeksi muokannut Hessu888 : 10.02.2019 22:40
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.01.2020, 10:45
Jull Jull ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.08.05
Sijainti: Lieksa
Viestit: 654
Perusasetus

Jousisetin hankinta alkaa olla ajankohtainen, lieneekö uusia kokemuksia aiheesta kellään..?
__________________
BJ75
SLCK #274
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.01.2020, 18:45
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Terrain tamerit näyttää edelleen pitävän ryhtiä, omen etupakkoihin tuskin tullut muutoksia, beejiin omet pysyy ryhdissä, hoojiin ei
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.01.2020, 19:10
JES:n Avatar
JES JES ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.07
Sijainti: Sipoo, Finland.
Viestit: 363
Perusasetus

Mulla ollut OME:n sarja (ei dakar) 61:n alla 12 vuotta ja 200 tkm. Ajettu melkein päivittäin pääasiassa maantiellä tai metsäautoteitä. Oli alunperin 2" korottava ja sekä edessä että takana vielä lisää kantavuutta. Etupakkoihin laitettiin vielä OME:n lisälehdet että saatiin auto vaateriin. Edessä mekaaninen vinssi ja karjarauta. Palkkihelmat 50*100*4mm edestä taakse asti. Vaihteistojen ja tankin alla 4 mm hardox. Omen iso kattoteline ja noin 150 kg roipetta aina takakontissa. Ei ole jouset kyykänny vaikka lataa auton täyteen ukkoja ja viikon metsäkamppeet. Alusta oli aluksi melko jäykkä mut viimeiset 10 vuotta menty mukavasti. Takapakat oli syksyllä levällään kun yksi lati meni poikki (neljäs ylhäältä). Välilaipat on latien päistä käytännössä kulunu pois ja latien keskiosassa oleva pinnoite on kans melko kulunu, olikohan joku grafiitti tai vastaava noin 1-2 mm harmaa kerros. Omen rasvattavat puslat ja riipukkeet meni viel takas ku ei niissä ollut suurempaa kulumaa. Riipukkeiden tapeissa oli puslien reunojen kohdalla pientä pykälää. Alusta on rasvattu ja pesty pari kertaa vuodessa ja pakkojen kylkeen ruiskutettu syksyllä varastorasva tai ml ruosteenesto. OME:n iskarit alkaa varmaan ruostuun puhki ulkoputkion käytännössä takaa haihtunut mut itse iskarit kuitenkin toimii vielä. Kai näihin voi ihan tyytyväinen olla.
__________________
SLCK #364,
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.01.2020, 19:30
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Eiks tuo 12v vanha ole vielä sitä ikäluokkaa mikä oli toimivaa/ kestävää? Muistaakseni...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.01.2020, 20:32
Jull Jull ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.08.05
Sijainti: Lieksa
Viestit: 654
Perusasetus

Noh, nyt on Terrain Tamerin SK009-setti tilattu. Tilasin eteen ja taakse kantavimmat pakat, vähentääpähän lehtiä sitten tarvittaessa. Käyttökokemuksia noista saan vasta myöhemmin tänä vuonna, kun(jos) auto on taas kasattuna..
__________________
BJ75
SLCK #274
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.01.2020, 22:29
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
Eiks tuo 12v vanha ole vielä sitä ikäluokkaa mikä oli toimivaa/ kestävää? Muistaakseni...
Juu noi kuuluu vielä aikaan kun linjalta tuli hyvää ja kestävää tuotetta
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.12.2020, 11:21
JES:n Avatar
JES JES ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.07
Sijainti: Sipoo, Finland.
Viestit: 363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JES Näytä viesti
Mulla ollut OME:n sarja (ei dakar) 61:n alla 12 vuotta ja 200 tkm. Ajettu melkein päivittäin pääasiassa maantiellä tai metsäautoteitä. Oli alunperin 2" korottava ja sekä edessä että takana vielä lisää kantavuutta. Etupakkoihin laitettiin vielä OME:n lisälehdet että saatiin auto vaateriin. Edessä mekaaninen vinssi ja karjarauta. Palkkihelmat 50*100*4mm edestä taakse asti. Vaihteistojen ja tankin alla 4 mm hardox. Omen iso kattoteline ja noin 150 kg roipetta aina takakontissa. Ei ole jouset kyykänny vaikka lataa auton täyteen ukkoja ja viikon metsäkamppeet. Alusta oli aluksi melko jäykkä mut viimeiset 10 vuotta menty mukavasti. Takapakat oli syksyllä levällään kun yksi lati meni poikki (neljäs ylhäältä). Välilaipat on latien päistä käytännössä kulunu pois ja latien keskiosassa oleva pinnoite on kans melko kulunu, olikohan joku grafiitti tai vastaava noin 1-2 mm harmaa kerros. Omen rasvattavat puslat ja riipukkeet meni viel takas ku ei niissä ollut suurempaa kulumaa. Riipukkeiden tapeissa oli puslien reunojen kohdalla pientä pykälää. Alusta on rasvattu ja pesty pari kertaa vuodessa ja pakkojen kylkeen ruiskutettu syksyllä varastorasva tai ml ruosteenesto. OME:n iskarit alkaa varmaan ruostuun puhki ulkoputkion käytännössä takaa haihtunut mut itse iskarit kuitenkin toimii vielä. Kai näihin voi ihan tyytyväinen olla.
Syyskuussa tuli laitettua uusi setti OME:n jousia puslineen ja u-pultteineen taakse CS005RA + 50 MM (+ 200 KG) ja uudet iskarit EMU SPORT 60065. Nousi samoihin mittoihin kuin 2007 kun samanmoiset laitettiin alle. Navan keskeltä on takakaaren alareunaan nyt 54cm kun autossa noin 150kg tavaraa takakontissa ja noi muut varusteet mitä ylempänä. Asennettaessa tyhjällä kontilla 56cm ja kamat kyydissä 54,5cm. Uudet pakat oli viikon ketjurasva "kylvyssä" jonka jälkeen vedin kotelosuojat pintaan ennen asennusta. Mukavaa ja pehmeää kyytiä tarjoavat, tyytyväinen olen ollut. Saa nähdä jääkö korkeus tuohon vai lähteekö ne virumaan alas. Luulisi, että valmistaja olisi ottanut mustista pakoista opiksi. Ei kilpailluilla markkinoilla ole varaa myydä paskaa kovinkaan kauaa. Nyt ajettu joku 5000km. Väriltään nämä pakat oli harmaat ja tulivat Cros4wd:n kautta OME:n Euroopan varastolta. Saa nähdä olisiko samaa laatua kuin vanhat harmaat, ihan samannäköiset ainakin paitsi siinä norrien päiden välisessä liukulevyssä tapahtunut jotain kehitystä.
__________________
SLCK #364,
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.12.2020, 08:09
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JES Näytä viesti
Syyskuussa tuli laitettua uusi setti OME:n jousia puslineen ja u-pultteineen taakse CS005RA + 50 MM (+ 200 KG) ja uudet iskarit EMU SPORT 60065. Nousi samoihin mittoihin kuin 2007 kun samanmoiset laitettiin alle. Navan keskeltä on takakaaren alareunaan nyt 54cm kun autossa noin 150kg tavaraa takakontissa ja noi muut varusteet mitä ylempänä. Asennettaessa tyhjällä kontilla 56cm ja kamat kyydissä 54,5cm. Uudet pakat oli viikon ketjurasva "kylvyssä" jonka jälkeen vedin kotelosuojat pintaan ennen asennusta. Mukavaa ja pehmeää kyytiä tarjoavat, tyytyväinen olen ollut. Saa nähdä jääkö korkeus tuohon vai lähteekö ne virumaan alas. Luulisi, että valmistaja olisi ottanut mustista pakoista opiksi. Ei kilpailluilla markkinoilla ole varaa myydä paskaa kovinkaan kauaa. Nyt ajettu joku 5000km. Väriltään nämä pakat oli harmaat ja tulivat Cros4wd:n kautta OME:n Euroopan varastolta. Saa nähdä olisiko samaa laatua kuin vanhat harmaat, ihan samannäköiset ainakin paitsi siinä norrien päiden välisessä liukulevyssä tapahtunut jotain kehitystä.
Kuulostaa hyvältä, toivotaan että viesti olisi mennyt perille ja laatu olisi palannut menneeseen aikaan
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Joku rattiakselin pätkä ja joku Kumityyny (moottorin?) Temutin O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 14.03.2014 19:07
Ironman vinssi MT71 Tekniikka & Jutustelu 8 24.11.2011 20:28
ironman vai old man emu HJ:seen vp Tekniikka & Jutustelu 4 02.12.2004 10:24
Ironman suomessa KooPee Tekniikka & Jutustelu 1 02.12.2004 10:02
Ironman vs Old Man Emu HJ60 Tekniikka & Jutustelu 12 13.10.2004 09:17


Sivu luotu: 09:51 (GMT +2).