![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Säätää myös ruiskutusennakkoa kylmänä. Juuri se ennakkoa säätävä vipu sieltä pumpun sisältä kuluu ja aikaa myöten katkeaa ja tuhoaa koko keksinnön. Se kierroksia nostava vivusto on ihan pumpun ulkopuolinen eikä aiheuta vaaraa pumpulle vaikka onkin toiminnassa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kaikki nämä räpläykset oikeastaan liittyy siihen että autosta on myös tullut jotenkin laiska kiihtymään eikä oikeen jaksa mennä. Lähtee vetämään ihan hyvin mutta sitten tulee tehoton alue eikä kaasun painaminen auta, melkein vaan pahentaa. Ahdot kyllä nousee mutta jotenkin tuntuu että olis "tukossa" tai menee heti fuel cuttiin. Pitäisi ehkä karaa vähän työstää muutenkin. Suodattimet on vaihdettu jne. Yksi mitä pitää testata on motonetin ilmansuodatin. Voisiko olla niin huono että tukehtuu. En tarkkaan muista milloin tämä alkoi mutta leiman jälkeen tosin laitoin taas 35 alle, eikä se niillä mikään tykki ole, varsinkaan 3.7 välityksillä. Tuntuu vaan jotenkin että ei jaksa enää mennä edes sladissa vaikka on liukasta ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Siinä pumpun paluulinjan banjossa taisi hodarissakin olla kuristus. Jos se kuluu tai muuten virtaa liian paljon läpi niin ennakot ei säädy kierroksilla kunnolla - - - > ei voimaa.
Toki ahtokaraa säätämällä tai viilailemalla siihen saa vetoa ja savua mutta tuo ennakon säätyminen olisi hyvä tarkistaa. Oikeilla ennakoilla pakopaine ja lämmöt tippuu. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Onko normaalia että suodattimen jalasta pumppaamalla polttoaine lorisee tankkiin päin? Paluukiertohan näissä on muutta pitäisikö noin helposti kiertää takaisin. Vanhoissa kun saa pumpattua kunnon paineen tuohon mutta niissä tosin ei ole paluukiertoa tankkiin.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kävin läpi paikkoja. En löytänyt pumpusta sihtiä ainakaan sisäämeno letkusta. Paluuta en avannutkaan. Irrotin tankin imuputkihässkän ja putsasin sen. Oli tosin melko puhdas. Otin letkut irti pumpusta ja puhalsin ne läpi. Samalla tosin kiristelin kaikki ahtoletkut ja hieman myös "kiillotin" syöttökaraa. Nyt tehot palasi ja kojelautaan syttyy taas punainen overboost valo. Jokin oli siis pielessä. Voi olla että pumpun kara oli huonossa asennossa koska nyt katsoin sen tarkaan uudestaan. Kantta kiinnittäessä saattaa vahingossa pyörittää kalvoa ja karaa väärään asentoon jos ei ole tarkkana.
Minulla kun on tämmöinen kara, tosin vakiopuoli on hieman modattu kuvasta. Nyt käytössä vakio kuvan vasen puoli. Tuolla toisella puolella riittää savua mutta menee aika iloiseen. Pakopuolen lämpömittarikin alkaa rajummalla puolella toimimaan kun vakiolla ei juurikaan luvut muutu. Tosin nyt pienellä maltillisella viilauksella vakiopuolikin on hyvä. Täytyisi näitä tehdä muutama lisää joilla voisi testailla. En viitsi vakio ahdinta kuormittaa tuolla rajummalla viilauksella mutta isompi turbokin on jo odottamassa inspiraatiota. Tässä on sihti joka oli aika puhdas. Ongin tankin pohjalta pari mönjäläjää pois mutta tankki oli muuten sisältä tosi puhdas. Samalla tuli laitettua konttiin kiinnityspisteitä. Biltemassa on näitä kiinnityslenkkejä mustana 2.9€kpl, samaa lenkkiä saa 2kpl paketissa sinisenä hintaan 2,7€ nimikkeellä lastenistuimen kiinnikkeet. Sopii hyvin esim. penkin jalkoihin ja takapenkin kiinnityspultteihin. Saa tavaroita pikaliinoilla kiinni. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kävin vähän Askolassa kokeilemassa miten auto menee lumessa. Tämä oli pilottitestaus ennen helmi-maaliskuun vaihteen venäjän safaria. Hyvä oli että kokeilin. Oli aivan selvää ettei auto selviäisi vakiona mitenkään maastoajon rasituksista. Tarkoitan nyt puukosketuksia yms. Plaanasin vielä kuskin puolen aika pahaksi.
Selvää oli että jonkinlaiset nojailukaaret oli saatava. Ulkoistin tehtävän velipojalle jolta homma hoituu ja itse olin vain apupoika Anterona. Alkuun helmaputket. 42x2.6 saumatonta putkea tuli 7 kankea. Eikä edes lopulta riittänyt tuo määrä kun hukkapätkää tuli ja jokunen harhataivutuskin. Takaovet on se vaikea paikka ja ratkaisu aika radikaali. Tämä oli joskus tehty erääseen portaalihodariin. Kauheasti ei enää ollut väliä kun ovet oli jo plaanattu. Kuvassa oiottu niin paljon kun sain. putkea pohjalle Avautuu noin 99% alkuperäisestä. Hieman piti säätää avautumisen rajointa. Kaaret kasassa. Ei mitkään aivan kevyet. Vaaka näytti noin 110kg. Safari snorkkeli ei enää sopinut ja uusi 3" sovitettiin kenkälusikalla kulkemaan lokarin sisällä. Kaaret maalissa Paikalleen nosto. Pari liukulevyä piti laittaa väliin mutta muuten sai laskettua päälle hyvin. Kaaret saa tarvittaessa nostettua pois mutta voihan se olla melkoinen show kun putket ajettu kasaan. Valmis. Snorkkeli tuli myös 3" putken jämistä ja puruimurin putkesta. Lokarin sisään ei saanut taiteiltua kiinteää putkea ilman että olisi avannut lokaria. Samalla sovittelin 170€ kiinan planarin autoon. Digidigi ohjain joka jopa toimii. Takaoviin tuli myös pikakiinnitteiset putket. Irtoaa yhden sokan irroituksella. Takaovien levikkeet piti leikata että ovet aukeaa. Nyt putki toimii levikkeen reunana. Lifti meni katolle. Helisi aivan saatanasti mutta sitten valoin jalan sikaflexillä kiinni ja nyt ei pidä minkäänlaista ääntä. Lisänä on pieni liina joka vetää mekanismia nippuun ja estää sen helinän. Takakomoottiin kansi josta pääsee sitomaan vararenkaan kiinni ja tunkemaan sen täyteen tavaraa. Täytyy systeemiä vähän kehittää. Nyt takapenkit paikallaan ja vararengas + lavetti on vielä takana. Tavaraa mahtuu huonosti ja pitäisi purkaa koko komootti pois. Se on helppo parin ruuvin juttu mutta mietin myös jos tekisi ratkaisun jossa saisi koko yläosan pois tarvittaessa. pitää vielä miettiä ja kehitellä. Vararengas tosin voisi mennä omaan swingiin auton perään mutta se on vielä suunnittelupöydällä. Vararengas voisi mennä myös katolle mutta sitä ehkä vähän arastan. Ensimmäinen reissu venäjälle helmikuun loppu 2019. Varmistin ettei kartta ole hukassa. Lisävalot siirsin myös yläputkeen jolloin ne sai puskurin sisään suojaan. Reissun jälkeen piti pestä auto kun rajan takana oli suolaa kylvetty aika reilulla kädellä. Kaaret on ihan hyvät mutta pitää vielä sitoa koppaan kiinni ettei vatkaa. Takavanteissa on vähän heittoa ja 105 km/h vauhdissa alkaa kaari vatkaamaan. Korjautuu kyllä kun ajaa vaan lujempaa tai hiljempää. Seuraavat rojektit olisi varmaan 4.1 välitysten asentaminen periiin ja 37" renkaiden hankinta/tai yleensä sovittaminen niin että mahtuu ristijoustossa olemaan. Viimeksi muokannut mikjus : 07.03.2019 14:06 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Hyvännäköistä tekemistä niinkuin aina. Toi kaarien vatkaaminen on jännä jutska. Omassa projektissa renkaiden satunnainen woblaus ja konepellin heiluminen loppui kokonaan kun rakentelin ne vähän vahvemmat lokarit. Yrittääähän ne renkaat ponpotella, mutta kun ei pääse liikkeet kertaantumaan niin se pysyy kurissa.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
peura bj safaripeli | lampola | Maasturiprojektit | 14 | 03.04.2015 23:37 |
toyota hj 80 full time wd v. 1990 | lelu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.02.2012 13:00 |
Myyty Suzuki Samurai 1989 safaripeli | 0201346 | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 28.09.2011 12:03 |
Myyty Suzuki Vitara 1990 projekti | helenal | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.11.2009 18:08 |
Myydään TOYOTA LAND-CRUISER HZJ-80 VM 1990 (10500e) | pasleh | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 17.06.2009 19:24 |