![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Ainoastaan jos kiihdyttäessä löysäät kaasun nopeasti tuntuu pieni nykäsy, jonka uskon johtuvan vetolaippojen ja murrosten väljistä booreista, sekä väljistä ristikoista. Murrokset tullee nyt Tamgearssilta, ja vetolaipat laitetaa alkuperäset, samoin pronssiholkit. Ristikot GMB rasvattavat joita Tamgears myy. Kaikki laakerit Koyo eli alkuperäiset. Tiivisteet Terrain Tamer, eli korjaussarjat SH5 ja DK4DL. Päivitetään tilannetta kunhan saahaan jotain tehtyä. ![]()
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toi on tarvikevälitys mutta tuli kyllä hiljainen. Toyota orkkis maksaa noin tonnin... |
|
|||
|
|||
![]() Halpa, ja voisko olla hyvä?Lainaus:
Muistaakseni pitää ostaa toinen?/molemmat? poskilaakeri lukolliseen, muut taisi sopia? (kannattaa tarkistaa) Itse välitys sama. Tuo reilu 300e on todella kohtuullinen hinta, jos laatu on edes keskiverto- tarvikelaatua. Noista kuvista ei saa selvää, että onko nuo laakerit oikeilla laakerirullakulmilla; varsinkin pinjoniakselille myydään monessa tarvikekaupassa tarvikelaakeria, jonka rullakulmat on väärät; kuormituksen kesto pahimmillaan alle puolet alkuperäisestä... |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo....bjectID=541535 Noista ristikoista: putsaa se "bio/palmu- rasva" pois ainakin siitä nivel rististä, ja katso, että kuppien laakeripinnat on koneistettu koko matkan. -tuo alkuperäinen rasva on niin jäykkää, varsinkin kylmässä (siis jopa +10 astessa) musta vaseliinin ei pääse työntymään jokaiseen kuppiin. - minä olen käyttänyt ristin putsaukseen sopivaa poranterää, siis työntänyt sillä palmurasvan pois, ja viimmeistellyt tuloksen paineilmalla. Ja kun ristikko paikallaan, olen työntänyt mustaa vaseliinia ristikkoon niin paljon, että jokaisesta kupista tursuu sitä. ja 100 km rauhallisen ajon jälkeen taas vaseliinia niin paljon, että tursuu joka kupista. Pari kertaa kun rasvaa vielä, niin palmurasva on käytännössä pois. Muutaman kerran olen puhdistanut myös kupit/rullalaakerit, mutta aika työläs/tarkka homma, ja pykälää vaikeampi asentaa, kun rullat on "irti" kupista (tuo musta vaseliini ei liimaa yhtähyvin, kuin tuo palmurasva). Ja kuten edellisessä kommentissa sanoin, tarkista ainakin pinjoniakselin laakereiden vastaavuus laakerirullankulmien ja laakerirullien lukumäärän suhteen. |
|
|||
|
|||
![]()
Tuleeko säädettävä tihku pelkän viiksen vaihtamalla vai pitääkö tehdä lisä johdotus ja lisää releitä
Kyseessä vm.90 |
|
|||
|
|||
![]()
Käsittääkseni säätötihku on vaan katkaisijan vaihto.
Ja mulle Milneriltä tulleessa etuperäsarjassa oli ihan originaalilaakerit. Krympin päivitin jäykkään shimmattavaan samalla. Se pinioninstefa joka tuli mukana on paskaa. |
|
|||
|
|||
![]()
Mulla kans oli ihan toyotan orikinaali pakkauksissa ne laakerit ja juurikin ton stefan jouduin kans vaihtamaan. Komeesti sai pohja öljyvoitelun.... Uuden tilasin tamgearsilta. Sillä tuli pitävä.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tiedoksi vielä että Milnerin vetolaipat on myös alkuperäistä toyotaa
|
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=bj45lava;1399659]Käsittääkseni säätötihku on vaan katkaisijan vaihto.
Kiitos |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 12 (0 jäsentä and 12 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |
Jeepin Omistajat Tänne | KössiKenguru | Chit-Chat | 114 | 03.10.2012 19:02 |
BULLTERRIERIN omistajat tänne! | Urbancityboy | Chit-Chat | 14 | 20.09.2009 18:30 |