Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.01.2019, 13:13
141:n Avatar
141 141 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.11.13
Sijainti: P-Savo
Viestit: 350
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Automaatti "löytää" nuo välykset aika tehokkaasti, siis kun vaihdat etenemissuuntaa, niin välykset "kaahataan" päästä päähän aika äkkiä.
Olet varmaan huomannut

Manuaalissa onnistuu lähtö pehmeämmin, toki jos vaihtaissa käytetään moottorijarrutuksella, niin sekään ei edistä pitkäikäisyyttä.


p.s minun kin hodari on automaatti.
Ei ole mitään tämän kaltaista ominaisuutta vielä.
Ainoastaan jos kiihdyttäessä löysäät kaasun nopeasti tuntuu pieni nykäsy, jonka uskon johtuvan vetolaippojen ja murrosten väljistä booreista, sekä väljistä ristikoista.

Murrokset tullee nyt Tamgearssilta, ja vetolaipat laitetaa alkuperäset, samoin pronssiholkit.
Ristikot GMB rasvattavat joita Tamgears myy.
Kaikki laakerit Koyo eli alkuperäiset.
Tiivisteet Terrain Tamer, eli korjaussarjat SH5 ja DK4DL.

Päivitetään tilannetta kunhan saahaan jotain tehtyä.

__________________
HJ61 -90 Käyttis
HJ61 -88 Projekti
HDJ80 -93 Käyttis
BJ75 -86 Projektijonossa
HJ60 -88 Varaosa
HJ60/61 -88 -myyty
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.01.2019, 13:42
rattimies rattimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Ingå
Viestit: 347
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 141 Näytä viesti
Ei ole mitään tämän kaltaista ominaisuutta vielä.
Ainoastaan jos kiihdyttäessä löysäät kaasun nopeasti tuntuu pieni nykäsy, jonka uskon johtuvan vetolaippojen ja murrosten väljistä booreista, sekä väljistä ristikoista.

Murrokset tullee nyt Tamgearssilta, ja vetolaipat laitetaa alkuperäset, samoin pronssiholkit.
Ristikot GMB rasvattavat joita Tamgears myy.
Kaikki laakerit Koyo eli alkuperäiset.
Tiivisteet Terrain Tamer, eli korjaussarjat SH5 ja DK4DL.

Päivitetään tilannetta kunhan saahaan jotain tehtyä.
Milneriltä laitat sinne vielä uuden välityksen että saat äänettömäksi https://www.milneroffroad.com/toyota...ear-4110-ratio

Toi on tarvikevälitys mutta tuli kyllä hiljainen. Toyota orkkis maksaa noin tonnin...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.01.2019, 22:42
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Halpa, ja voisko olla hyvä?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rattimies Näytä viesti
Milneriltä laitat sinne vielä uuden välityksen että saat äänettömäksi https://www.milneroffroad.com/toyota...ear-4110-ratio

Toi on tarvikevälitys mutta tuli kyllä hiljainen. Toyota orkkis maksaa noin tonnin...
Ja tuo taitaa olla lukottomaan?

Muistaakseni pitää ostaa toinen?/molemmat? poskilaakeri lukolliseen, muut taisi sopia? (kannattaa tarkistaa)
Itse välitys sama.

Tuo reilu 300e on todella kohtuullinen hinta, jos laatu on edes keskiverto- tarvikelaatua.

Noista kuvista ei saa selvää, että onko nuo laakerit oikeilla laakerirullakulmilla; varsinkin pinjoniakselille myydään monessa tarvikekaupassa tarvikelaakeria, jonka rullakulmat on väärät; kuormituksen kesto pahimmillaan alle puolet alkuperäisestä...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.01.2019, 23:12
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 141 Näytä viesti
Ei ole mitään tämän kaltaista ominaisuutta vielä.
Ainoastaan jos kiihdyttäessä löysäät kaasun nopeasti tuntuu pieni nykäsy, jonka uskon johtuvan vetolaippojen ja murrosten väljistä booreista, sekä väljistä ristikoista.

Murrokset tullee nyt Tamgearssilta, ja vetolaipat laitetaa alkuperäset, samoin pronssiholkit.
Ristikot GMB rasvattavat joita Tamgears myy.
Kaikki laakerit Koyo eli alkuperäiset.
Tiivisteet Terrain Tamer, eli korjaussarjat SH5 ja DK4DL.

Päivitetään tilannetta kunhan saahaan jotain tehtyä.
Musta vaseliini on sitä moly vaseliinia, mitä niissä rasvaprässin tuubeissa on, oliko molybteeni tms, ja jäykkyys 2? esim.
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo....bjectID=541535

Noista ristikoista: putsaa se "bio/palmu- rasva" pois ainakin siitä nivel rististä, ja katso, että kuppien laakeripinnat on koneistettu koko matkan.

-tuo alkuperäinen rasva on niin jäykkää, varsinkin kylmässä (siis jopa +10 astessa) musta vaseliinin ei pääse työntymään jokaiseen kuppiin.

- minä olen käyttänyt ristin putsaukseen sopivaa poranterää, siis työntänyt sillä palmurasvan pois, ja viimmeistellyt tuloksen paineilmalla.

Ja kun ristikko paikallaan, olen työntänyt mustaa vaseliinia ristikkoon niin paljon, että jokaisesta kupista tursuu sitä.
ja 100 km rauhallisen ajon jälkeen taas vaseliinia niin paljon, että tursuu joka kupista.

Pari kertaa kun rasvaa vielä, niin palmurasva on käytännössä pois.

Muutaman kerran olen puhdistanut myös kupit/rullalaakerit, mutta aika työläs/tarkka homma, ja pykälää vaikeampi asentaa, kun rullat on "irti" kupista (tuo musta vaseliini ei liimaa yhtähyvin, kuin tuo palmurasva).

Ja kuten edellisessä kommentissa sanoin, tarkista ainakin pinjoniakselin laakereiden vastaavuus laakerirullankulmien ja laakerirullien lukumäärän suhteen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.01.2019, 20:06
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Tuleeko säädettävä tihku pelkän viiksen vaihtamalla vai pitääkö tehdä lisä johdotus ja lisää releitä
Kyseessä vm.90
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.01.2019, 20:38
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Käsittääkseni säätötihku on vaan katkaisijan vaihto.

Ja mulle Milneriltä tulleessa etuperäsarjassa oli ihan originaalilaakerit.
Krympin päivitin jäykkään shimmattavaan samalla.
Se pinioninstefa joka tuli mukana on paskaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.01.2019, 21:23
rattimies rattimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Ingå
Viestit: 347
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
Ja mulle Milneriltä tulleessa etuperäsarjassa oli ihan originaalilaakerit.
Se pinioninstefa joka tuli mukana on paskaa.
Mulla kans oli ihan toyotan orikinaali pakkauksissa ne laakerit ja juurikin ton stefan jouduin kans vaihtamaan. Komeesti sai pohja öljyvoitelun.... Uuden tilasin tamgearsilta. Sillä tuli pitävä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.01.2019, 21:32
rattimies rattimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Ingå
Viestit: 347
Perusasetus

Tiedoksi vielä että Milnerin vetolaipat on myös alkuperäistä toyotaa
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.01.2019, 21:34
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

[QUOTE=bj45lava;1399659]Käsittääkseni säätötihku on vaan katkaisijan vaihto.



Kiitos
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 12 (0 jäsentä and 12 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 21:32 (GMT +2).