![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Hintaa mietin ensimmäisenä ja Nesteen asiakaspalvelurobotti kertoili tämmöstä Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Saako tuolta muulla, kuin nesteen luottokortilla?Lainaus:
Samassa osoitteessa: "Neste K Kempele Ouluntulli" ei kuulu valikoimiin. JOS tämä My Diesel olisi hajutonta/mielyttävämmän tuoksuista muovitankissa (ja palaessaan), niin tuo muutaman centin/kymmenen- hintaero ei tunnu missään. Tuossa nykyisessä venelämmittimessä palaa "wallas" luokiteltu valopetrooli, ja se taitaa maksaa n. 2e/litra? Mutta tuo Wallas alkaa olla elinkaaren päässä; mm. puhaltimien laakerit "loppu". (siis ikää n. 30-40v?) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole tullut haisteltua sen tarkemmin, mutta ei se tankatessa kovin pahalta haissut.
Kolmessa dieselissä on koitettu, kaikissa pakokaasu haisi paremmalle kun on vieressä seissyt. Kuorma-autossa takana ajava sanoi, ettei tule edes mäkeen kiihdyttäessä mustaa. Traktorissa etu oli suurin kun on kompressoria käyttäessä aika lujilla ja puskee mustaa. Minähän sitä joudun haistelemaan, niin MY-dieselillä se väheni tosi paljon. Menee jatkossakin tankkiin noissa hommissa. Ja olen tankannut vain Nesteen kortilla tuota ainetta.
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Täähän on mielenkiintoista lientä. Pitääkin kokeilla joskus jos Oulunkylästä sais ihan tavan kortilla. https://nestemy.fi/tietoja
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tätä näyttäisi löytyvän Turun Skanssin Nesteasemalta joka on työmatkan varrella. Pitääpi ottaa seuraava tankillinen testiksi.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Voisko joku "impata" pikkusen?
Siis ihan vaan nuuhkaista tankista/pistoolista, että onko merkittävää eroa.
Tai taidampa käydä tuossa Ouluntullin rekka-asemalla "rosvoamassa" pistoolista pari tippaa johonkin rättiin/paperiin, ja pitänee se sitten pistää muovipussissa tankinluukun ja korkin väliin ![]() (Saavatpahan kamerasta ihmetellä, että noinko vähällä kulkee?) |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
|||
|
|||
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Seinäjoelta löytyy ainakin Minimanin pihasta.
Hintaahan sillä on se n15 senttiä normi dieselin päälle. Pitää koittaa joskus ramin tankkiin laittaa että vähenisikö käryytys tyhjäkäynnillä ja startatessa pöläyttely. Molemmat ominaisuuksia, ei johdu viasta polttoainelaitteissa.
__________________
Joop |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Nyt vasta tämän huomasin, tuohan on aivan possuhalpaa verrattuna niihin viiden litran astioihin. Mökillä mulla kaikki pörisee pienkonebensalla, loppus kertalaakista kaikki ongelmat moottoreissa. Siis mönkkäri, moottorisaha, raivaussaha ja perämoottori.
__________________
Tumpula Racing Team |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Vetäsin pikkutoitsun tankin täyteen MYytä Hämeenlinnassa, 1.579€/l. Eipä sinne sovi ku 40 litraa tyhjään tankkiin eli n. 6€ kalliimpi tankillinen, ajelee liki 800 km. Katotaas huomaako mitään posiitiivista. Eipä ainakaan haissut näpit tankkaamisen jälkeen.
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sama. Ja kaikki käynnistysonGelmat harvoin käytetyis vehkeis historiaa.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuosta ne mistä saa: https://www.neste.fi/asemat?orig=&de...lue_5%5B1%5D=1 |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Syksyn viimeiset temput on näissä ollut pumppubensan siirto ajossa olevien tankkeihin, ja parikymmentä litraa pienkonebensaa tilalle. Talvella ja sittemmin keväällä käyntiinlähdön ongelmat ovat kadonneita riemuja, lähtee kuin olisi ajettu hetki sitten viimeksi... Pienkonebensalla ei vissiin saisi sitten ajella liikenteessä, se kun ei ole verotettua liikennepolttoainetta, mutta mieluusti sillä kyllä sitten sen talven tankillisen jämän pöristelee. Ja kyllä sen eron sitten pakokaasun käryssä huomaa, kaasarit syöttää vähän toisin kuin ruiskupelit, ja kateista ollut edes unelmia ko. väkkärän valmistusaikana... Muutamaa pienkonettakin tuossa nyt sitten käytetty, ja kyllähän se käryttömyys on kivaa. Säilyvyyskin ja sitä kautta käyntiinlähtö on kyllä vähän toista kuin pumppubensalla, joka sekään ei ole ollenkaan sellaista mitä bensa aikanaan oli. Satunnaisesti on sitten noissa purkuraadoissa tullut "vanhaa kunnon lyijyllistä ysiysiäkin" vastaan, yhdessä oli jopa viimeinen tankkauskuitti penkillä, kaveri ei sitä uudempaan autoon uskaltanut laittaa mutta tuli sitten sekin ajettua ruiskuksi muutetulla Rättärillä pois. Kaasunvaste oli erilaista, ja kun läppäriltä seurasi mitä koneessa tapahtuu, niin paljon lyhyemmillä suihkutusajoilla kulki kuin pumppubensaa tankissa, ja suihkutusajat kasvoi kun vanhan poltti pois. Vanhan tuoksu taasen jäi useammankin tankillisen ajaksi, jota sitten kummasteltiin leimaamossakin että "miten tämmöiseen vanhaan olet saanut vanhan pakokaasun tuoksunkin tehtyä"... Ja joo, saattoi tuossa Lambaada vähän ottaa itteensä, ei kauaa mennyt kun sekin sitten tuli vaihtolistalle, tosin muutenkin oli kyllä jo laajakaistaa odottamassa asentumista... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Moskvich Elite BMC diesel, eli diesel mosse | Jare | Chit-Chat | 35 | 29.12.2014 18:40 |
Diesel + NOS | karisa | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2012 20:33 |
Diesel v8:sit. | opelman | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 27.05.2011 09:21 |
Neste / neste-lämmönvaihdin | farmari | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.05.2007 19:15 |
M:bmc 6-diesel | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 20.02.2007 20:27 |