Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.11.2018, 18:28
ISE ISE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.12
Sijainti: s-salmi
Viestit: 436
Perusasetus

kokeileppas kuinka isot renkaat saisit tuolla katsastus paikassa,laillisesti.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.11.2018, 00:05
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 592
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Radis Näytä viesti
Dude, nyt ne voimasavut takaisin ettei tarvii nuhapumpulla ajella.
hei Radis...pidä puhelimesi päällä lähipäivinä...se saattaa nimittäin hälyttää kun muuan pillimehu soittelee ylläpitämääsi voimasavu -helpdeskiin...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Tsekattu: Käsijarru vajaatehoinen ja silti hyväksytty. Muutenki virheellinen pyynti (4 kN), 3.74 kN riittäis, eli 16% kokonaismassasta.
...ööö......jospa katsastusinsinööri asiakaspalveluhenkisesti jätti kiskaisemasta käkkäriä kaakkoon?...pitäisi kyllä pelittää kun kaikki jarrusisuskalut ovat brand-new vaijeria myöten...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.11.2018, 02:41
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 592
Perusasetus

näissä lauantai-illan pikkukaljoissa on mukava palata eilisiin tunnelmiin...mustanpirulaisen leimajaisiin... ...sekä sitä ennen tapahtuneisiin juonenkäänteisiin...



muistin virkistykseksi pikainen kertaus keväämmältä:
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pillimehu Näytä viesti
mainoskatkot ovat mielenkiintoisia&monikäyttöisiä…silloin ehtii käydä jääkaapilla/vessassa/viemässä roskat/ostamassa BJ:n… …itselläni toteutui viimeksi mainittu vaihtoehto… …viikontakaisen ”AfrikanSafari”-mainoskatko postaukseni jälkeen minulle tapahtui annelijäätteenmäet… ...satuin syöttämään kohtalokkaan ”landcruiser”-hakusanan erääseen hettihelvetin portaaliin (ei ollut offipalsta) …jonkajälkeen silmieni eteen lävähti erään BJ:n myynti-ilmoitus… …täysin odottamatta&pyytämättä…

se oli sitten menoa…autokuume osa III iski tälläkertaa kuin satatuhatta vickyrostin salamaa…heti puhelu myyjälle, onko kerinnyt mennä?…”vielä on pihassa” –vastasi…viiden minuutin puhelinkeskustelun/psykologisen analyysin pohjalta tein päätöksen…”joo, sunnuntaina tullaan katsomaan/hakemaan/tekemään kaupat”… ja niin tuli tapahtumaan, ajauduttuamme toissatoissapäivänä 360km:n ajomatkan päätteeksi paikanpäälle, totesin kohteen myyjän puheita vastaavaksi…

tällä kertaa kyseessä oli BJ42…vuosimallia 1981…päivitettynä 12H-T koneella, HJ61lukkoakseleilla, SOA:lla (jotka kaikki otteessa)…+HJ60nelilovivaihteisto/voimansiirto/jousilatit, hysteer, cut&turn, traction bar, vinssiä x2, palkkihelmaa ymsyms. …ja mikä parasta…suorastaan RUOSTEETN aiempiin Autokuumeen esiosiin I&II verrattuna…

katsastettu ei kylläkään ole kolmeen vuoteen… myyjä perusteli katsastamattomuutta&myyntihalukkuutta ajanpuutteella….kuljetusyrittäjänä toimiminen ja perheenlisäys eivät kuulemma jätä aikaa entisen elämän harrasteille…

…viiden minuutin renkaanpotkinnan jälkeen väänsimme virta-avaimesta…sen jälkeen kaikki oli selvää…6mukisen turbokoneen sävelet ja koeajolenkin pintakaasun 1.0ahtopaineet karistivat kaikki epäilykset&terveen järjen rippeet pois päästäni…eimuutakuin pirttiin kahvinjuontiin, papereiden tekoon ja jenien laskentaan… kolmas puhelimitse ostettu BJ oli hallussa… jonkajälkeen nokka kohti Pohjolan Liikenteen tallia…

ohessa muutamia otoksia sunnuntailta… ensimmäisessä kuvassa myyjän identiteetti suojattu tietosuojastandardin mukaisella, Alibista tutulla tyylillä…kuten myös BJ:n kilvet...
...ostoajankohdan jälkeiset ½vuotta mustapirulainen vietti pääosin takametsän parkkiruudussa...katsellen paheksuen sekä sisarkateutta potien pillimehun huseeraamista AfrikanTähden & OldMaman parissa... ...välissä toki käytiin tälläkin pikkulenkkejä lähitienoilla... ...katsastamattomalla&vakuuttamattomalla kun ei arvannut kauas lähteä...kunnes syksyllä otettiin tämäkin perheenjäsen PohjolanLiikenteen tallin hellään huomaan...seuraavassa pikainen walk-through tehdyistä toimenpiteistä:

-epävirallisilla koeajolenkkeillä tuli ilmi että taka-akselissa oli roiskeöljyvoiteluun viittaavia ominaisuuksia...lyhyen koeajon jälkeen pohjapelti tuntui huleilevan öljystä...perän stefako siellä lie tullut tiensä päähän... se täytyi siis tarkistaa...onneksi perän purku onnistuu full-floaterissa kuin laulaen......tai sitten ei...vetoakselin pään kuusiokolopulttien kanssa meinasi nimittäin MENNÄHERMOT!!!...muutama pultti ei pysyi itsepintaisesti kiinni...epäonnistuneet avausyritykset aiheuttivat pultin pään nuljautumisen piloille..täytyi siis turvautua migatronicin virka-apuun...



senjälkeenkun tinasin pätkän kuusiokoloavainta pultin päähän...alkoi avautumattomuuden syykin selvitä...kierrelukitetta oli survottu sisään säästelemättä...


kierreliimojen poissulkemisen jälkeen perä alkoi osoittaa purkautumisen merkkejä...

vaikka keväisessä varustelukuvauksessa keulinkin lukkoakseleista niin totuus on vain puolet siitä...alunperin mustassapirulaisessa on toki ollut HJ61:n akselit edessä&takana...edessä on ehjä edelleenkin mutta vaiheikkaiden reittivalintojen tuloksena lukkotaka-akseli oli jossakin vaiheessa väistynyt leikistä teknisen silpoutumisen vuoksi...ja korvattu karvalakkimaisella HJ60-perusakselilla/perällä...vuotavaa stefaa ja löysällä olevaa vetolaipan lukkomutteria lukuunottamatta perä vaikutti käyttökuntoiselta... ...homma siis eteni takaisinkasaamiseen...

[tähän väliin kaupallisia tiedotteita:: jos joku palstalainen sattuisi tietämään elävien kirjoissa olevan HJ61lukkotaka-akselin niin voisi viskata pillimehua privalla...löytöpalkkioksi luvataan muhkea tukku voimassaolevaavaltakunnanvaluuttaa...]

...taka-akselin stefajumpan jälkeen homma eteni jarrujen pariin...sisään survottiin kaikki uudet hilppeet...


...hitsaamiseltakaan ei säästytty...kuskinpuolen jousipakkakorvakkoa kursittiin kasaan kuvasarjan todentamalla tavalla...



...SOA:sta on ainakin se etu että peräöljyjen täyttöön ei tarvita mitään rasvamonttuja/mullistavia peräöljyjen täyttölaitteita...pelkkä tasamaa sekä nokkakannu riittää... asentajaystävällistä eikö totta



...keskikonsolina toiminut muovipussi vaikutti turhanvitsikkäältä katsastuskonttorin näkökulmasta...siispä se korvattiin vakuuttavammalla retkipatjapalasella


...viimeisimpänä toimenpiteenä mustapirulainen varusteltiin OldMaman rengassarjalla ennen konttorille tarjoamista...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ISE Näytä viesti
kokeileppas kuinka isot renkaat saisit tuolla katsastus paikassa,laillisesti.
...miten lie?... Lohitien konttorin kanta-asiakkuudesta huolimatta rengaskoon muutoksen laillistaminen ei taida onnistua?... ...ja tarvinneeko yrittääkään...jotakin laitontahan LandCruiserissa aina täytyy olla
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.11.2018, 04:39
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.377
Wink

Ei hienohelmoille....


Ohjaamo on karun ergonominen....
-On ollut hienoa seurata, hyvät kuvat ja tarina, jatkoa odotellen....
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.11.2018, 13:40
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus


Onpas mielenkiintoinen SOA, akseli heitetty nurinniskoin paikalleen. No, toimiihan se noinkin, mut perän tyhjennys hankalaa ja täyttöasteenkin määrittäminen ei helpoimmasta päästä.

Kyllä 42:een pitää onnistua 35x12.50 renkaat missä vaan. Toi nyt toki on jo kohtalaisen korkee, se voi vähän haitata.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.11.2018, 14:26
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti

Onpas mielenkiintoinen SOA, akseli heitetty nurinniskoin paikalleen. No, toimiihan se noinkin, mut perän tyhjennys hankalaa ja täyttöasteenkin määrittäminen ei helpoimmasta päästä.

Kyllä 42:een pitää onnistua 35x12.50 renkaat missä vaan. Toi nyt toki on jo kohtalaisen korkee, se voi vähän haitata.
Vai onks tehty täyttöroppu vaan päälle et on helpompaa
Näyttäs kaikki muut olevan oikeinpäin toki kuva vähän huono

Viimeksi muokannut dodge3500 : 25.11.2018 14:28
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.11.2018, 14:32
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 Näytä viesti
Vai onks tehty täyttöroppu vaan päälle et on helpompaa
Näyttäs kaikki muut olevan oikeinpäin toki kuva vähän huono
Keskitason alapuolella toi oma täyttöproppunsa eli vaikuttaa olevan ylösalaisin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.11.2018, 15:09
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.646
Perusasetus

näyttää kyllä että olisi ylös alaisin
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.11.2018, 21:10
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pillimehu Näytä viesti

..epäonnistuneet avausyritykset aiheuttivat pultin pään nuljautumisen piloille..täytyi siis turvautua migatronicin virka-apuun...

Aloitin autoilun historiani 15 vuotiaana ostamalla naapurista jo jonkin aikaa pusikossa seisoskelleen kotteron. Tätä sitten poikamaisella innolla rakentelin kuntoon kolmisen vuotta, ja sainkin sen valmiiksi juuri sopivasti, kun sain ajokortin. Tämä auto kuuluu siihen surullisen kuuluisaan sarjaan "tuhoutunut alle kahdessa vuodessa projektin päättymisestä”. Silmäteräni pyörähti katon kautta ympäri, erässä mutkassa alkaneen sivuliirron päätteeksi. Olin viikonloppuvapailla armeijasta, ja kova kiire oli silloisen tyttöystävän luokse....

Autotonta aikaa kerkesi kulua puolisen vuotta, kunnes tuttavani Talbot Horizontin yksi kiertokangista oli päättänyt tulla katselemaan ulkoilmaa. Kyseisten kankien pinnapultit olivat mitoitettu niin, että niiden viruminen noin 200Mm (tkm) kohdalla oli riittävää mutterien auki kiertymiselle. Tästä syystä monessa muussakin Talbotissa kanget pilkistivät blokin kyljestä noilla kilometreillä.Yhtä kaikki, tämän ominaisuuden ansiosta omistukseeni tuli elämäni toinen auto. Talbot Horizont 1.3l bensakoneella! Kauppahinta oli 250mk.Tämä oli siis sitä aikaa, kun olin ensimmäistä vuottani opiskelemassa.

Läheiseltä romuttamolta löytyi varaosamoottori, ja sain kulkineen liikenteeseen melko pienellä vaivalla. Moottorissa oli sellainen ominaisuus, että se kulutti litran öljyä sadalla kilometrillä. Savutuskin oli sen mukaista. Alkuunsa luulin että autot halusivat minusta välittömästi ohi sen savun vuoksi. Jokseenkin olin ihmetellyt miksi kuivallakin kelillä takana tulijat käyttivät juuri ennen ohitustaan pyyhkimiä. Syy tähänkin selvisi kerran, kun otin tukea takaluukusta kumartuessani poimimaan maahan pudonneita avaimia. Takaluukku ja lasi oli mahtavan öljykalvon peitossa. Eivät takana tulijat vissin arvostaneet tuulilasille roiskunutta öljyä...

Autolla ajettiin kutenkin aktiivisesti viikonloppuisin kotipuoleen, ja koska matkaa oli pari sataa kilometriä, piti matkalla pysähtyä kaksi kertaa lisäämään moottoriin öljyä. Tämähän oli sen verran tympäisevää, että ongelmaan piti löytää joku ratkaisu. Peräkonttiin asetettu perämoottorin muovinen bensatankki täynnä öljyä, siitä verhoilujen alla moottoritilaan vedetty letku, Letkuun asetettu pumppu sekä koelautaan lisätty painonappi pumpun käyttöä varten, ajoivat asiansa hyvin.

Olin muuttokuorman kanssa tulossa kesätauolle opinnoistani, kun puolivälinsä matkaa moottorin yksi kiertokangen laakereista hirtti kiinni, keskeyttäen matkanteon. Isävainaani kävi minut sitten hinaamassa kotiin.

Öljyvuodon syyksi paljastui alahelmastaan öljyrenkaaseen asti haljenneet männät. Auton kolmannella moottorilla sitten ajeltiin vähän pidempään, ja niin lopulta koitti katsastuksen aika. Katsastusmies langetti autolleni ikäväkseni HYLÄTTY tuomion... väljän alapallonivelen vuoksi.

Tämän lyhyen johdannon jälkeen päästäänkin varsinaiseen asiaan. Talbotissa alapallonivel on olka-akselissa kierrettynä kiinni noin 35mm halkaisijaisella hyvin tiheällä kierteellä. Tätä yritettiin kiertää irti ensin huonolla menestyksellä putkitongeilla. Aikani ährättyäni, päädyin irrottamaan koko olka-akselin vetoakseleineen autosta irti. Kiinnitin olka-akselin tukevaan ruuvipenkkiin kiinni, ja rälläköin nivelen kylkiin posket jakoavainta varten. Noin 60cm pitkällä varrella varustettu jakoavain tuntui olevan liian kevyt työkalu nivelen irrotukseen, joten yritin lyödä varren päähän vasaralla. Ei tapahtunut muuta, kun niiden poskien nylppääntymien.
Nivel antautui ja kiertyi auki vasta kun hitsasin sen jakoavaimen kiinni siihen niveleen ja hakkasin sen varteen 4kg 1m varrella varustetulla lekalla... Jakoavaimen varsi taipui varsin irvokkaalle kaarelle operaation aikana, mutta nivel kuittenkin kiertyi irti, ja minä sain auton leimasta läpi. Kun prosessi oli opittu, niin nivelen vaihto kerran vuodessa ei enää tuntunut missään.

Kumma juttu että yleensä ainakin ennen 2000-lukua valmistetuissa autoissa ensiasennusnivelet kestävät useita satoja Megametrejä, mutta alkuperäisetkin varaosat ovat vaihtokunnossa vähintään 30Mm jälkeen...

Mutta kuitenkin, tällä autolla ajelinkin sitten 120Mm osoittaen melkoista masokismia. Auton rungon ja moottorin välinen resonanssitaajuus, kun oli optimoitu 100km/h nopeudelle... Autossa pystyi keskustelemaan alle 90km/h ja yli 120km/h nopeuksilla, mutta 90-120 nopeuksilla se oli mahdotonta melun vuoksi.

Talbot Horizontin huonoudesta voisi tarinoida enemmänkin, mutta jätetäänpä se toiseen kertaan...

Viimeksi muokannut Radis : 26.11.2018 21:31
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.11.2018, 22:26
Samppahj:n Avatar
Samppahj Samppahj ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.15
Sijainti: Vähäkyrö
Viestit: 607
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Radis Näytä viesti
Autolla ajettiin kutenkin aktiivisesti viikonloppuisin kotipuoleen, ja koska matkaa oli pari sataa kilometriä, piti matkalla pysähtyä kaksi kertaa lisäämään moottoriin öljyä. Tämähän oli sen verran tympäisevää, että ongelmaan piti löytää joku ratkaisu. Peräkonttiin asetettu perämoottorin muovinen bensatankki täynnä öljyä, siitä verhoilujen alla moottoritilaan vedetty letku, Letkuun asetettu pumppu sekä koelautaan lisätty painonappi pumpun käyttöä varten, ajoivat asiansa hyvin.
Tässä kohtaa joutu tirskahtamaan ääneen.

Tuskin pillimehu pahastuu vaikka autojen kuninkaan kertomuksessa vähä sivuttais enemmänki toista ääripäätä?
__________________
SLCK #552

HJ60 -88
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.11.2018, 00:58
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 592
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Radis Näytä viesti
Läheiseltä romuttamolta löytyi varaosamoottori, ja sain kulkineen liikenteeseen melko pienellä vaivalla. Moottorissa oli sellainen ominaisuus, että se kulutti litran öljyä sadalla kilometrillä. Savutuskin oli sen mukaista. Alkuunsa luulin että autot halusivat minusta välittömästi ohi sen savun vuoksi. Jokseenkin olin ihmetellyt miksi kuivallakin kelillä takana tulijat käyttivät juuri ennen ohitustaan pyyhkimiä. Syy tähänkin selvisi kerran, kun otin tukea takaluukusta kumartuessani poimimaan maahan pudonneita avaimia. Takaluukku ja lasi oli mahtavan öljykalvon peitossa. Eivät takana tulijat vissin arvostaneet tuulilasille roiskunutta öljyä...

...tästä madmäxmäisestä savuverhoominaisuudesta & vastustajien roiskeöljyllä radaltasuistamisesta olisi itse melgibsonkin kateellinen...

Autolla ajettiin kutenkin aktiivisesti viikonloppuisin kotipuoleen, ja koska matkaa oli pari sataa kilometriä, piti matkalla pysähtyä kaksi kertaa lisäämään moottoriin öljyä. Tämähän oli sen verran tympäisevää, että ongelmaan piti löytää joku ratkaisu. Peräkonttiin asetettu perämoottorin muovinen bensatankki täynnä öljyä, siitä verhoilujen alla moottoritilaan vedetty letku, Letkuun asetettu pumppu sekä koelautaan lisätty painonappi pumpun käyttöä varten, ajoivat asiansa hyvin.

...tämä puolestaan lyö laudalta itse MacGyverinkin...

Öljyvuodon syyksi paljastui alahelmastaan öljyrenkaaseen asti haljenneet männät. Auton kolmannella moottorilla sitten ajeltiin vähän pidempään, ja niin lopulta koitti katsastuksen aika. Katsastusmies langetti autolleni ikäväkseni HYLÄTTY tuomion... väljän alapallonivelen vuoksi.

...katsastusmiehillä on mainettaan tärkeämpi merkitys kansallisen ajoneuvokulttuurin edistäjinä...moniko Puuha-Pete olisi jäänyt puhkeamatta kukkaan ellei inssi olisi antanut aluksi tyrmäävää mutta myöhemmin mielikuvitusta&sinnikkyyttä ruokkivaa "HYLÄTTY"-tuomiota...


Nivel antautui ja kiertyi auki vasta kun hitsasin sen jakoavaimen kiinni siihen niveleen ja hakkasin sen varteen 4kg 1m varrella varustetulla lekalla... Jakoavaimen varsi taipui varsin irvokkaalle kaarelle operaation aikana, mutta nivel kuittenkin kiertyi irti, ja minä sain auton leimasta läpi. Kun prosessi oli opittu, niin nivelen vaihto kerran vuodessa ei enää tuntunut missään.

...harjoitus&hitsauskone tekevätmestarin tässäkin tapauksessa...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Radis Näytä viesti
Talbot Horizontin huonoudesta voisi tarinoida enemmänkin, mutta jätetäänpä se toiseen kertaan...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppahj Näytä viesti
Tuskin pillimehu pahastuu vaikka autojen kuninkaan kertomuksessa vähä sivuttais enemmänki toista ääripäätä?
...kuinka suinkaan voisin mieltäni happamoittaa hyväntuulenHorizontaalisista muisteluksista... kaikki lohkon kyljestä kurkistavatkiertokanget sekä roiskeöljyvoitelusta huolehtivat painonapilliset perämoottorin tankit ovat tuikitarpeellisia välietappeja sillä Puuha-Petemäisellä kehityskaarella jonka kruununa Radiksen kohdallakin hohtaa maailman legendaarisimman maastoautomerkin legendaarisimmanmallisarjan valioyksilön omistajuus!
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.11.2018, 02:33
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 592
Perusasetus


...nostakoot kätensä ne jotka ylläolevan piirustuksen nähtyään hetken jo luulivat eksyneensä vauva.fi-portaaliin......edelleenkin olemme siis partasuiden offipalstalla emmekä aiemmin mainitun portaalin "pikkukullannupustamme-tulee-isona-taiteilija" -keskusteluryhmässä...

kyseessä on siis elävän elämän havainnekuva viikko sitten sunnuntaina sattuneesta VERETSEISAUTTAVASTA tilanteesta!



...kaikki alkoi siitä kun olin valmistautumassa mustanpirulaisen vuosikatsastukseen...olin juuri saanut rakenneltua takajarrut uusiksi ominpikkukätösin...ilmaamisen/säätämisen jälkeen havahduin vakavaan puutteeseen PohjolanLiikenteen tallin varustelutasossa...jarrudynamometri puuttuu...se on nimittäin pirun hankalaa saada tuntumaa jarruihin pihamaalla rullatessa...siispä päätin lähteä käymään lähimmällä soratiepätkällä lukkojarruttelemassa... ...sinne ei kylläkään pääse suoraan vaan välissä täytyy ajaa pari kilometriä 5-tietä testialueelle päästäkseen...

...silloin sädekehäinenenkeli varoitteli olkapäälläni: "et saa mennä...LandCruiseriasi ei ole katsastettu/liikennevakuutettu laisinkaan!"
...toisella olkapäälläni korvaani kuiski sarvipäinenpirulainen: "mitä se nyt haittaa jos koeajolla käyt?...ei täällä ennenkään ole virkavaltaa sunnuntaisin näkynyt!"


...tälläkertaa kuuntelin pirulaista ja starttasin 12-HT:n taipaleelle...

jarrujen testausreissu oli menestys...sorapintainen sivutie tarjosi loistavan testausympäristön jarrujen toimivuudelle...liinat lukkiutuivat jarrutusjäljistä päätellen just'niinku pitääkin!...tyytyväisyyttä pursuen lähdin kotimatkalle... ...olin jo kääntymässä takaisin asfalttitielle joka johtaa reilun sadanmetrin päässä 5-tielle...joka puolestaan johtaa parin kilometrin jälkeen takaisin kotipilttuuseen...(tilanne oli siis ylläolevan jälkilavastetun havainnekuvan kaltainen...)...juuri kun olin ampaisemassa takaisin pikitielle niin huomasin oikealta ½kilometrin päästä lähestyvät XENON-valot......koska kärsin EURO-kilpiallergian lisäksi myös kroonisesta luottamuspulasta xenon-valoilla ajavia kohtaan niin päätin hetkenmielijohteesta heittää R-vaihteen silmään ja peruuttaa risteyksestä takaisin 30 metriä...pakittaen samalla vauhdilla soratieltä sivuun erään kärryuran alkupäähän...
(tässä havainnekuvassa 40-sarjalainen pakitettu samaisen kärryuran alkupäähän)...olin siis aitiopaikalla seuraamassa edellämainitun epäilyttävän xenon-ajoneuvon ohimarssia... ehdittyään kohdalleni näin että se oli valkoinen VolkswagenTransporter...jonka kyljessä luki: POLIS !!!!

...henkeä pidätellen seurasin kun kyttäpartio ajoi ohitseni kohti STOP-merkillä varusteltua 5-tien liittymää...(ks.piirros)...pysähtyen...laittaen vilkun vasempaan ja tehden U-KÄÄNNÖKSEN LIIKENTEENJAKAJAN KIERTÄEN(!!!)...sillä hetkellä tajusin kristallinkirkkaasti että KUSESSAOLLAAN!!!



...kun kyttäpoliisit löivät katiskansa parkkiin soratien alkupäähän niin he näkivät ohjaamostaan tämänkaltaisen näyn:


...ja pillimehu puolestaan tarkkaili tilannetta tästä näkökulmasta:


...istuin siis legendaarisessa LandCruiserissani kuin kana orrella...toisinsanoen täysin avuttomana sillä samaisella hetkellä kun virkavallan edustajat arvatenkin naputtelivat tunnusta ZHX-679 hagugoneelleen...valmiina nousemaan autostaan ruuvimeisselit kourassaan rekisterilaattojeni kuohitsemista varten... sekä sakkolappuvihkoaan heilutellen... ...pikaisesti suorittamani laskutoimituksen mukaan harrastusbudjettiini repesi sillähetkellä galaxin kokoinen aukko......se ei nimittäin ole pikkutikki jos jää rysän päältä kiinni liikennevakuuttamattomalla/katsastamattomalla menopelillä jokasitäpaitsi oli siinätilanteessa varustettu otteseen merkitsemättömillä35renkailla...eikä ajokorttikaan tainnut olla mukana kunkerta "pikaisella" koeajolla oltiin...VOIHAN VIDEO!

...mutta mitä sitten tapahtui?......ei mitään...en tänäkään päivänä ymmärrä miksi polizeipartio parkkeerasi pari minuuttia kauhustalasittuneiden silmieni edessä...peruuttaen sitten pois ja ajaen matkoihinsa ilman toista U-käännöstä... ...kokonaiset kaksi minuuttia tilanne oli stillissä kuin hyvissä-pahoissa-ja-rumissa konsanaan...kukaan ei kuitenkaan noussut pois ratsunsa selästä...eivät sheriffit...eikä Rosvo...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.11.2018, 06:11
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.377
Red face

Tulipa kylmät väreet...


No, huhuhh....
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 29.11.2018, 21:25
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Tai sitte ne oli tulossa jututtaan sua hienosta maasturista jollaisen haluaisivat itelleenki, mutta virve huuteli just keikkaa jota piti setviä hetki ennenku lähtivät kohteeseen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Automaattinen tähti-kolmiokäynnistin, tarjoa. KAS O/M/V Muut 2 23.09.2020 10:31
Ostetaan auto afrikan matkalle JuKu O/M/V Ajoneuvot 2 28.01.2014 21:57
afrikan poikien foorumi risukärsä Linkit 0 23.01.2011 22:12
Afrikan matkaajat myllis Linkit 6 21.01.2011 23:37
Afrikan jobbarien numeroja Heikki L Chit-Chat 13 19.10.2008 20:22


Sivu luotu: 00:23 (GMT +2).