Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.11.2018, 17:32
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sirrom Näytä viesti
Eikö rättisitikoissa ollut niitä laatikoita mutta olivat kai takaluukussa kiinni mutta isoja olivat
Sätkässä se on tavaratilan jatke eli ei erillinen laatikko.

__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.11.2018, 17:56
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Meillä päin näkyy välillä jonkun siivousfirman pikkunen henkilöauto jonka koukussa kiinni häkkyrä jossa telineet parille ämpärille ja jotain muutakin kamaa siihen on kiinnitettynä.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.12.2018, 14:24
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Sätkässä se on tavaratilan jatke eli ei erillinen laatikko.
Niissäkin on sitten vähän eroja, onko kyseessä "muutettu korirakenne" vai "tavaratilan jatke". Joskus tuota tuli selviteltyä, ja ainakin silloin oli tulkintaerona se että onko kiinteästi eli hitsattu vai pulttikiinnitteinen. Sillä "pukamalla", "peppurepulla" tms sai kivasti tuplattua takakontin tilat, ja sen kanssa kun takapenkin jätti pois reissusta niin sinne saa parimetrisen nukkumatilankin...

Eikä isommin kannattanut huudella leimaa hakiessa että miten tukevasta kamasta on minkäkin paikan tehnyt, kaverille kävi siten että suikkapiä aikansa kuunteli, ajatti puntarille ja lopputuloksena oli entisen nelipaikkaisen sijaan kaksipaikkainen kuljin, omapaino kun oli noussut liki parisataa kiloa paikkoja korjaillessa ja vahvistaessa. Toki ne vahvistukset tuli tarpeen, kun kuskikin oli 160 kiloinen tapaus...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.12.2018, 21:07
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Oliko kuskinpuolella paksummat vieterit, vai ajeliko ns.kenossa.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.12.2018, 21:22
xJ-4x4 xJ-4x4 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.01.05
Sijainti: Turku
Viestit: 93
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite Näytä viesti
Oliko kuskinpuolella paksummat vieterit, vai ajeliko ns.kenossa.
Pystyykö sätkän "jousiputken"(mikähän lie oikea nimi osalle) sisälle vaihtamaan jousia vai onko se hitsattu kiinni?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.12.2018, 11:47
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 553
Perusasetus

Samsonite: Jos en aivan väärin muista, niin oli säädetty kuskinpuoli tyhjänä ylemmäksi, jolloin tilanne tasoittui kuskin kanssa. Jokaista jousen korkeutta kun pystyy erikseen säätämään, työkaluksi riittää lenkkiavain/jakoavain/siirtoleukapihdit... Yksinkertaista...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja xJ-4x4 Näytä viesti
Pystyykö sätkän "jousiputken"(mikähän lie oikea nimi osalle) sisälle vaihtamaan jousia vai onko se hitsattu kiinni?
On hitsattu, onneksi päästä laippoihin, hitsisauman kun hioo pois niin avautuu siististi. Materiaalia riittää useampaan avaamiskertaan, ja sitten on toinen pää vielä koskematta...

Jousia noihin on ollut aivan mahdoton määrä erilaisia, riippuen kokoonpanosta eli painoista. Pönttöjäkin on kahden kokoisia, isommat ovat sekä pitempiä että halkaisijakin on isompi, jolloin rungossa jousipöntön taaempi kiinnikekin on 80mm taaempana. Tuo tuli itsellekin yllätyksenä aikanaan, kun laitoin AMI8:n rungon Dyanen alle, piti tehdä sovitepalikat taaemman kiinnikkeen ja pöntön välille...

Ratasarjaa ajelevat on sitten valmistaneet jäykempiäkin jousia, joita sitten kustomoijat laittaa reilusti madallettuihin jottei ihan joka hetki pohjaa. Ja joo, ajetaan noilla kilpaakin, 24h kisojakin...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Irroitettava peräkoukku hojo85 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 17.01.2018 12:01
Myydään Peräkoukku Mrareefer O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.07.2014 19:02
Myyty irroitettava peräkoukku hojo85 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 09.05.2014 15:14
Ostetaan Mersun 711D:n peräkoukku tttreg O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 13.04.2009 16:31
Saako trackbarin(panhard tangon) tehdä itse? HEKULIINI Tekniikka & Jutustelu 4 09.05.2005 10:30


Sivu luotu: 07:41 (GMT +2).