![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Minusta MW-pumppu on ollu ihan hyvin toimiva vakiokuntoisena, toki jos kunnolla virittämään alkaa niin sitte se uudempi vaparin pumppu. Sellaisen olen teettänytkin omaan 617:aan, mutta savutuksen esto vaatii vielä vähän muokkausta. Hintaa sille kuitenki tulee, ei ehkä kannata, jos tavoitteena on saada vain vähän vakiota enemmän tehoa. Yhtä toista autoa varten olen juuri yrittänyt perehtyä MW-pumpun säätämiseen, ensiviikolla luultavasti voin kertoa siitä kokemuksia.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jäin tosiaan itsekkin miettimään että onkohan 617:ssa moista ollutkaan.
Jos ei sitten ota Om60x M-pumpusta sitä säädintä siihen tyhjäkäynnin hienosäätöruuvin tilalle. Siinähän se on noissa OM60x koneissakin. Viimeksi muokannut Mika_T : 17.11.2018 13:52 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Yritettiin saada soppaa lisää pumpusta, mutta aika heikoin tuloksin. Pari kierrosta syöttöruuvi meni kiinnipäin, sitten meni jäykäksi enkä uskaltanut enempää vääntää. Tyhjäkäyntiin ei ollu mitään vaikutusta, eikä savua tullu kaasuttaessa. Koeajolla kuski meinasi, että hiukan olis veto parantunut. Vähäiseksi kuitenki jäi vaikutus. Ei joko osattu, tai siitä oli jo otettu kaikki mitä irti lähtee. Vaparin pumppukin olis hyllyssä, jota vois testata jos jossain välissä olis aikaa.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Viittiskö joku mitata vakion W460 tai 463 korkeuden maasta katon tippakourun reunaan, tai jos on korotusten määrä tiedossa niin niiden kanssa mutta kertoen speksit jotta saadaan netto.
Tänks !
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ootappa hetki..
__________________
@merc80s_benz |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Elikkäs tarkka 1875mm listan yläreunaan ja renkaat 255/85R16
__________________
@merc80s_benz |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tänks, eli tuosta pari tuumaa pois niin vois olla vakio 1825 lähellä ... ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
... jatketaas vielä aiheesta W463 korkeus, onko jollakulla jotain teknistä opusta, käyttöohjekirjaa tms. ’Luotettavaa lähdettä’ jossa painettuna ajoneuvon korkeus 1925 / 1931 tai 1951 mm (tjsp) Netti ei nyt kelpaa.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuo opus ei muuten ollu "luotettava lähde" paikallisen konttorin mielestä ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nyt siis ideoita mistä moinen laiskuus voisi johtua.. pumppu, suuttimet? Molemmat? Käyttöauto kyseessä eli "taloudellisuus" ja kestävyys pääasia..tavoite siellä maks 150hv. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Tämän ohjeen mukaan mentiin. Full Load - clockwise to increase fuel.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Meneekö kaasu vivuston puolesta pohjaan / täysille ??
Muuttuikl tyhjäkäynti ollenkaan syöttöä ruuvatessa ? Ettei nyt kuitenkin käännetty väärästä ruuvista, kun jotenkin mäkin muisteleisin että syöttöruuvin avaaminen lisäis syöttöä rivipumpussa ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tämän ohjeen perusteella on ruuvattu aika monia:
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Vipu pitäisi mennä riittävän syvälle. Siellä alkaa sisäisesti joku ahdistamaan tietyssä kohtaa, menee lähelle sitä. Ulkoinen rajoitinruuvi ei ole paikallaan.
Tyhjäkäynti ei muuttunut. Sitä ihmettelin jo säätäessä. Ruuvi on parin ohjeen mukaan tuo, mutta toisessa ei tainnut lukea suuntaa. Uudemmassa vaparin pumpussa, kuten myös 60X koneiden pumpuissa avaaminen lisää syöttöä. Niissä syöttöruuvi on vasemmalla alhaalla kuten tuossa kuvassa, mutta tuo MW-pumppu on kokonaan erilainen. Sellainenki uudempiki pumppu kyllä löytyy jos ei tuota saada toimimaan. Ja sen tyyppistä olen onnistuneesti säätänytkin. |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Tuossa vielä liitteenä kuva MW-pumpun perästä.
|
#17
|
|||
|
|||
![]()
Ja vaikka dyno jotain muuta sanoikin, niin perstuntumalla voimaa tuli hieman lisää. Kulutuskin tuntuu nousseen.. se voi kyllä johtua talvidieselistäkin.
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#19
|
|||
|
|||
![]()
Tämä on uudempaan M-pumppuun. OM617A:ssa on MW.
|
#20
|
|||
|
|||
![]()
Pitäis Geehen hommata uudet vanteet, kun nykyisissä on vähän pystyheittoa. Nykyiset vanteet on 7X15 et23 alumiiniset. Samoilla spekseillä ei juuri tunnu olevan tarjontaa, lähinnä on varmaan nuo http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...iew/142836/152
Eli TML 8X15 et15 peltiset. Onko hyvää tai huonoa sanottavaa? Noita kattelin myös, mutta tuolla lukee ettei sovi ilman speiceriä https://korjaushuolto.fi/4x4-tarvikk...o-5x130-Et--25 Onko tietoa mikä ahdistaa? Onko muita vaihtoehtoja? Enempää ei tarttis levittää, mutta sisäänpäinkään ei juuri kestä mennä. Hieman piti nuillakin kääntämistä rajoittaa, kun osui rengas tukivarteen. Renkaat on kokoa 35x12,5 ja auto on -91 W463. |
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |