Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.10.2018, 11:49
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

En nyt oikein tuota porttaalien siirtoa avoimeen ymmärrä, sanotaan että niistä saa liikaa etua esim isopyöräisissä? Se on vähän sama kuin meikäläinen valittaisi siitä että sutsukit ja hiluksit ei kuulu isopyöräsiin kun ne on niiiiiin paljon keveämpiä kuin meidän porttaalirange eli saavat siitä kohtuutonta etua meidän sikapossuun verrattuna Tai että sutsukit joihin on laillisesti vaihdettu tojotan akselit että voidaan käyttää isompia renkaita kuin orkkisakseleilla, eikö tuo taas riko toisia sutsukeja vastaan samassa luokassa? Teknisten muutosten osalta luokkajaon tekeminen ei ole ihan yksioikoinen juttu ja aina joku siinä kärsii.

Eikö noiden kahden luokan (pieni- ja isopyöräiset) ajatus nimenomaan ole se että kilpakalusto on katsastettu muutoksineen ja ovat tieliikennelaillisia? Ja tiimissä voi olla niin monta kaveria kuin on rekisteriotteen mukaan mahdollista, olettaen että kaikille on kunnon penkit ja vyöt. Jokainen tiimi sitten päättää itse minkä vehkeen valitsemaansa luokkaan rakentaa vai ajaako siellä esim vakio Pajerolla niinkuin me Sotkamossa

Jos tuota meidän (eli PLS Racingin) kilpuria olisi alettu rakentamaan avoimeen luokkaan olisi se täysin erilainen kikotin, siinä tuskin olisi mitään autoa pohjilla vaan se olisi ns. omavalmiste putkihärpäke.

Avoimen trailerisiirtopakko, jos avoimessa on kalustoa joka on katsastettu ja tieliikennelaillista, miksi sitä pitäisi siirtää trailerilla? Ihan vaan periaatteen vuoksi vaikka samaa pakkoa ei ole muissa luokissa?

En nyt äkkiseltään näe säännöissä sen isompia ongelmia, nuo muutamat epäkohdat mitä kilpailuissa on kalustossa näkynyt voidaan ottaa kiinni tarkemmalla katsastuksella.

__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.10.2018, 13:06
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Tai jos tehtäis sillai että jaetaan automerkeittäin kilpailu ryhmät


Ei tulis kellekkään pahamieli ku suzuki menee jängällä ohi tosta noin vaan ku se joku muu mikä kilpuri o painunu sinne jänkään kahvoja myöten.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.10.2018, 14:44
slipoveri slipoveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.05
Sijainti: vihti
Viestit: 488
Perusasetus

Joka merkille oma luokka,samallaiset renkaat,kaikilta dynolaput, kuskeille punnitus ja kunto testi.ja apparit pitäs olla samanavuonna syntyneitä ja pystyä juokseen maratooni.
Vinsit samanmerkkisiä ,saman mittaset köydet ,kaikille termareihin yhtävahvaa kahvia
Ja jos joku vielä tuntis ettei oo tasapuolista ja ei millään pärjää niin sille sitte vielä oma luokka jossa ois hyvät palkinnot.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.10.2018, 20:22
Fend Fend ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.04.12
Sijainti: Vuolijoki, kallionperä (kajaani)
Viestit: 88
Post

Alun perin ostettiin volvo kun kilvettömät jäi kisojen ulkopuolelle ja nyt on ajettu isopyöräsissä lähinnä sentakia että on voitu ottaa kaikki halukkaat mukaan koska meillä on 7hengen katulaillinen henkilömaastoauto. Joten lukeminen tämmösistä muutkoksista jotka vaikuttaisivat suoraan meidän tiimin kisaamiseen sylettää pahasti.

Sääntöjä ei saa rueta muutteleen sillä lailla että osa tiimeistä kokee osallistumisensa kisoihin ei toivotuksi. Sääntö muutosten pitää kannustaa nykyisiä tiimejä jatkaan kisaamista ja innostaa uusia mukaan!

Tämä puna kilpi homma tulisiko niitä osallistujia enemmän? Kilpureitten tie kunto/laillisuus on aina kyseen alainen kun on käyty ajaan ensimmäinen ajoalue läpi jarruissa on paskaa jne... jos otamme punakilvet mukaan ehdotan että hydraali ohjauksella varustetulla ajoneuvolla ei saisi ajaa siirtymiä yleisen liikenne turvallisuuden nimissä koska esimerkiksi ohjaus sylinterin letkun rikkoutuessa kuski menettää ajoneuvon ohjattavuuden.

Saisiko originalli luokalla lisää osallistujia lajiin? Itse näkisin tämän hyvänä lisänä sarjoihin
Esim redro meinigillä yks vinssi ja kenties max 31 kummit olisi katu offaajillekkin sopiva sarja sille vakio pajerolle. Mitä mietteitä herättää?
__________________
Kaikki on MAHDOLLISTA tai ainaki MELKEIN

Viimeksi muokannut Fend : 20.10.2018 20:25
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.10.2018, 20:58
doosan:n Avatar
doosan doosan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.08.08
Sijainti: Mustasaari
Viestit: 74
Perusasetus

Nyt laitetaan peli poikki
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.10.2018, 20:54
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Teknisten muutosten osalta luokkajaon tekeminen ei ole ihan yksioikoinen juttu ja aina joku siinä kärsii.

Eikö noiden kahden luokan (pieni- ja isopyöräiset) ajatus nimenomaan ole se että kilpakalusto on katsastettu muutoksineen ja ovat tieliikennelaillisia? Ja tiimissä voi olla niin monta kaveria kuin on rekisteriotteen mukaan mahdollista, olettaen että kaikille on kunnon penkit ja vyöt. Jokainen tiimi sitten päättää itse minkä vehkeen valitsemaansa luokkaan rakentaa vai ajaako siellä esim vakio Pajerolla niinkuin me Sotkamossa

Avoimen trailerisiirtopakko, jos avoimessa on kalustoa joka on katsastettu ja tieliikennelaillista, miksi sitä pitäisi siirtää trailerilla? Ihan vaan periaatteen vuoksi vaikka samaa pakkoa ei ole muissa luokissa?

En nyt äkkiseltään näe säännöissä sen isompia ongelmia, nuo muutamat epäkohdat mitä kilpailuissa on kalustossa näkynyt voidaan ottaa kiinni tarkemmalla katsastuksella.
Kutakuinkin samanlaisia tuumailen. Enemmän se taitaisi karsia kilpailijoita että rajoitetaan esim. kahteen kuin nykytila eli katsotaan otteesta.
Jotain originaaliluokkaa ois helpompi kuvitella jos safarissa pyörisi sinne menevää porukka, Óulussa safarissa ei ollut ketään.
Sehän on tietenkin mahdollista kokeilla original-tyyppista luokkaa kisakohtaisena lisäluokkana.

Luokkien kehityksestä nykycupissa mulle on jäänyt sellainen kuva, että aluksi ol vain iso, ja pienipyöräiset, avoin tuli siihen kylkeen aluksi osassa kisoja mahdollistamaan häksättimien osallistuminen ja siksi sinne varmaan ne kolmella mönkkärillä liikkujatkin on laitettu alunperin että pääsevät ajamaan.

Trailerisiirtoa en lähtisi pakottamaan jos vaan suinkin kilvet löytyy, traileriparkit ei ole helpoimpia mahdollisia järjestää jokapaikkaan.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Eurotrial 2019 Suomi (9-11.8.2019) sirP Tapahtumat 76 17.08.2019 18:20
Käsijarru säännöistä Suunnistus/ Trial murkula_ Tekniikka & Jutustelu 18 10.11.2011 20:13
Off Road suunnistus säännöistä ? xJ-4x4 Tekniikka & Jutustelu 2 13.09.2009 17:44
Suunnistus säännöistä-09 KössiKenguru Tekniikka & Jutustelu 59 17.06.2008 16:33
suunnistus säännöistä (ohjaus) KössiKenguru Tekniikka & Jutustelu 45 21.01.2008 13:20


Sivu luotu: 04:40 (GMT +2).