![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
...projektit ovat niitä juttuja joissa juoksuhiekkamaiseen tapaan vajotaan yhä syvemmälle sekä etäämmälle alkuperäisistä päämääristä... originaali masterplan ei pätenyt kojelaudankaan kohdalla...aluksi en meinannut tehdä sille mitään mutta sitten sain kuningas ajatuksen tuunata sitä rouheampaan suuntaan... ...koskapa kojetaulua kiertävät pehmustelipat ja alalaitakulmapalat alkoivat avoautokäytössä näyttämään kovin tyttö mäisiltä niin päätin sanoa niille Sayanora...ja MUOVIAkin mokomat olivat sitäpaitsi!pehmustepalojen riisumisen jälkeen kojetaulussa ammotti reikiä kuin rengin perperissä... ...edellisissä elämissä tehty kasettimankan upotuskin vaati huomiota osakseen...toisinsanoen tukkimista, sillä tässä ajoneuvossa eivät Suomipopit tule soimaan...moottori&ajomelu ovat musiikkia minun makuuni !...reiät muurasin umpeen migatronicilla... ...jonka jälkeen kojetaulusta alkoikin irvistelemään edellisten elämien ylimaalaukset...altapaljastuva valloittava fosforinvihreä taitaa olla ylimaalaussävy numero 2......sitten aloin arpomaan ja meinasin muuttaa koko roskan rosteriksi... ...jonka jälkeen käänsin jälleen poliitikkomaisesti projektitakkini ja suhuuttelin sittenkin "532":set pintaan... ...kojetaulun maalaus meinasi mennä kalkkiviivoille...juuri tarkistettu Forecan havaintohistoria paljasti maalausajankohdan 26.lokakuuta2017, klo19.00 lämpötilaksi -2,4 Celsiusta... ...mutta PohjolanLiikenteen tallissa ei auta pikkuasioista alleen laskea...ei muuta kuin kovempi annostus kovettajaa sekaan ja suhuuttamaan... ...jos maalauslämpötila olikin negatiivinen, niin vastaavasti positiivista oli se että havaintohistoria osoitti lumen syvyydeksi 0 cm ![]() ![]() !
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ40 1979 -rusticgreen- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
OldMama feat. pillimehu & final-last-Dynasty-in-NHL: "Another Day in the Office (10-2017 edit.)
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ40 1979 -rusticgreen- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
|
#4
|
||||
|
||||
|
BJ:n alkuperäinen pakoputki???...
...never heard... ...en varmaankaan ole ainoa persoona jolla menee sormi suuhun asiasta kysyttäessä...kaikki ne pakoputkistot, joita olen 40-sarjan LandCruisereissa onnistunut näkemään ovat olleet omavalmisteisia...hyviä,huonoja tai hyvin huonoja...AfrikanTähden ostohetken varusteluunkin kuului karkealla kädellä & kulmikkailla käänteillä kasaan kursittu kyhäelmä, jossa ei ollut muuta hyvää kuin Bosalin peräpönttö...ja sekin siinä kunnossa, että heikko hermoisimmat olisivat kiikuttaneet sen oikopäätä Kuusakosken haltuun...itselleni se kuitenkin edusti juuri sitä rappioromantiikkaa jota projektini visuaalisessa ilmeessä tavoittelen... ...siispä oli aika suorittaa pakoputkelle puhkiruostuneesta kohdasta pienimuotoinen patologinen tutkimus... makitalla tehty ruumiinavaus paljasti sisuskalujen olevan kohtuullisessa kunnossa...kun taas pönttöön menevä ja siitä poistuva putki kärsivät korrosion aiheuttamasta ohivirtauksesta...migatronigilla suoritetun elvytyksen jälkeen kaikki näytti kuitenkin paremmalta...muurasin pöntön molemmat putkilähdöt vuotokohdista tukkoon etteivät vaan hiukkas päästöjään ennenaikaisesti ilmoille tuprutteleisi...lisänä myös uutta pätkää ja ripustussettiä... ...ja tämän kaiken tein siitä huolimatta, vaikka olen kuullut pakoputken vaimennuspöntön hitsaamisen olevan alhaisin taso mihin hitsauksessa voi vaipua...so what, pohjalta on vain yksi suunta: ylöspäin ...baitövei..tulihan se muukin rööri rakenneltua uusiin puihin pakosarjalta lähtien...kuvasarjassa viitteitä rakenneratkaisuistani...metritavarasta muokattu mittojen mukaan, tiukimmat kurvit hankittu hyllytavarana Puuilosta/Motonetistä...joustopalakin tuunattu taka-akselin yläpuolelle jottei kokomatkalla horkkatautisena heiluisi... ...kuten näkyy, niin pikku sivuheitto piti alkupäässä tehdä rungon ulkopuolelle kun ei rohkeus riittänyt ruveta rööriä rungon sisään suunnittelemaan vaikka siellä se taitaa alkuperäisenä kardaaneja uhmaten kulkea??? -------------------------- next episode: Winter is coming...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ40 1979 -rusticgreen- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
|
#5
|
||||
|
||||
|
kyllä se putki tuollain kulkee ihan alunperinkin
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Hantin lattian paikkeilla tosin yks pönttö lisää ja ulostulo ainakin näissä suomimalleissa tyylikkäästi (not) kuraläpän läpi. 😝
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
!
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ40 1979 -rusticgreen- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Ja nelikakkosissa on pönttö siellä hantin puolen kyljelläkin. Toi kuraläppähomma lienee joku suomijuttu.
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia... |
|
#9
|
||||
|
||||
|
seuraavaksi meinasin sortua tekniseen bolt-on -syrjähyppyyn...etsiessäni M
rdorin mmmaailmasta referenssikuvia takapuolioviin törmäsin Yenkkilän Ebayssä myytävänä olleisiin yksilöihin...nämä virheettömät OEM-ovet olivat tyrkyllä Texasin taivaan alla...ei muuta kuin veräjät watchlistille ja kello soimaan muutamien päivien päästä aamuyön tunteina hiukan ennen huudon sulkeutumisaikaa......ja voi veljet sitä v***tuksen määrää kun kellon soitua sain heräteltyä tietokoneenkin tulille ja kirjauduin ameriikan huutonettiin...jotenkin olin onnistunut laskemaan aikaeron vituralleen ollen tasan tunnin myöhässä kohteen sulkeutumisesta...toteutuneen kauppahinnan ollessa käsittämättömät 65$ !!!! ... ...alokasmainen aikaerovirheeni aihetti ankaran jetlagin ja taisipa siinä sivussa muutama v imasanakin irrrrrrota... ...(varmaan joku muukin paikallinen punaniska oli missannut samaiset ovet, sillä tavanomaisempi myyntikurssi tuonkaltaisille oville taitaa rapakon takana olla 500 taalasta ylöspäin )aikani tapahtunutta analysoituani palauduin jälleen tavanomaiseen Zen mielenhallintatilaani...todeten että olisihan se aivanliian helppoa ollutkin ruveta tyttö mäisiä/tehdastekoisia takapuoliovia paikoilleen hieromaan...omin pikku kätösin se täytyy tämäkin homma hoitaa ... ...joten ei muuta kuin jakenbj ltä ostetut ovet Makitan muuttumisleikkiin...päämääränä tiputtaa oven ylälaitaa 1/2metriä kohti tonttia...se taisi vaatia kolme pitkää horisontaalista leikkausta/kavennusta uudelleensaumauksineen...(kuvatallenteissa leftin/rightin ovia laaditaan sekaisin yht'aikaa stereomaisen katsomistunnelman tavoittamiseksi ...)
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ40 1979 -rusticgreen- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Oli kyllä yllättävän halpoja ovet jenkkilän Cruiserosiks. Naurettavin mihin ite oon törmänny on FJ60:n ohjekirja "osta heti" hintaan $160. Jokunen helmilöytö tullu ebaysta itekki saatua, mutta ei halvalla. Pakko ollu kuitenkin ostaa, mutta niistä lisää sitte omassa projektitarinassa, kun tulee aika niiden paikalleen laitolle.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Automaattinen tähti-kolmiokäynnistin, tarjoa. | KAS | O/M/V Muut | 2 | 23.09.2020 10:31 |
| Ostetaan auto afrikan matkalle | JuKu | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 28.01.2014 21:57 |
| afrikan poikien foorumi | risukärsä | Linkit | 0 | 23.01.2011 22:12 |
| Afrikan matkaajat | myllis | Linkit | 6 | 21.01.2011 23:37 |
| Afrikan jobbarien numeroja | Heikki L | Chit-Chat | 13 | 19.10.2008 20:22 |