![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mun kokemus Rovereista ajoittuu 97 vuosimallin Disco ykköseen. Pikkusen korotettu ja kevyt panssarointi niin meni metässä tosi mukavasti. Jousitus niissä on ihan eri levelillä kuin lehtijousialustat. Siihen lisää lukot akseleille ja kunnon renkaat niin johan olisi ollut hyvä peli. Osia niihin saa hyvin ja hinnat on kohdillaan. Samaten kaikenlaista rakenteluosaa on vaikka kuinka. Nelivetosysteemit on vähän muuttuneet aikojen saatossa, on viskolukkoa ja tavallista lukittavaa jakista. Samaten tietystä mallista alkaen voimansiirto on vahvempaa, kannattaa näistä kysellä enempi asiantuntijalta. Uudemmissa malleissa tuli alustaan ilmajousia, niistä ollaan vähän kahta mieltä. Ite hankkisin vanhan Discon tai Defen vahvoilla vetareilla rakentelun kohteeksi ilman ilmajousitusta ja liikoja tietokoneita. Tai miksei Rangekin olisi vaihtoehto, sama tekniikka siinäkin.
__________________
Tumpula Racing Team |
#3
|
|||
|
|||
![]()
80-90 luvun Defender, Disco 1 ja Range Classic on aika pitkälti samoilla tekniikoilla, eli jatkuva neliveto (lukittava jakolaatikko), kierrejousitus, levyjarrut joka nurkassa, pintapellit alumiinia, täysalumiini V8 moottori . Dieseleissä 200Tdi ja 300Tdi (molemmat 2,5 litran Turbokoneita) on lujia ja vähäruokasia.
Niiku tuossa tuli jo mainittua, ajomukavuus on kyllä vakionakin parasta kyytiä huonoilla teillä ja maantietäkin ajelee mielellään pitempiäkin matkoja. Zf-automaatit kestää kyllä (mulla ollut jo 10 vuotta 6x6 Volvossa) samoin vanhemmat 4-vaihteiset. 5-vaihteinen kannattaa testata kunnolla että kaikki vaihteet toimii kunnolla eikä kuulu ylimääräisiä ääniä. Jousitus toimiin niin hyvin ettei lukkoja ihan heti ole hankintalistalla, samoin välitykset riittää kyllä normi offailuun. Tekniikka kyllä kestää hieman isompaakin rengasta ja vahvempaa palikkaa löytyy akseleihin jos tarvii. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ja vielä.. 2000 -luvun roovereita jos laittaa niin pitää kyllä olla innostusta ja taitoa korjailla itse. Noitten aiemmin mainittujen kanssa pärjää normi eväillä. Yksinkertaista tekniikkaa.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mistä ootte osia tilannut näihin rangeihin? Rakennus osia, että sitten huolto osat? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Perus huolto-osat löytyy myös kotimaisista varaosapuljuista. Ja kotimaasta löytyy useita alan kauppoja, joista saa varustepalikkaa. Tässä yksi: http://www.offroadpaja.fi/index.php/fi/
__________________
Tumpula Racing Team |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mikä se budjetti on ?
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Budjetti ei ole kauhean iso noin 1000-2500 välissä. ei viitti kauheen kallista aihiota ostaa metsästys/offi hommiin
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vetoauton valinta. | MM-K | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 20.12.2016 02:09 |
ammatin valinta? | ärjy | Chit-Chat | 27 | 12.11.2013 07:06 |
Tulppien valinta. | KAS | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 22.03.2011 20:21 |
Maasturin valinta? | Pajaeero | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 31.01.2010 13:49 |
Vinssin valinta | Ooppeli | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 04.10.2006 15:16 |