![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Oon huomannu kans HJ osia metsästäessäni, että joskus hintapyynnit saattaa olla melko lennokkaita. Ja samaten kuntoluokitus ei oikeen kohtaa oman arvion kanssa. Muistuu mieleeni eräs osienhakureissu jokusen 100km päähän. Viestiteltäessä annettiin ymmärtää että etsimiäni osia löytyisi hyvässä kunnossa. Perille päästyäni esitin asiani että mitä olen hakemassa, niin vastattiin että ei meillä kyllä sellasia ole. Lopulta löytyi kuitenkin, mutta hinta oli sellanen että hyppäsin samantien autoon ja pois. Onneks matkalla sain sentään jotain hyvääkin kyytiin, niin ihan hukkareissu ei ollut. Onneks löytyy kauppiaita joihin on tutustunut harrastuksen myötä jotka jo tietää mikä mulle kelpaa ja hinnoittelukin on kohdillaan
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Taisin soittaa samalle pudasjärven kaverille joku vuosi sitten, kauppasi torissa bj:n vaihdelaatikkoa. Hintaa kysellessä, 'josko sinä siitä tonnin maksaisit'
Auto ollut vissiin kaivoksella joten laatikko kuulemma tosi hyvä! |
|
#3
|
||||
|
||||
|
...mieluummin omin pikku kätösin kokoon kursittu romu kuin rahalla ostettu bolt-on...
...jälkikynteen ajateltuna oli pelkkää plussaa että LandGruiserin alapulkkakaupat kuivuivat kasaan Tukholman miehen kanssa...projektikassassa (jota ei oikeasti ole ...) säästyneitä rahoja tärkeämpää oli kuitenkin eräs toinen tekijä, jota ei voi rahassa määrittää... ...ai että mikäkö???...noh, koettakaa arvata... ...viiden pisteen vihjeenä sanottakoon että KIA:ssa sitä on 0%... ...liian helppo vihje, nyt kaikki tiesivät oikean vastauksen...joka on: sielukkuus...katsastusmiehet taitavat tyytyä pelkkään runko(numero)on, mutta minun mielestäni samasta autoyksilöstä BJ:n kohdalla puhuttaessa voidaan vähimmäisvaatimukseksi rungon lisäksi asettaa alapulkka... ovia, akseleita, nippeleitä ja nappeleita voidaan vaihdella loputtomiin mutta runko&alapulkka ovat ne sielukkuuden kulmakivet joista ei jousteta... sillä mikäli olisin mukavuudenhaluisesti sortunut alapulkan siirtoistutukseen, en ainakaan vakavalla naamalla voisi väittää tekelettäni samaksi EurooppaTourin & lukemattomat omistajanvaihdokset läpikäyneeksi, reissussa rähjääntyneeksi autoyksilöksi... ...pakko kyllä myöntää...sielukkuus loisti poissaolollaan, kun toukokuussa-17 ryhdyin tosissaan paneutumaan alapulkan henkiinherättämiseen... tilannekatsaus näytti jotakuinkin allaolevan kuvan kaltaiselta: jostakin oli lähdettävä liikkeelle... alkutaipaleella muotoilin tönkömpää peräpalkkia kahden kulmaraudan yhteenliittymästä... edellisen elämän "pellit-päällekkäin" -korjauksessa menetetyt lokasuojien kulmat korvattiin puskusaumatuilla Weckmanin kattopeltien kuljetussuojarautojen kulmilla... ...ja sitä samaa lääkettä tinattiin myös kuskin puolen kurasuojiin...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ40 1979 -rusticgreen- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Minä olen kyllä sitä mieltä, että "pellin toisen päälle"-hitsaajat eivät pääse taivaaseen....
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
sanoja suusta irroittamaan...---------------- Isojen poikien kertoman mukaan kirjainyhdistelmä BJ tarjoaa kuumoittavaa, linssejä huurruttavaa kyytiä... ...olen täysin samaa mieltä, ajokokemuksesta puhuttaessa bertalla ajelu on jotakinmuuta kuin hajuttomilla&mauttomilla nykyautoilla neppailu... pulssia kohottavasta kyydistä huolimatta aloin epäillä, että mahtaako seiskakutosella olla jotakin astmaan tahi muunlaiseen hengenahdistukseen viittaavaa vaivaa...kovin huonosti kun tuntui hönkivän lämmintä henkeään tuulilasille asti...lopputuloksena vähäisestäkin vesisateesta kajuutta huurussa kuin Kummelin vitsissä konsanaan ......syy alkoi paljastumaan, kun päästelin lämmityslaitteen kennon päivänvaloon... OEM asennuksen jäljiltä(?) oleva kenno oli imenyt kaiken maailman epämääräisyydet sisäänsä...lopputuloksesta ei jäänyt uupumaan kuin linnunpesä!
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ40 1979 -rusticgreen- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
doukki...Niksi-Pirkan legendaariset sukkuhousutkin kalpenevat kohta kakkoseksi Weckmanin kuljetussuojakulmien edessä...tässä niistä työstyi näppärästi alkuperää kunnioittava poikkikotelon korjauspala mätineen tilalle...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ40 1979 -rusticgreen- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Automaattinen tähti-kolmiokäynnistin, tarjoa. | KAS | O/M/V Muut | 2 | 23.09.2020 10:31 |
| Ostetaan auto afrikan matkalle | JuKu | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 28.01.2014 21:57 |
| afrikan poikien foorumi | risukärsä | Linkit | 0 | 23.01.2011 22:12 |
| Afrikan matkaajat | myllis | Linkit | 6 | 21.01.2011 23:37 |
| Afrikan jobbarien numeroja | Heikki L | Chit-Chat | 13 | 19.10.2008 20:22 |