![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() "Tukivarsia, joustintukia tai akselipalkkeja ei korjata esim. hitsaamalla, vaan vaurioitunut osa vaihdetaan ehjään, ellei ajoneuvon valmistaja anna korjausohjeita. Tukivarsien hitsaus museoajoneuvoon voidaan sallia, jos osaa ei ajoneuvotai varaosavalmistajan selvityksen mukaan ole enää saatavissa. " Ei tossa kyllä runkoa rajat pois... Pelkästään tukivarret yms. Eikös siinä menisi prosentitkin yli jos rungon uusisi? https://www.trafi.fi/filebank/a/1483...kastaminen.pdf
|
#2
|
||||
|
||||
![]() katsurit?
Joo, tossa se taas nähdään että katsuritkin on vaan ihmisiä ja jokainen on ammattitaidoltaan erilainen?
![]()
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ainaki alkais autokanta uusiutumaan ku sais laittaa 80% romuist paaliin.
Eik ne sitä haluukki ![]()
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#5
|
|||
|
|||
![]()
No ainakin se menee niin että jos sen osan voi vaihtaa jos avaa ruuvit, ei saa korjata. Esim apurunko joka on pulteilla kiinni, ei saa korjata vaan se on vaihdettava. Runko itsessään on identifioitu osa, sitä ei vaihdeta vaan sen voi korjata kunhan osaa tehdä sen oikein.
Meiltä meni cougar paaliin kun apurunkoon tuli ruostevaurio. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mulle on tullut monta kertaa eteen että on lukenut katsurin lapussa esim. Tukivarresta (asiallinen hitsaus sallitaan)
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ajallisesti milloin? Ihan viimeaikoina vai vuosia sitten?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Liekö muuttunut, mutta kyllä noita runkoja on vaihdettu. Uuden voi identifioida vastaavaksi kuin vanhan, edellyttäen että vanhasta sitten tuhotaan identifiointinumero. Moni tuosta numerosta käyttää nimeä "runkonumero" joka johtaa kivasti harhaan. Moneen laitteeseen saa varaosarunkoakin... Tästä kyllä yhtä ajoneuvoa katsastaessa meinattiin tehdä ongelma, muutosluvat kun vaati tukevamman rungon, eikä parhaillaan paikalla numeroa tutkimassa olleet neljä suikkapiätä oikein yrittäneetkään haluta uskoa että kyseessä oli varaosarunko, ajamaton ja identifioimaton eli siitä ei numeroa voinut löytää, tivasivat vaan että "mistä autosta tuo on otettu, pakkohan siinä on numero olla" ja tämä meinasi äityä vakavahenkiseksi väittelyksi, kunnes tuli kysäistyä että "itsestäänkö se numero siihen ilmestyy vai miten"... Entäs kun itsellänikin on pari laitetta joissa numero onkin lyöty koriin, kun rungossa ollut meistos on hapantunut lukukelvottomaan kuntoon? Tekikö suikkapiä virheen, kun omin kätösin naputteli uudet numerot ovipalkkiin..? Tästä sitten tuli Mieleen tapaus kun tuli erään suikkapiän manatessa numeroiden huonoa näkyvyyttä, mainittua että "paras paikka sillekin numerolle olisi haponkestävä teräslappu avainnipussa". Arvanette että tuossa vaihessa alkoikin sitten pykälää-paria tarkempi syynäys... |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Ostetaan rungon hiekkapuhallus, hitsaus ja maalaus | rossian | O/M/V Muut | 0 | 19.09.2016 11:27 |
Rungon hitsaus, kannattaako ja sallitaanko? | Cumminski | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 23.05.2011 21:06 |
hitsaus | Kirk | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.05.2008 19:29 |
Rungon hitsaus?? | Ari.V | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 27.09.2006 02:11 |
HJ:n rungon hitsaus | _JJ | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 30.07.2006 19:42 |