Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.05.2018, 13:05
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 739
Perusasetus

"Tukivarsia, joustintukia tai akselipalkkeja ei korjata esim. hitsaamalla, vaan
vaurioitunut osa vaihdetaan ehjään, ellei ajoneuvon valmistaja anna
korjausohjeita.
Tukivarsien hitsaus museoajoneuvoon voidaan sallia, jos osaa ei ajoneuvotai
varaosavalmistajan selvityksen mukaan ole enää saatavissa. "

Ei tossa kyllä runkoa rajat pois... Pelkästään tukivarret yms.
Eikös siinä menisi prosentitkin yli jos rungon uusisi?

https://www.trafi.fi/filebank/a/1483...kastaminen.pdf

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.05.2018, 14:41
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Talking

katsurit?


Joo, tossa se taas nähdään että katsuritkin on vaan ihmisiä ja jokainen on ammattitaidoltaan erilainen?
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.05.2018, 18:26
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Ainaki alkais autokanta uusiutumaan ku sais laittaa 80% romuist paaliin.
Eik ne sitä haluukki
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.05.2018, 19:37
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja t.haapala Näytä viesti
Ainaki alkais autokanta uusiutumaan ku sais laittaa 80% romuist paaliin.
Eik ne sitä haluukki
Japsimaastureista vain suzukit jatkais kulkuaan
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.05.2018, 21:22
HJ60_Jussi HJ60_Jussi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.01.06
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 845
Perusasetus

No ainakin se menee niin että jos sen osan voi vaihtaa jos avaa ruuvit, ei saa korjata. Esim apurunko joka on pulteilla kiinni, ei saa korjata vaan se on vaihdettava. Runko itsessään on identifioitu osa, sitä ei vaihdeta vaan sen voi korjata kunhan osaa tehdä sen oikein.

Meiltä meni cougar paaliin kun apurunkoon tuli ruostevaurio.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.05.2018, 05:12
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Mulle on tullut monta kertaa eteen että on lukenut katsurin lapussa esim. Tukivarresta (asiallinen hitsaus sallitaan)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.05.2018, 07:33
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.620
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 Näytä viesti
Mulle on tullut monta kertaa eteen että on lukenut katsurin lapussa esim. Tukivarresta (asiallinen hitsaus sallitaan)
Ajallisesti milloin? Ihan viimeaikoina vai vuosia sitten?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.05.2018, 09:01
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ60_Jussi Näytä viesti
No ainakin se menee niin että jos sen osan voi vaihtaa jos avaa ruuvit, ei saa korjata. Esim apurunko joka on pulteilla kiinni, ei saa korjata vaan se on vaihdettava. Runko itsessään on identifioitu osa, sitä ei vaihdeta vaan sen voi korjata kunhan osaa tehdä sen oikein.
Eihän se runkokaan ole kuin ruuveilla kiinni, eli vaihdettavissa oleva osa...

Liekö muuttunut, mutta kyllä noita runkoja on vaihdettu. Uuden voi identifioida vastaavaksi kuin vanhan, edellyttäen että vanhasta sitten tuhotaan identifiointinumero. Moni tuosta numerosta käyttää nimeä "runkonumero" joka johtaa kivasti harhaan. Moneen laitteeseen saa varaosarunkoakin... Tästä kyllä yhtä ajoneuvoa katsastaessa meinattiin tehdä ongelma, muutosluvat kun vaati tukevamman rungon, eikä parhaillaan paikalla numeroa tutkimassa olleet neljä suikkapiätä oikein yrittäneetkään haluta uskoa että kyseessä oli varaosarunko, ajamaton ja identifioimaton eli siitä ei numeroa voinut löytää, tivasivat vaan että "mistä autosta tuo on otettu, pakkohan siinä on numero olla" ja tämä meinasi äityä vakavahenkiseksi väittelyksi, kunnes tuli kysäistyä että "itsestäänkö se numero siihen ilmestyy vai miten"...

Entäs kun itsellänikin on pari laitetta joissa numero onkin lyöty koriin, kun rungossa ollut meistos on hapantunut lukukelvottomaan kuntoon? Tekikö suikkapiä virheen, kun omin kätösin naputteli uudet numerot ovipalkkiin..?

Tästä sitten tuli Mieleen tapaus kun tuli erään suikkapiän manatessa numeroiden huonoa näkyvyyttä, mainittua että "paras paikka sillekin numerolle olisi haponkestävä teräslappu avainnipussa". Arvanette että tuossa vaihessa alkoikin sitten pykälää-paria tarkempi syynäys...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.05.2018, 20:53
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JasuT Näytä viesti
Eihän se runkokaan ole kuin ruuveilla kiinni, eli vaihdettavissa oleva osa...

Liekö muuttunut, mutta kyllä noita runkoja on vaihdettu. Uuden voi identifioida vastaavaksi kuin vanhan, edellyttäen että vanhasta sitten tuhotaan identifiointinumero. Moni tuosta numerosta käyttää nimeä "runkonumero" joka johtaa kivasti harhaan. Moneen laitteeseen saa varaosarunkoakin... Tästä kyllä yhtä ajoneuvoa katsastaessa meinattiin tehdä ongelma, muutosluvat kun vaati tukevamman rungon, eikä parhaillaan paikalla numeroa tutkimassa olleet neljä suikkapiätä oikein yrittäneetkään haluta uskoa että kyseessä oli varaosarunko, ajamaton ja identifioimaton eli siitä ei numeroa voinut löytää, tivasivat vaan että "mistä autosta tuo on otettu, pakkohan siinä on numero olla" ja tämä meinasi äityä vakavahenkiseksi väittelyksi, kunnes tuli kysäistyä että "itsestäänkö se numero siihen ilmestyy vai miten"...

Entäs kun itsellänikin on pari laitetta joissa numero onkin lyöty koriin, kun rungossa ollut meistos on hapantunut lukukelvottomaan kuntoon? Tekikö suikkapiä virheen, kun omin kätösin naputteli uudet numerot ovipalkkiin..?

Tästä sitten tuli Mieleen tapaus kun tuli erään suikkapiän manatessa numeroiden huonoa näkyvyyttä, mainittua että "paras paikka sillekin numerolle olisi haponkestävä teräslappu avainnipussa". Arvanette että tuossa vaihessa alkoikin sitten pykälää-paria tarkempi syynäys...
Itellä huononi rungon numero ram chargerista meistin uuden rosteri lätkään ja hitsasin vanhan päälle eikä oo viä sanottu mitää siitä. Aikaa on kulunu jo 8vuotta
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Ostetaan rungon hiekkapuhallus, hitsaus ja maalaus rossian O/M/V Muut 0 19.09.2016 11:27
Rungon hitsaus, kannattaako ja sallitaanko? Cumminski Tekniikka & Jutustelu 5 23.05.2011 21:06
hitsaus Kirk Tekniikka & Jutustelu 9 17.05.2008 19:29
Rungon hitsaus?? Ari.V Tekniikka & Jutustelu 5 27.09.2006 02:11
HJ:n rungon hitsaus _JJ Tekniikka & Jutustelu 8 30.07.2006 19:42


Sivu luotu: 19:59 (GMT +2).