![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Oisko sulla isompiresoluutioisia (lue lukukelpoisia) kuvia tuosta jutusta? Vaikka ihan linkit vaan.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
slow must go on... seuraavaksi taisi tapahtua jotakin siihen suuntaan, että runkoa maalailtiin... kovat
![]() ![]() joo, sen maalailun jälkeen tapahtus kuitenkin sitäjotta jousilatien loppusijoituspaikat pistettiin arvontaan... saa nähdä kuinka sijoittelussa kävi kunhan aikanaan tien päälle lähdetään ajettavuutta testaamaan... vaikka vallan villihevoseksi muuttunee koko kottero ![]() ![]() ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#4
|
||||
|
||||
![]()
...ööö...
![]() ![]() ![]() ![]() ...etuakselin eksoottinen mustamönjä lienee jotakinmuuta kuin vaseliinia???...oma villi veikkaukseni viskositeetista on jotakin peräöljyn ja voiteluvaseliinin välimaastosta... ...tai sitten AfrikanTähden edelliset isännät ovat ideoineet mullistavan tavan hävittää moottorin jäteöljyt valuttamalla ne suoraan alaspäin kääntömaljojen täytöksi ![]() olimitenoli, siinä vaiheessa syvennyttiin alakertaan akseleiden purkamisen merkeissä... selvääkin selvempää oli että stefat&tiivisteet alkoivat olemaan likipitäen tapissa... uudet tökättiin tilaukseen Tamgearsista, josta ne tulivatkin viiveettä...saman tilauksen ostoskorissa olivat myös uudet jarrusylkyttimet joka kulmaan, koskapa olivat nekin kovin kuppaisessa kunnossa...+että samaan lähetykseen survottiin myös ne kaikki sata ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Siellähän on näemmä vetarin stefat vuotanu peräölöjyvä noihin maljoihin. Tuliko uusittua myös ne pronssihelat? Ne kun väljenee niin uusienki stefojen kanssa vuoto voi jatkua.
Keskuudestamme löytyy kekkeruuseja jotka ei aina jaksa vapauttaa vetareita navoista nelikon tarpeen jälkeen, ja ajelevat surutta 2wdnäkin ne kytkettyinä. Tuommonen ilmiö siitä sitten ajan kanssa seuraa... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Old Mama rides again... Rautarouvat heräilevät alkavaan ajokauteen...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#7
|
||||
|
||||
![]()
vau.😎
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() suurinpiirtein tuolla tasolla oltiin syksyllä 2016, kun akseleiden öljyntorjuntaoperaatiot olivat kiihkeimmillään… stefat/kaikenmaailman kääntöpallotiivisteet tuli tuossa vaiheessa päivitettyä, mutta ne pronssihelat jäivät kyllä tyystin vaille huomiota…toki sen verran niitäkin tuli silmäiltyä, etteivät vallan väkivaltaisesti sorvautuneilta vaikuttaneet kun upotin ne takaisin akseliston uumeniin… nooh, tehty mikä tehty ![]() offipalstan sivistävä vaikutus tuli jälleen todennettua, tällä kertaa helojen muodossa… seuraavassa akselin avauksessa ollaankin jo asiantuntijoita sen asian suhteen… …ja tokihan sitä joka remontissa pitää joku pikku pesämuna jättää muhimaan, jotta pääsisi nopsempaan uudelleen rassaamaan… muutoinhan tämä elämä remontin puutteessa vallan tylsäksi koituisi… sillä kuten elävästä elämästä tiedämme, niin jatkuva perien tsekkailuhan se miehen virkeänä pitää ![]() ![]() ![]() jos jäi etuakselilla heloitukset heikommalle niin kelta ![]() takaperän hammastukset tuli säädeltyä takaisin ”kohdilleen” ns. korvakuulolta…jännittävää nähdä/kuulla kuinka hurjan ujelluksen päästää 80/kmh nopeuksilla… sen verran raskas ja hankalan mallinen oli perämurikka sylissä pideltäväksi, jotta sillekin piti kehittää jotakin kätevämpää… Patent pending, sinkkisankko ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#9
|
||||
|
||||
![]()
"... mutta ne pronssihelat jäivät kyllä tyystin vaille huomiota…toki sen verran niitäkin tuli silmäiltyä, etteivät vallan väkivaltaisesti sorvautuneilta vaikuttaneet kun upotin ne takaisin akseliston uumeniin… nooh, tehty mikä tehty
![]() offipalstan sivistävä vaikutus tuli jälleen todennettua, tällä kertaa helojen muodossa… seuraavassa akselin avauksessa ollaankin jo asiantuntijoita sen asian suhteen… …ja tokihan sitä joka remontissa pitää joku pikku pesämuna jättää muhimaan, jotta pääsisi nopsempaan uudelleen rassaamaan… muutoinhan tämä elämä remontin puutteessa vallan tylsäksi koituisi… sillä kuten elävästä elämästä tiedämme, niin jatkuva perien tsekkailuhan se miehen virkeänä pitää ![]() ![]() ![]() Joo ei liene mitään järkeä avata uudestaan ennen ku kattoo tuliko pitävä noin.... |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Välystä alkuperäisen ohjeen mukaan 0.15-0,22 mm. Heittokellolla tuon saa tietty just kohdalleen mutta jos vanhat välitykset niin aika hyvän lie saa ihan näppituntumallakin. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
...lauantai-iltaisesta ajankohdasta päätellen palstalaiset pörräävät tällä hetkellä pikku
![]() Lainaus:
ZADAA! taputapu Samppahj:lle kymmenen vuoden takaisten irtonumeroiden moitteettomasta muistamisesta...kouluarvosanaksi täysi10 koskapa emme lähde tyttö ![]() ![]() ![]() ...eräs metsänomistaja-asiakas pelasti eilen työpäiväni tuomalla mukanaan kyseisen Klassikot-lehden vuodelta 2008...kyseessä oli puhdas sattuma sillä hän oli siivonnut arkistojaan ja huomasi lehden kannessa komeilevan Toyota LandCruiserin...samanlaisen kuin hänellekin työni kautta tutuksi tullut OldMamani... ...ohessa tietovuotona kyseinen artikkeli lehdestä...Legendaarisen 40-mallisarjalaisen yksilön esittely...Korkeajännitystä huokuvalla lempinimellä "Rommel" : parhaita poimintoja: -"...kyseinen mallihan ei ollut mitenkään erinomaisen hyvä saatika mukava ajettava... (taitaa toimittaja olla Hondamiehiä -tirsk ![]() -"...malli oli perin arka ruostumaan... -"...muissa autoissa tuntui aina olevan vastoinkäymisiä ja tyyppivikoja, mutta ei Cruiserissa... (ylläolevista taidamme olla toimittajan kanssa yhtä mieltä ![]() -"...taitaa näin epämukavan ja meluisan laitteen ammattikäyttö olla lainvastaista jo työsuojelun näkökulmasta... (tässä toimittaja kaivaa omaa hautaansa loukkaamalla OldMamaa ![]() -"...hinnasta ei edes keskusteltu, myyjä tiesi mitä oli myymässä ja ostaja puolestaan mitä oli hankkimassa... (tämä on tullut jo aiemminkin todettua...LandCruiserin ostajat/omistajat tuppaavat olemaan rahamiehiä ![]() -kuvateksti: "Takamatkustajille ei ole luksusta tarjolla, mutta perillepääsy on taattu" (nyt toimittaja puhuu asiaa ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Todellisuus taas pilaa hyvän tarinan. Muistijälki jäi sen vuoksi, että bongasin uuden autolehden, jossa oli Land Cruiser. Isällä oli sillä hetkellä yhdeksättätoistavuotta LJ, niin siksi ostin lehden hänelle. Vaikka tiesinkin, ettei isä BJ:tä niin arvosta. Kerään nyt kaiken rohkeuteni rippeet ja tunnustan: BJ kulki siihen aikaan minun ja isän sanastossa nimellä "ruman näkönen". Isästä en tiedä, mutta oman asenteeni oon korjannu nyt viimestään Cruiserikärpäsen pureman johdosta, että toivottavasti en saa banneja forumilta menneisyyteni takia.
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() willbenext: Messer Griesheim Gas Profile Cutting Machine
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#14
|
||||
|
||||
![]()
[tiedote kaikille M
![]() ![]() ...topicin aiemmissa päivityksissä jauhoin lattiamattojen ja EverlastingEmblemin synnytys ![]() toteuttavana tahona Afrikan Tähden tuningosaston virityksissä on toiminut Toukolan Teräsasennus Kajaanissa... ...kyseinen yhdenmiehenyritys on todellinen metallialan moniottelija...vaativimmatkaan erikoisasennukset eivät ole tälle metallivelholle vieraita... ...ja mikä parasta...autoCADit loistavat tässä pajassa poissaolollaan ![]() ...sensijaan profiilileikkaukset toteutetaan Messer Griesheim profiilileikkurilla jossa valosilmä seuraa paperille piirrettyä mustaa viivaa monistaen liikeratansa 1:1 mittasuhteessa polttoleikkauspillille... vaikka kyseinen tietokoneen esiaste onkin kehitetty kylmän ![]() ..omalta osaltani olen enemmänkuin tyytyväinen Toukolan Teräsasennuksen työhön...jälkeenpäin ajateltuna oli onnenpotku etten epätoivossani taipunut autoCAD-kikkailuihin...olisihan se ollutkin kovin tyttö ![]() ohessa yhteystietoja: Toukolan Teräsasennus Oy Mustarannantie 425 87970 Jormua p: o4oo 680630 posti[ät]totea.fi http://totea.fi/
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Häänrik...näyttääkö tutulta???
"leimarenkaasi" ilmoittautui aiemmin tänäiltana muuttumisleikkiin...kyseinen lukkovanne on pakko saada (aikanaan) AfrikanTähden alle legendaarisen menneisyytensä vuoksi...tosin joutunee jo ensi viikolla koeponnistukseen kun koetetaan OldMaman kanssa hurmata katsastus ![]() ![]() ...lukkovanteita kiinni ruostuneine lukkokehineen on ihan turha ryhtyä paljain käsin ähkimään...Fergussoonin Masseyn metsäkärryn tukijalka on mitä mainioin työkalu siihen tarkoitukseen... ...romua kuin Raatteen tiellä... ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Mjaa, tuliko noista lukkokehistä vielä kalua?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Automaattinen tähti-kolmiokäynnistin, tarjoa. | KAS | O/M/V Muut | 2 | 23.09.2020 10:31 |
Ostetaan auto afrikan matkalle | JuKu | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 28.01.2014 21:57 |
afrikan poikien foorumi | risukärsä | Linkit | 0 | 23.01.2011 22:12 |
Afrikan matkaajat | myllis | Linkit | 6 | 21.01.2011 23:37 |
Afrikan jobbarien numeroja | Heikki L | Chit-Chat | 13 | 19.10.2008 20:22 |