Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.04.2018, 18:46
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Onko tämä mahdollisesti sama auto jota joku palstalainen yritti arvuutella joskus vuos sitte? Silloin vaan joku ihmetteli Mitsun naputusta? Kuulostaa kyllä ihmeelluseltä jos remonttimies ei osaa sanoa korvakuulolta missä vika tuon ikäisestä moottorista.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.04.2018, 19:26
Kasitonni:n Avatar
Kasitonni Kasitonni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.09.17
Sijainti: Suomi
Viestit: 47
Perusasetus

Syksyllä tästä kyselin, kun ostin tuon sillon. Siksihän vähän tämän aiheenkin tein että onko täällä joku/onko jollain tiedossa joku ammattimies näiltä main joka voisi tietää mikä on homman nimi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.04.2018, 19:42
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Sijaintina Suomi niin kyllä varmaan löytyy osaajia, mutta asiaan varmaan löytyy teiltä päin joku dieselkorjaamo. Google vois auttaa jos ei muuta keksi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.04.2018, 19:53
Kasitonni:n Avatar
Kasitonni Kasitonni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.09.17
Sijainti: Suomi
Viestit: 47
Perusasetus

No joo kaippa mää sitten käyn vielä yhdeltä konkarilta kyselemässä, ja sitten ruveta soittelemaan Diesel-firmoja läpi. Onko jollain kokemusta esim. Jussin Dieselistä Salosta?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.04.2018, 22:51
kenni_ kenni_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Suur-kangasalan kaupunki >=(
Viestit: 481
Perusasetus

Omasta autosta meni kiertokangen liuskat päällekkäin juuri viime talvena. Ennenkö leikkas kiinni, niin piti hetken aikaa sellasta kovaa naputusta, mutta muuten toimi normaalisti. Eli tarkastaa sen alakerran kunnolla nyt vaan.
Mulla tosin vaikutti asiaan että joku saatanan kyäseppä oli asentanu kaikki laakeriliuskat väärinpäin >=(
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.04.2018, 23:25
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tuo "Suomi" minullakin vaivaa... mutta josko poikkeus...


Siis onko tuossa mitsussa mikä moottori?
Onko 4d56?

Mulla jonkinverran kertyi vuosikymmeniä sitten kokemusta mitsun -80 luvun alun 2,3 td koneesta; oliko tyyppi 4d55? (1200 kg painavassa Galantissa kiva moottori -80 luvulla, manuaalilaatikon ja koneen välissä perinteisen kytkimen lisäksi "turbiini" joka antoi periksi helposti melkein 100 rpm, ja koskaan en saanut yli 200?

Kun iskupituutta lisättiin niin siitä tuli 4d56? (olisko ollut joskus -84)

Tuosta uudemmasta ei juurikaan kokemusta, mutta perusrakenne oli sama alakerrassa: muistaakseni lohkossa on kaksi tasapainoakselia omalla hammashihnalla; toinen pyöri toiseen suuntaan? hammaspyörävälityksellä?

Nuo tasapainoakselit (jotka aiheutti ongelmia -80 luvulla) pyöri kaksinkertaisella? nopeudella verrattuna kampiakseliin.
Nokka akseli (-ja syöttöpumppu) pyörii puolella nopeudella vrt. kampiakseli.

Nuo tasapaino-akselit aiheutti monesti ääni-ongelmia (-80 luvulla) ja niitä on korjattu monen "maasepän-" toimesta:
Helpoin tapa hiljentää ne, oli se että sivuleikkureilla hammashihna poikki, ja hihna roskiin...

Yhteen 2,3 td tehtiin remontti, missä tasapaino-akselit poistettiin, öljykanavien tukkiminen oli ns. autotalliremontti; mutta en muista miten tehtiin...

Toyotan 2T->2T-G muunnoksessa käännettiin (nokka-akselin takimmat-) laakerit 180 astetta...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.04.2018, 11:28
Kasitonni:n Avatar
Kasitonni Kasitonni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.09.17
Sijainti: Suomi
Viestit: 47
Perusasetus

4D56 on joo.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.04.2018, 12:24
poiu poiu ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Juva
Viestit: 1.016
Perusasetus

Muutamasta koneesta äänenmuodostajaksi on paljastunut murtunut männänhelma. Helman puuttuessa mäntä pääsee pikkasen kääntymään reiässään, ja antaa silloin "kolauksen"... joku sen äänen joka tapauksessa aiheuttaa, ei se itsestään muodostu...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 01:24 (GMT +2).