![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() ABS ongelmaAbs:t toimii muuten hyvin, kunnes vauhti hidastuu kävelynopeuteen jolloin absit alkaa jurnuttaan vastaan. Samalla ohjaus pyrkii kääntymään vasmmalle. Vika voisi siis viitata oikean etukulman anturiin. Onko kellään ollut vastaavaa ja jos on niin millä korjaantunut? ABS valo ei pala, paitsi ku ottaa sulakkeen irti ![]() Luulis että abs valo palaisi jos anturi olisi viallinen... pystyykö anturin toimnnan jollain tarkistaan? EDIT: Anturilla huono signaali ABS kehältä, korjaantu anturin puhdistuksella ja asennon hienosäädöllä (yksi säätöshimmi pois anturin ja olkaosan välistä)
Viimeksi muokannut Artzi : 24.04.2018 18:52 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mistäs kasikympin tukivarsiin uudet KUMIpuslat?
Uretaanit ei ole vaihtoehto. EDIT: Alvadi.ee:llä näkyy olevan kumipuslat listoilla. Viimeksi muokannut Mika_T : 21.04.2018 11:24 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mistä mahtaa johtua jommankumman kardaanin tärinä ~70-85kmh välillä kun veto on päällä.
En löytänyt ristikoista välyksiä ja ristikotkin näytti olevan oikein linjassa. Samalla rasvasin kaikki nipat. Tärinä on sen verran nopeataajuista että se tulee varmasti kardaaneista, tosin esiintyy vain kun turbiinilukko on kiinni. "O/D off" päällä kun turbiini ei lukitu niin tärinän huomaa ~95kmh:ssa juuri kun kaasua keventää niin että veto loppuu eikä moottori vielä jarruta lainkaan. Autossa on 2"-2.5" korotus. Etuakselin casteria käänsin plussalle mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta tärinään. EDIT: Toinen kysymys, etupään jousitus on ihan helvetin kova. Auttaisiko vaihtaa sinne perus korotusjouset ilman +kiloja. Oletettavasti siellä on nyt jotkin +100kg jouset ja keula on niin helevetinmoinen kyrpäjyrä ettei tuolla viitti juuri pääteiltä pienemmille teille poiketa. Iskareina siellä on jotkin OME:t Edellinen 80 oli jousitukseltaan kyllä tosi mukavan pehmeä kun siellä oli vakio iskarit ja tavallisille painoille 2" korotusjouset. Viimeksi muokannut Mika_T : 01.05.2018 20:47 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jatketaas tätä yksinpuhelua...
Mahtuuko abs-jarrulliseen 15" alumiinivanteet? Rengas valikoima olis aikapaljon parempi 15tuumasissa. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Muistaakseni ei mahdu.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mahtuu jos et on -92, muuten kyl ei perus 15” millään
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ekana tulis mieleen..Etukardaanin irrotus ja koeajo. Irtaallaan hyvä ristikot pyöritellä takerteleeko. Takakardaanin putki kerran sai kipeää jyristi 80km h vauhdissa . Pyörät ilmassa ajoi nosturilla huomasi putken vääntyneen.
Viimeksi muokannut hunter hdj : 04.05.2018 21:32 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Etukardaanin nappasin irti niin tärinät loppu. Ensin piti vaan metästää center diff lock nappula että pääsi kokeileen. -93:ssa kun ei cdl nappulaa alunperin ole. Noh... Hätävilkkukatkasijasta sen saa näppärästi
![]() Etukardaanin ristikot on kyllä timmit ja boorikin tuntu jämäkältä. Pinionissa tuntu käsin vääntelemällä ihan olematon välys. Johtusko mokoma tärinä siitä Onko hodaristit vaihdellu koneen kannatintyynyjä? Ottaa aika jyrinän koriin ~1200-1300rpm kohdalla. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Minkä ikäinen hdj? ja millä laatikolla? ja koneella? (kun ei keskilukkoa)Lainaus:
Tuntuuko ne kardaanin ristikot liukkailta, ei takerrellut yhtään, ja molempiin suuntiin? (Jos kardaaniristikon ristin neulat on kuluttanut/hakannut esim. puutteellisen voitelun takia kolot ristikon ristiin, niin kun irrotatteassa käytetään sellaisessa kulmassa, missä ei koskaan ole käynyt, niin jäljellä oleva rasva tms. aiheuttaa sen, että kahdella sormella kokeillessa laipasta tuntuu olevan ok! Minä varmistan tuon "ristikon hakkaantumisen-" irroittamalla kardaanin, ja laittamalla laipasta ruuvipenkkiin ![]() ![]() Nuo uudemmat on ns. visko-jakolaatikolla, ja voi halutessa ajaa ilman etukardaania, toki jakolaatikko EI KESTÄ sitä ilman mekaanista lukkoa pitemmän päälle! Mulla olisi ylimääräisiä kohtuu hintaan, jos haluaa testata, kuinka monta kymmentä/sataa kilometrä kestää ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
1200-1300rpm jyrinä koriin.. Ex- hdj alkoi tehdä jyrinää samoissa moottorin kierroksissa. Paikallaan vaihteisto vapaalla N-asennossa moottorin kierroslukua nostettaessa ei jyrinää tullut mutta kun kytki D tai 1 päälle ja nosti kierroksia jarrua vasten tai hiljaa ajaessa jyristi .. vika meni turbiiniin tai vaihteistopuolelle. Kaveri hyttiin kaasuttelemaan vapaalla ja D-1 päällä ja itse auton alle ja käsi vaihteiston kylkeen / sen öljypohjaan saimme kohdistettua värinän vaihteistoon josta resonoi ympäri autoa.. Viimeksi muokannut hunter hdj : 06.05.2018 08:55 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 9 (0 jäsentä and 9 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |
Jeepin Omistajat Tänne | KössiKenguru | Chit-Chat | 114 | 03.10.2012 19:02 |
BULLTERRIERIN omistajat tänne! | Urbancityboy | Chit-Chat | 14 | 20.09.2009 18:30 |