![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Auto palasi viikkositten maalarilta jossa tehtiin uudelleen autokauppiaan fiksarin tekemät kivenisku ruoste korjaukset eli maalattiin helmat ja lava luukun kera uudelleen. Samalla kun taka luukun kaikki merkit poistuivat niin tilalle tuli pelkkä d-max merkki ja sekin punaisena kuten keulan isuzu teksti. Lava muovin reunojen alle laitoin kiveniskuteipit ja kuraläpistä tein REILUSTI isommat "kuraläppä" kumista. Kuraläpät vaihtuu viellä johonkin kuorma-auton ei kumisiin läppiin koska tuo kumi tuntuu käpristyvän ihan mahdottomiin muotoihin rullaussuunnan mukaisesti vaikka niitä rullattiin jo pari viikkoa vasta suuntaankin lämmön kera. Takapuskurin kromitkin sai mattamustan autoteipin niskaansa samalla kun puskin oli pois ja purettuna. "Kesä" renkaat laitoin alle eli nuo aiemmin mainitut 265/70R17 oolterrainit VANNETUKUN PASKA peltivanteilla joissa on kahdessa aivan järkyttävästi heittoa mutta juuri tuon paska firman rajojen alle. Vanteet vaihtuu heti alumiinisiin kun vaan jauhemaalarilta kotiutuvat. Nykysillä vanteilla joissa ET20 ja leveyttä 8" rengas tulee takana juuri kaarelle mutta tulevat vanteet joissa ET15 ja leveyttä 8,5" niin sit tuleekin jon reilu 10mm kaaren ylitte.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei ne tuu kuin ton 5 mm ulommaks.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Et tuo sen 5mm ulommas ja vanteen leveyden kasvaminen tuo siihen vielä 0,25" päälle eli yhteensä vanteen ulkoreuna tulee noin 11mm ulommas.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Kuraläppiä kun pikkasen vielä modaan niin sitten alan olleen tyytyväinen ulkonäköön tai no jos ens talveksi tekis tai hommais valoraudan ja siihen sit led-valopaneeli. Seuraavaksi vuorossa ohjelmointia kun vaan kerkee, paikka ja hintakin jo sovittuna kukkarolle sopivaksi. On kyllä mukavaa kun näihin isuzuihin noi osat on halpoja ihan orggis osina. Toki saatavuus on Suomesta todella huonoa mutta britti/taimaa akselilta todella hyvää ja edullista Viimeksi muokannut retulainen : 13.04.2018 22:45 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä, ja siksi kirjoitinkin noin 11mm
![]() Sisäänkin levenee ihan aavistuksen nykyisestä. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No jos te pullistumia laskette. Yleensä on vertailtu kulutuspinnan reunaa suhteessa kaareen.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tämä on myös totta ja usein kompastutaankin ajattelemaan hieman väärin. Alkuperäinen postaaja käsittääkseni pohti juurikin vanteen ja renkaan ulkoreunan sijaintia kaareen nähden, joka tulee ulommas juurikin tuon n.11mm verran. Renkaan kulutuspinta taas keskittyy juurikin vanteen et:n mukaan ja rengas sitten vain venyy eri tavoin vanteen leveyden mukaan. Katsastamista silmällä pitäen tuo et on siis ratkaisevampi, koska sillä määritellään kulutuspinnan pysyminen kaaren sisällä.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Pysynkö mukana?Lainaus:
Ja sisempi k.o osa menee 5mm-n. 6,35mm sisemmäs? =n. 1,35mm sisemmäs. Siis kulutuspinta (keskikohta) siirtyy n. 10mm ulospäin. Ja kun rengas "pullistuu" leveämmällä vanteella vähemmän kulutuspinnan ulkopuolelle, kuin kapeammalla vanteella, niin renkaan kyljen pullistuma on alle 10 mm ulospäin; siis per puoli. Menikö oikein? ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eri renkaatkin (sama koko) pömpöttää erilailla samalla vanteella, turhaa te jotakin millin osia laskette. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Mahtuuko pyörimään ilman korotusta?
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
En tiedä, mutta epäilisin että kyllä. Korotettuna vakio kuraläpillä renkaat linkussa rengas hieman hipas läppää. Uusilla isommilla läpillä ei ota kiinni koska ovat vähän eri kulmassa.
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Isot renkaat mahtuvat kyllä tällaiseenkin vakiona. Itse kun tuskailen tuon musson kanssa johon ei saa kuin 30" vakiona.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Onko 265/70R17 (32”) isot? No ehkä Musson renkaisiin verrattuna. Oman Toitsun mitäänsanomaton orkkiskoko.
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
On se minun mielestäni. Fj on kuin panssarivaunu näiden pikkuautojen rinnalla.
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
No iso ja iso. Saahan isuzuun isompiakin mutta seuraavaksi pitää käyttää jo sitten hienosäätö lekaa ja/tai rälläkkä. Vähän tämmösiä kompromisseja nää rengas valinnat yleensä.
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Hep! Onko kukaan Isuzun omistaja teettänyt Egr:n ja Hiukkasloukun poistoa autoonsa? Tekeekö joku luotettava firma noita poistoja savo-karjala alueella?
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suurin rengaskoko L200 -99 vakiona?? | Evinrude | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 22.03.2014 14:23 |
Suurin rengaskoko -08 Hiaceen | KIM | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.06.2010 22:16 |
datsunin suurin rengaskoko | reissumies37 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.11.2009 17:57 |
Jimnyn suurin rengaskoko? | okkiM | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 12.04.2006 17:02 |
King cupin suurin rengaskoko?? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 02.10.2005 22:38 |