Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.04.2018, 23:17
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti

Kyllä se naputus tuntuu itse asiassa nelosellakin mutta hieman erilaisena. Lootissa on Redlinen öljyt ja naputus lämpimillä öljyillä selvempi kuin ihan kylmillä. Öljyjä kun ekalla kerralla vaihdoin, niin ei ollut metalleja propuissa. Pikkupuolella tuli testattua vähäsen, mutta en nyt muista tarkkaan enää, tais olla pienemmät äänet. Pitääpi testata tuo pikkupuoli uudestaan kunnolla. Sellanen oire lisäks että tyhjäkäynnillä kans joku papatus joka hiljenee kun painaa kytkimen pohjaan. Kytkin ja painelaakeri on uudet.
Onko laatikossa magneetilla varustettu proppu?

Tuo, että vaihde vapaalla ja paikalla ollessa kuuluu "papatus" joka hiljenee kun painaa kytkimen pohjaan, viittaa siihen, että tuo kytkinakselin ja ryhmäryörästön välissä vois olla hammas-vaurio.

Hiljeneekö tuo papatus, kun alat painaa kytkintä, vai vasta sitten, kun kytkin on pohjassa? kokeile siten, että ajon jälkeen kokeilet:
ensin vaihteisto vapaalla, (jakis nopealla) ja todella hitaasti alat painaa kytkintä, ja kun papatus loppuu, niin työnnä ykkönen silmään.
-> pitäs mennä yhtä helposti, kuin kytkin pohjassa, jos vaihde ei mene päälle niin älä yritä väkisellä.
jos menee, niin vika löytynee juurikin tuosta kytkinakselin hammaspyöräparista....

Mitä RVS litkua laitoit noihin periin? omassa hodarissa etuperä meinaa elämöidä, kun uudet laakerit meni "väärään-" autoon.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.04.2018, 18:14
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

RVS T3 aineen ostin ja pistin sen kokonaan sinne etuperään kun oli 3 litran tilavuuteen tarkotettu.

Pikkupuolta testasin tänään 1-5 vaihteilla ja se kyllä ulisee, vähän kahisee ja kaupan päälle naputtaakin... Tässä videossa sama ääni kytkimen käyttöön liittyen kuin mulla https://youtu.be/E_c6vEDiSAM

En muista onko päälaatikossa alun perin magneetti propussa. Jos on, niin ei siinäkään metallia ollut.

Viimeksi muokannut Hessu888 : 11.04.2018 18:19
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.04.2019, 12:32
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Laitetaas päivitystä kun jotain koitettu korjatakin.

Eli päälaatikko tuli rempattua uusilla laakereilla sekä niin tiukilla sokilla kuin paikoilleen sai. Samalla uusin kytkinhaarukan kun se oli kulunut jo ihan loppuun. Kytkin tuli hiljaseks ja päälaatikko toimii hyvin. Keppikään ei vipata. Pakkirattaan laakeriprikat oli ihan loppu ja synkrojen urat täynnä mustaa sontaa joka lähti cleanerilla muttei löpöpesussa. Pykälät menee mukavasti päälle.

Jakiksessa oli laakerit pääosin kuin uudet, mutta vaihdoin ne nyt sitten kun uudet osat oli hommattu. Tasauspyörästön pienemmät rattaat oli todella kuluneet samoin kuin se akseli. Vaihdoin ne kans uusiks. Kaikki sokat tuli vaihdettua niin paksuihin kuin sai paikoilleen. Eipä hävinnyt äänet silti. Varsinkin kylmänä pitää sellasta "takatakataka" ääntä ja jakiksen keppi vatkaa äänen tahdissa. Mitä matalammat kierrokset eli mitä enemmän vääntöä rattailla, niin sitä kovempi ääni riippumatta siitä millä vaihteella ajaa. Moottorijarrutuksessa ei ääniä tule ja jos veto päällä ja nostaa jalkaa kaasulta, niin äänet vähenee. Koitin ottaa kepin irti, jotta näkee onko haarukka muualla kuin ääriasennossa, mutta ei ollu vaikutusta.

Onkohan rattaat vaan tiensä päässä vai mikä tuon äänen voi aiheuttaa? Rattaissa ei silmämääräisesti ollu kyl vikaa.

Viimeksi muokannut Hessu888 : 06.04.2019 12:35
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.04.2019, 14:11
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Takapuslat?

Eli perä humppaa ja tökkii kardaanin välityksellä lootaa jne?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.04.2019, 16:07
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Takapuslat?

Eli perä humppaa ja tökkii kardaanin välityksellä lootaa jne?
Kaikki puslat ja riiput on uudet ja akselit kunnolla kiinni lehtijousissa. Jos keli on miinuksen puolella, niin ääni on kovempi kuin silloin jos on esim. +10 astetta. Silti plussallakin ääni tulee. Sitä olen miettinyt että kun kardaanien liuissa oleva rasva on pakkasella jäykempää, niin tuo lämpötilan vaikutus tulisi siitä??? Laatikon ja moottorin kumit on uusittu, mutta se ei ääniin vaikuttanut. Iso osa voimansiirron välyksistä kyllä katosi.

Viimeksi muokannut Hessu888 : 06.04.2019 16:12
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Hdj80 jakolaatikon osia Killer-Wo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 20.12.2014 23:37
jakolaatikon toiminta? flstc Tekniikka & Jutustelu 1 05.11.2008 10:13
O: jakolaatikon välityksiä Unregistered O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.05.2008 06:43
Jakolaatikon välitys Antte Tekniikka & Jutustelu 10 10.01.2007 18:00
Rangen perä-äänistä G280E Tekniikka & Jutustelu 0 10.07.2003 22:42


Sivu luotu: 00:00 (GMT +2).