![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mitä ootte mieltä,kannattaako sj 410.iin tehä taakse kemppi lukkoo?? Vai onko parempia ehotuksia? Kun hyvä ja halpa pitäs olla ja auto on pelkästään offi käytössä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos pelkästään metässä ajat niin kemppi vaan perään, toimii ja on halpa. Palalukko on seuraava vaihtoehto, hyvin sekin pelittää mutta maksaahan ne jo jotain 400-500 e.
__________________
Tumpula Racing Team |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
ei kannata tehdä, kuva lainattu jostain netistä. Laita vaikka youtubeen " welded diff " tms niin sieltä löytyy esimerkkejä. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.suzukiclubuk.co.uk/diy/16...lded-rear-diff |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#9
|
||||
|
||||
![]()
410 -84.
3 tuuman korotussarja ja aavistuksen liian jäykältä tuntuu. Vielä ei ole päässy kunnolla testaamaan mutta näin alkutuntumalta. Mitään tehtävissä? Nesteet oikeissa paikoissa mutta vissiin termari poistettu.. 15km ajoa eikä mittari paljoa nouse. Jos sähköflektin asentaa lisäksi niin siihen asennusvinkkejä ja mitä tarvii. Edit. Löytykin jotain keskustelua mutta mikä anturi alavesiletkuun? Uus termari 82asteinen Viimeksi muokannut patrik : 16.04.2018 17:36 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Samurain/Swiftin nokka ja jakaja?
Moro kaikille
Tuli ostettua Samuraihin vm.99 swiftin kone ja sen asennuksen kans pieniä murheita alkanu ilmaantuun. Koneessa kun jakaja on kannen päätyssä eikä tästä syystä sovi olemaan paikoillaan. Tulipeltiin kyllä tilaa saa jos haluaa mutta vaatii sen verran tilaa ettei läppärin puhallin ennää sovi paikoilleen. No seuraava ajatus oli että vaihampa vanhasta koneesta jakajan uuteen koneeseen ja sehän tietenki vaatii nokka-akselin vaihdon eikä vanhan koneen nokka ollutkaan sopeva swiftin koneeseen. Välystä aivan liikaa joten sekään ei tähän hätään käy. Tästä seuraa siis pari kysymystä: Mistä koneesta löytyy sopiva nokka swiftin koneeseen jolla saa Samurain jakajan pyörimään? Tai paljonko kone/laatikkopakettia pystyy siirtämään eteenpäin ilman kardaaneiden muokkauksia? Samurain vanha moottori G13A kaasarilla ja swiftin kone 8-venttiilin en yksipisteruisku. Lohkossa leima G13B ja jakopään kopassa tarralappu josta löytyy G13BA.
__________________
--Herrää pahvi, sinusta tehhään laatikko.-- Viimeksi muokannut Pahvilaatikko : 02.06.2018 16:25 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs jos vaihdat vaan ruiskupäreet? Virranjakajan sisuskalut vaan samurain omaan jakajaan ja siirrät imusarjan suoraan samurain koneeseen
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Eipä oikein ole vaihtoehto, vanha kone ottanu sen verran ihteensä ettei sitä kannata suunnitellaakkan takas. Yks mäntä kappaleina ja yläkertaki ilmeisesti ollunna öljyä vailla joskus ku nokka ottanu sen verran ihteensä että nokat ei oikein oo kunnossa enää ja laakerikaulatki syöpyny sen verran että nokka-akseli on väljä jo omaanki kanteen. Jos ois ollu vähänkää paremmassa kunnossa, oisin nakannu samurain kannen swiftin lohkon päälle ja homma ois ollu selevä. No nyt lähetään siitä liikkeelle et konetta siirretään muutama sentti eteenpäin ja kahtotaan jos kanteen sopiva nokka tai kokonainen kansi jostai löytyy nii siirrellään sit kone takas.
__________________
--Herrää pahvi, sinusta tehhään laatikko.-- |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Juu sulla taitaa olla sit hieman erilainen se swiftin nokka. Tuossa minun koneessa se "loppuu" siihen kannen päätyyn ja se nokan pää on tavallaan laippa jossa on melkein keskellä ura johon tullee jakajan akselin pää. Samurain nokka taasen tullee ulos kannesta ja siinä on se hammasratas nokassa. Jakajan kyllä menee suoraan paikoilleen vaan ei se enää pyöri mihinkään. No kone on jo siirretty ja jakaja soppii nyt olemaan paikollaan. Kardaani pittää vielä jatkaa ja öljypohjaa vähän loveta...
__________________
--Herrää pahvi, sinusta tehhään laatikko.-- |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Välimallin optio ois ollu ettiä jakajankansi jossa lähdöt sivulle, joosain mazdassa tais olla sopiva. Gti:n koneeseen joskus sellaista etsin.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
![]() |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |