Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.03.2018, 19:25
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.952
Perusasetus

Millasia ahtoja alkuperänen kansipahvi kestää pidemmän päälle tai mitä ei ole kestänyt?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.03.2018, 19:34
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Mulla oli 1.3 ennen kuin se mäntä halkes ja sillä ajoin 4vuotta eikä pahvissa ollut mitään sanomista ja tutun kaveri ajelee 1.7 bar paineilla

Viimeksi muokannut dodge3500 : 07.03.2018 19:36
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.03.2018, 20:18
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Kukas se kokeilee ensimmäisenä mistä tuo kone pettää?

Kanget, kk-laakerit vai kannentiiviste?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.03.2018, 20:36
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Kaverilla oli joskun vuostuhannen vaihteessa veneessä Toyotan 4.2 diesel kone, olisiko mahdollisesri sama kuin Hdj.ssä? kansi oli muistaakseni venemoottoriin tehty ja tehoja reilut 300hv muistaakseni oli pari kiloa ahtoja? Tiedä sit kumpi joutuu kovemmalle rasitukselle, mut löpö kelpas kyllä hyvin
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.03.2018, 22:39
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.952
Perusasetus

Vuosimalleissa 90 ja 91 oli ne männät sellaset että ne halkee helpommin kuin uudemmissa. Oma kone vm. 92. Ei mulla ole tarkoitus mitään ihmetehoja ottaa, johonkin 250 hujakoille jos pääsisi niin riittäisi. Turbon rakentaja vaan kyseli tavoitepaineista mutta mulla kun ei ole autossa edes ahtopainemittaria niin ei tiedä missä ne paineet alunperin on.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.03.2018, 06:00
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Oisko ne ollu 0.5 bar hujakoilla vai oliks se hj61
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.03.2018, 16:02
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Thumbs down

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Kukas se kokeilee ensimmäisenä mistä tuo kone pettää?

Kanget, kk-laakerit vai kannentiiviste?


Testasin ... kampiakseli poikki ennen vetolevyä. hyväpumppu &turbo varma vainaa 1hd-t
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.03.2018, 16:36
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Kerro vähän tarkemmin millä tehoilla?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.03.2018, 18:50
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
Kerro vähän tarkemmin millä tehoilla?
n 55-60 mm ahdinsiivet garrett gt40 alla kuvassa 1,5 bar paineilla välijäähdyttimellä.

syöttöpumpun penkitys ainemäärän arviolla 250hv varovasti sanottuna. iso ahdin heräsi alhaisilta kierroksilta kuin vakio ct 26 . Vääntö tuplaantui alkuperäiseen verrattuna. vaihteisto alkoi luistella1- 2-3 vaihteelle vaihtaessa.

4,2 l moottoriksi erittäin kierrosherkkä nopean ahtopaineen nousun takia alhaisilta kierroksilta.

- mielestäni liian painavia kampikoneiston osia verrattuna kierrosherkkyys ja 4000-4600rpm kierrokset.

Moottori ei ollut uusi ennen toimenpiteitä vaan runsaasti ajettu.

nämä vain omia kokemuksia.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	garrett 2.jpg‎
Views:	281
Size:	108,7 Kt
ID:	84019   Click image for larger version

Name:	garrett.jpg‎
Views:	260
Size:	149,0 Kt
ID:	84020  

Viimeksi muokannut hunter hdj : 10.03.2018 18:54
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.03.2018, 18:55
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Kyllä tuota ei kannattaisi missään tilanteessa kierrättää yli 4000

tietääkö kukaan paljonko 1hd-t:n mäntä painaa?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.03.2018, 22:57
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hunter hdj Näytä viesti
Testasin ... kampiakseli poikki ennen vetolevyä. hyväpumppu &turbo varma vainaa 1hd-t
Siis automaattilaatikolla kampiakseli poikki?

Oliko sulla vakioturbiini? ja alkuperäinen tasapainotettu "vauhtipyörä" paikoillaan?

Ja kuinka laatikko; oliko vakio? vai nostettu paineita ja/tai laitettu kitti?


Tuo 1hd alakerta on aika hyvä, ja luja; jos siellä ei ole noita alkupään lyijyttömiä laakeriliuskoja. (p.s toyotan uudemmat laakeriliuskat, ja nimenomaan oikein valittuna kokona kestää ainakin ns. normikäytössä! p.s.s jotta saa laitettua oikeat laakerit, niin pitää ottaa kampiakseli näkösälle...)

Tuo yleinen käsitys, että tuota 1hdt:tä ei sais kierrättää yli 3500 rpm, johtuu siitä, että (nokka-akseli ja-) kanavat on tarkotettu tuolle kierrosalueelle.
Kiertokanget pysyy nipussa, ainakin jos on edes kohtaliset pakopaineet, hyvinkin tuon 4500, kunhan ei jatkuvasti, hetkellisesti jopa yli 5000 automaatin edessä?
Ja onko kukaan saanut hodarin vakiokankea mutkalle ahtopaineilla/tehoilla, vaikka pakopaineita olisi kuinka paljon?
Tuo hodarin kansi on todellinen insinööritaidon mestarinäyte: venttiilikoppa on muovia 2000- luvun tapaan, ja kanavien muodot valuineen ja venttiilin koneistukset -70 luvulta

Mulla on yksi kansi ajalta, kun meinasin alkaa muotoilemaan kanavia... pumppu kerkesi käymään yhdellä arvostetulla "asiantuntijalla-" ja se meni niin perseelleen, että virittäminen tökkäsi siihen

p.s multa löytyy hodarin mäntä, voin etsiä ja punnita sen, jos joku punnitsee 1hz koneen männän.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.03.2018, 17:31
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis automaattilaatikolla kampiakseli poikki?

Oliko sulla vakioturbiini? ja alkuperäinen tasapainotettu "vauhtipyörä" paikoillaan?

Ja kuinka laatikko; oliko vakio? vai nostettu paineita ja/tai laitettu kitti?


Tuo 1hd alakerta on aika hyvä, ja luja; jos siellä ei ole noita alkupään lyijyttömiä laakeriliuskoja. (p.s toyotan uudemmat laakeriliuskat, ja nimenomaan oikein valittuna kokona kestää ainakin ns. normikäytössä! p.s.s jotta saa laitettua oikeat laakerit, niin pitää ottaa kampiakseli näkösälle...)

Tuo yleinen käsitys, että tuota 1hdt:tä ei sais kierrättää yli 3500 rpm, johtuu siitä, että (nokka-akseli ja-) kanavat on tarkotettu tuolle kierrosalueelle.
Kiertokanget pysyy nipussa, ainakin jos on edes kohtaliset pakopaineet, hyvinkin tuon 4500, kunhan ei jatkuvasti, hetkellisesti jopa yli 5000 automaatin edessä?
Ja onko kukaan saanut hodarin vakiokankea mutkalle ahtopaineilla/tehoilla, vaikka pakopaineita olisi kuinka paljon?
Tuo hodarin kansi on todellinen insinööritaidon mestarinäyte: venttiilikoppa on muovia 2000- luvun tapaan, ja kanavien muodot valuineen ja venttiilin koneistukset -70 luvulta

Mulla on yksi kansi ajalta, kun meinasin alkaa muotoilemaan kanavia... pumppu kerkesi käymään yhdellä arvostetulla "asiantuntijalla-" ja se meni niin perseelleen, että virittäminen tökkäsi siihen

p.s multa löytyy hodarin mäntä, voin etsiä ja punnita sen, jos joku punnitsee 1hz koneen männän.
alkuperäinen turbiini vetolevy ja vaihteisto ei tietääkseni modattu laatikon paineita .
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 08:41 (GMT +2).