![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Lainaus:
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Suunnilleen tuolleen kuin taiteilijan näkemys taitaa olla normaali käytäntö noissa maissa. Hiaceen menee saman verran matkustajia kuin täällä turistibussiin
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Timanttista tavaraa, anna vaan tulla lisää!
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
…sohvakooman & kymppiuutisten rajatilassa koostetun timanttisen toimintasuunnitelman pohjalta oli aika palata takaisin taistelukentälle, Pohjolan Liikenteen talliin… työssä edettiin muinaisilta roomalaisilta matkitulla ”hajoita ja hallitse”- menetelmällä … paitsi että tottapuhuen mentiin kiihtyvällä vauhdilla taaksepäin… yhä etäämmälle yhtä yhtenäistä ajoneuvoa muistuttavasta kokonaisuudesta… ”hajoita” –elementti alkoi olla aikalailla hanskassa…”hallitse” sensijaan muutaman vaivaisen valovuoden etäisyydellä…
nooh, eisemitään…homma eteni kuin nousuhumalassa konsanaan…velat muuttuivat saataviksi... yhä hälyttävämmät havainnotkaan seiskaseiskan alakerrasta eivät saaneet kakkaa pöksyihin… (havainnekuvissa korostusta kohdista, joista valo paistaa ei-toivotulla-tavalla läpi..) toimintasuunnitelmaan turvautuen hommaa jyystettiin eteenpäin tukkaputkella… jossakin vaiheessa alkoi avoautosta olla jo kalpeita aavistuksia… ainiin…muuan pikkujuttuhan minulta meinasi päästä unohtumaan suuria suunnitellessani... suurinpiirtein tässä ajankohdassa havahduin tajuamaan että: ENHÄN MINÄ OSAA/OLE IKINÄ HITSANNUT ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei hitsaaminen mitään raketti-tiedettä ole (paitsi jos meet nasalle sukkulaa hitsaan) kyllä siitä hyvä tulee. Hyvin puhdistaa vaan norjan kromin pois hitauskohteesta niin ei räisky ja ottaa hitsaus kiinni. Ja tarpeeks virtaa että sulattaa kunnolla. Maatalouskoneista olen yllättävän usein bongannu saumoja mitkä on kolvattu liian heikolla virralla. Palko pönköttää eikä ole sulattanut kunnolla. Mukava rojekti seurata ja lueskella.
__________________
--dance with the devil-- |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ehkä silti johonkin irtokappalesiin ja ns romurautaan vois treenata alkuun pari iltaa jonkun osaavan hitsarin valvonnassa, ennenku alkaa jotain jousituksen korvakkeita hitsailee tai vinssin kiinnityksiä..
![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Voihan Kari Grandi!!! Meinas mennä pillimehu väärään kurkkuun. Taitaa olla tuo yksilö minun appiukon vanha maasturi.
Tiedätkös että tuolla yksilöllä on ajettu asuntovaunun kanssa kaikki euroopan maat läpi. Dioja löytyy reissuista vielä kaapin periltä. Vuonna -85 siihen on vaihdettu lohko. Alkuperäinen lohko on vieläkin tallella kesämökillä. Yhtenä vuotena tuo ei mennyt katsastuksesta läpi tai oli pelko ettei mene, en muista enää tarinaa tarkkaan mutta kuitenkin nin usko tai älä, ruostereiän takia. Omistaja paikkasi sen peltisellä sikarilaatikonkannella ![]() ![]() edit: Maasturi varmistui samaksi juuri äsken Viimeksi muokannut Atoyot : 09.03.2018 21:48 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
huhtikuun lopulla2016 seiskaseiska oli pirstoutuneena pitkin tonttia… oli aika ryhtyä kesyttämään kummajaista, joka oli maannut liiterin perällä joulukuusta lähtien …kummajainen oli kotoisin tanskanmaalta ja väriltään vihreä
![]() ![]() ![]() …hovihitsaaja saapui paikalle…teimme aluksi voimavirtapistokkeen kytkennät, joiden oikeellisuuden varmistimme eräältä tutuntutulta sähkömieheltä puhelimitse ![]() ![]() …kalusto oli sitämyötä kasassa, mutta muuten oltiin ulalla… hovihitsaajani oli kiireinen koneyrittäjän leipätyössään, joten toistamiseen en viitsinyt häntä kouluttamisellani vaivata… …ainoa vaihtoehto oli yrittää&erehtyä, toisinsanoen opetella omatoimisesti… Lainaus:
uskollinen vaz2101 –sotaratsuni sattui pahaksi onnekseen ![]() paitsiettä vaz2101 on uusi jäsen AfrikanTähti –retkikuntaamme, on se myös koko projektin päärahoittaja…tämä siksiettä sen tarjoamalla kyydillä olen voinut harjoittaa metsäistä ammattiani 17 vuoden ajan…tiemme kohtasivat lehti-ilmoituksen pohjalta… ...syksyllä2001 etsin vastavalmistuneena (lue:rahattomana) metsienmiehenä työautoa… eräs perhe Kajaanin Puistolassa halusi myydä perityn/tarpeettomaksi käyneen lada1200:n ja ostaa rahoilla polkupyörän perheen pojalle…kauppahinnaksi sovimme 2400 Suomen markkaa(…mikäli topicia selailee joku milleniumin jälkeen maailmaan tullut, niin kerrottakoon että se on euroissa a’bout 400)… ...se oli/on elämäni paras sijoitus… ...ostohetkellä lasissa oli 132tuhatta ja tällä hetkellä mittarissa on 368tonnia…myötätunnosta tämän kylän taksimiehiä kohtaan jätän julkituomatta kilometrikorvattavien työajojen osuuden kokonaismatkasta ![]() …matkaa on taitettu tuulessa&tuiskussa…välillä on käsiä rasvattu, mutta koskaan ei ole korjaamolle viety…kaikki tarvittava on tehty omin pikku kätösin…ja pesulla ei olla ikinä käyty, kuten kuvasta näkyy! sotaratsu edestä sotaratsu sivulta+työsuhdesukset ...noniin…veijon-esson ohjeiden mukaisesti irtokappaleet ja romuraudat oli siinä vaiheessa käyty läpi…seuraavaksi oli aika tarttua todelliseen haasteeseen…seiskaseiskan ruotoon…
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#9
|
||||
|
||||
![]() turhaan hierotte silmiänne…edelleenkin ollaan offipalstalla, emmekä Alibi-lehden verkkosivuilla… kyseessä ei myöskään ole ”kiven ![]() kamerarullalta 20.toukokuuta2016…loputtomalta tuntuvan purkamisen&peruuttelun jälkeen projektimme alkaa osoittaa merkkejä eteenpäin menosta… seiskaseiskan ruoto saatu riisuttua&rälläköityä pahimmista irtoruosteista puhtaammaksi… seuraavaksi oli aika siirtyä syöpymien mielenkiintoiseen maailmaan… sitäennen täytyi kuitenkin hankkia korvaavaa materiaalia jäljettömiin haihtuneille rungonosille…mahtoiko alkuperäinen rungon vahvuus olla’bout 4millimetriä??…niin itse ainakin arvelin… …korvaavan runkomateriaalin hankinnassa oli siinäkin joitakin juoneenkäänteitä…niillä haminoilla kun aloin ajatella lähteväni leikkuuttamaan levyä rungonkorjaukseen, kylän ainoa metallipaja otti ja meni nurin…nimeltä mainitsemattoman metalliboutiquen konkurssi tuli aiheuttamaan monenmoista mielipahaa projektin etenemiselle…samalla saatoin sanoa ”hei-hei” suunnitelmilleni hiekkapuhalluksesta ja muista profiilin pokkauksista… … ...siitäpä syystä alkoikin tulla kiire 4mm:n levyostoksille…metsäkonemiesten tietotoimistosta saamani informaation mukaisesti metallipajan ovet tulisivat sulkeutumaan keskiviikkona…siispä hyökkäsin paikalle maanantaina puoliltapäivin…pajassa oli hiljaista kuin huopatossutehtaassa, ainoa ääni tuli ruutuvihkosta johon irtisanotut sepät kirjasivat varaston varantoa pesänselvitystä silmälläpitäen…eräs tutuntuttu hitsari kysyi syytä saapumiselleni…4mm:n levyä sanoin etsiväni…”voidaanko vielä myödä?, kysyi kollegaltaan…”myydään vain, mitäpä väliä?”… …loppujen lopuksi sain kainalooni 25kilogrammaa 4mm:n domexia muodollisella 20€:n kauppahinnalla…olin sen metallipajan viimeinen asiakas, ovet sulkeutuivat jälkeeni pysyvästi… …samalla se taisi olla se ainoa kerta kun metsäkonemiesten tietotoimisto on erehtynyt jostain….tavallisesti näissä piireissä ollaan asioista ajantasalla ennen kuin ne edes ehtivät tapahtuakaan ![]() ei muuta kuin tositoimiin… ensimmäiseksi aloitettiin tietysti jousituksen korvakkeen ympäristöstä… veijon-esson ohjeista välittämättä ![]() ![]() ![]() ![]() Lainaus:
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() olemattoman osaamisen ohella hitsauskoneestakaan ei ollut havaintoja… siihenastisessa elämässäni olin hankkinut koneyrittäjätuttavaltani alihankintana kaikki ne korroosiovaurioiden korjaukset, joita klassikkoautokannalleni oli aiheutunut vuotuisten määräaikaistarkastusten yhteydessä katsastusinsinöörien varomattoman rengasraudan käsittelyn johdosta… hyi heitä ![]() seiskaseiskan saneeraus tulisi olemaan jotakin muuta kuin makkaratikun tinaamista… lainakoneilla sitä ei tulisi hoidettua, joten omaan oli investoitava… käännyin jälleen koneyrittäjätuttavani konsultoitavaksi…tämä hoitui kätevästi eräällä työmaakäynnillä joulukuussa 2015… puunkorjuusta puhuimme ponssen kopissa pari minuuttia, mutta hitsikoneen hankinnasta jauhettiin jöötiä pari tuntia… ...omia kykyjä epäillessäni lausui rohkaisevasti: ”Jos osaat kirjoittaa, niin opit myös hitsaamaan…ei se sen kummempaa ole…” …hope so, se kuulostaa niin helpolta henkilön sanomana, joka itse taitaa metallin sulatuksen jalon taidon… ...omassa mielessäni hitsaaminen tuntui silloin tosiaankin siltä Nasan rakettitieteeltä, johon nimimerkki "hunter x" aiemmassa kommentissaan viittasi... koneyrittäjätuttavani suositteli hankkimaan hintalaatusuhteeseen ja omiin kokemuksiinsa perustuen Migatronicin Automig273 mallin… ei ole mikään Kemppi, mutta eipä +kolmea tonnia maksakaan... ...sillä oli saanut parsittua kaikki kaivin-&mehtäkoneitaan kohdanneet kolhut… virran vähyydestä ei varmasti mene kyykkyyn meikäläisen seiskaseiskan kohdallakaan… uskoin hovihitsaajani sanaan ja hyökkäsin työmaalta suoraan Rautanet –myymälään… taalat tiskiin ja Migatronicin mylly Ford P100 –pimp-my-ride:n lavalle… seikkailu oli valmis alkamaan ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Hitsariks ja huoraks ruvetaan, muihin hommiin pitää opetella.
![]()
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä näissäkin ammateissa ammattilaisen erottaa amatööristä
![]() ![]() ![]() ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Joo, hyvin ja nopeasti on tekemällä oppinut.
![]() ![]() Lainaus:
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ...viiden pisteen vinkkinä AkiH:lle...punainen Patrollisi ei pakaltavedetyn näköisenä priimana vaikuta parhaalta mahdolliselta valokaarimiekkailukouluttajalta...suosittelen Sinua siirtyvään voiman valokaarevalle puolelle hankkimalla haltuusi jonkun elämää&tiesuolaa nielleen 40-sarjalaisen Toyota LandCruiserin...saman polun ovat kulkeneet kaikki muutkin tekijä/Toyota -miehet...May the Force BJ with You ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Edit. Hyvä meininki näissä sun projektikuvissa. Varsinkin nää talviset "talli"kuvat. :-D
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Automaattinen tähti-kolmiokäynnistin, tarjoa. | KAS | O/M/V Muut | 2 | 23.09.2020 10:31 |
Ostetaan auto afrikan matkalle | JuKu | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 28.01.2014 21:57 |
afrikan poikien foorumi | risukärsä | Linkit | 0 | 23.01.2011 22:12 |
Afrikan matkaajat | myllis | Linkit | 6 | 21.01.2011 23:37 |
Afrikan jobbarien numeroja | Heikki L | Chit-Chat | 13 | 19.10.2008 20:22 |