Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.03.2018, 21:59
retulainen retulainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.18
Sijainti: Valkeakoski
Viestit: 40
Perusasetus

Mutta HDJ:llä ajaa joku viellä tyytyväisenä auringonlaskuun kun näitä paalataan ensimmäsiä valtion 1500€ kannustepalkkion saattelema.

Mulla ei tule kyllä jarru letkuja taikka putkia lehtipakkaan kiinni vaan ovat akselin päällä jossain latassa kliinni. Onkohan noissa letkuissa/putkissa liitospään malli kartio vai pallopää? Helpostihan noihin jatkot tekis tai vaikka uudet letkut mutta ei viittisi vaan sen takia avata liitosta että näkisi kummalla tapaa liitos on tehty.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.03.2018, 23:22
Markol:n Avatar
Markol Markol ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 27.10.05
Sijainti: Salo/Suomusjärvi, Finland.
Viestit: 478
Perusasetus

Sekoitin letkut käsijarruvaijereihin jotka oli pakassa kiinni. En tehnyt muistaakseni jarruletkuille mitään. Katoin kyllä että olivat suorana mutta ei muistaakseni sitä vertaa että sillä olisi merkitystä. Ton mun jousi- ja iskarisetin ei pitänyt vaikuttaa korkeuteen kuin joku reilu 3cm niin ehkä sun 2cm jälkeenon sitten jo turhan hilkulla.

Marko
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.03.2018, 23:43
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Mikä noissa voi viedä tai vaatia niin paljon virtaa ettei omineen jaksa käynnistyä?

Ei pitäisi olla merkitystä onko vebasto 20 tai 40 minuuttia päällä. Nopealla kuukkelilla esim.thermo top c ottaa virtaa 3,8 amppeeria, puhallin vienee täysillä jonkun 100 wattia? Eli ykkösellä 30w ?

Noilla kulutuksilla pitäisi pamahtaa vielä 3-5 tunnin jälkeen tulille??

Toki jos sitä puhallinta ei ole erotettu niin voiko sitä kautta karata virrat muuallekiinnnnggghhhä.???

Miten iso akku tuonne mahtuu ? 75 A kuulostaa melko pieneltä diisselin aluksi, oli optima tai mikä tahtojaan....
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.03.2018, 07:37
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
Ei ole isuzusta kokemysra mut volkkarrin piti ainakin kytkeä siten että puhallin pyörii vaa ykkösellä. Ja samalla tavalla on sprinterissä tehdasasenteinen lämppäri. Kyllähän se virtaavie jos puhallin on täysillä
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Mikä noissa voi viedä tai vaatia niin paljon virtaa ettei omineen jaksa käynnistyä?

Ei pitäisi olla merkitystä onko vebasto 20 tai 40 minuuttia päällä. Nopealla kuukkelilla esim.thermo top c ottaa virtaa 3,8 amppeeria, puhallin vienee täysillä jonkun 100 wattia? Eli ykkösellä 30w ?

Noilla kulutuksilla pitäisi pamahtaa vielä 3-5 tunnin jälkeen tulille??

Toki jos sitä puhallinta ei ole erotettu niin voiko sitä kautta karata virrat muuallekiinnnnggghhhä.???

Miten iso akku tuonne mahtuu ? 75 A kuulostaa melko pieneltä diisselin aluksi, oli optima tai mikä tahtojaan....
Niin unohdin mainita senkin, ettei omassa esimerkissä ollut kyse Isuzusta...
Mulla on kahdessa autossa ollu webasto ja molemmissa oli kytkettynä siten, että piti itse muistaa laittaa puhaltimen tehot kohdilleen.

Puhaltimen ollessa pienellä olen kyllä käyttänyt tunninkin ilman ongelmia. Eikä ole ollut tarvetta kyllä pitempään käyttöön kun puolessa tunnissa lämpenee riittävästi kovallakin pakkasella... Tuossa nykyisessä on 90Ah:akku ja aikaisemmassa taisi olla 70...
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.03.2018, 10:39
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Tuttu huoltoukkokin sano ettei noissa commonrail konneissa hehkutkaan ole kun päästöarvoja varten, periaatteessa pitäs lähtee käyntiin kunhan vaan saa painetta tarpeeksi suuttimille, onkohan tämä talvilaadun löpö niin jäykkää ettei kunnolla saa palamiseen tarpeeks hienoo sumua pumppu tehtyä kylmällä koneella, kun koneen saa kerran käyntiin niin senjälkeen ei tarvi ku hipasta avainta ni tärähtää tulille. Plus nuo hiukkassuotimet ja egr:t on ihan pirun keksintöjä.... Saiskohan näistä pois egrrät?
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.03.2018, 18:47
retulainen retulainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.18
Sijainti: Valkeakoski
Viestit: 40
Perusasetus

Yhden kerran viime viikolla jouduin laittamaan raakana käymään kun pakkasta oli -22. Izu:han tärähti hienosti tulille mutta jotain kankeutta oli kun ei käynyt kun 500 kierrosta tyhjäkäyntiä ja ei vastannut kaasuun laisinkaan. Ehkä vartin annoin käydä tyhjää webasto päällä niin sillä aikaa se oli jo heränny normaali käyntiin ja moottorissa oli jo lämpöäkin. Tiedä sitten mistä johtui mutta tänään vaihdan uudet öljyt pikkasen notkeempiin. Nyt on huoltokirjan mukaan 10W40 ja kohta laitan 5W40.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.03.2018, 18:52
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Olisiko mahdollisesti joku suojaus ettei kaikki idiootit käynnistä kaasupohjassa?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.03.2018, 19:14
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja retulainen Näytä viesti
Yhden kerran viime viikolla jouduin laittamaan raakana käymään kun pakkasta oli -22. Izu:han tärähti hienosti tulille mutta jotain kankeutta oli kun ei käynyt kun 500 kierrosta tyhjäkäyntiä ja ei vastannut kaasuun laisinkaan. Ehkä vartin annoin käydä tyhjää webasto päällä niin sillä aikaa se oli jo heränny normaali käyntiin ja moottorissa oli jo lämpöäkin. Tiedä sitten mistä johtui mutta tänään vaihdan uudet öljyt pikkasen notkeempiin. Nyt on huoltokirjan mukaan 10W40 ja kohta laitan 5W40.
Kannattaa käyttää sitten sitä ohjekirjankin opastamaa matalatuhkapitoista C3 luokituksen öljyä. Minä ole näihin käyttänyt 5w-30 viskositeetin öljyä eikä ole sen suhteen ongelmia ollut. Noilla tavallisilla dieselmoottoriöljyillä menee vaan hiukkassuodatin tukkoon.
10w-40 on jo turhan jäykkää nykymoottoreille, joissa liikkuvien osien toleranssit on aivan toista kuin vanhoissa moottoreissa.

Tietysti jos moinen aparaatti on ohjelmoitu pois niin sitten ei enää tarvitse välittää tuhkapitoisuuksista.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.03.2018, 19:25
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Mikä noissa voi viedä tai vaatia niin paljon virtaa ettei omineen jaksa käynnistyä?

Ei pitäisi olla merkitystä onko vebasto 20 tai 40 minuuttia päällä. Nopealla kuukkelilla esim.thermo top c ottaa virtaa 3,8 amppeeria, puhallin vienee täysillä jonkun 100 wattia? Eli ykkösellä 30w ?

Noilla kulutuksilla pitäisi pamahtaa vielä 3-5 tunnin jälkeen tulille??

Toki jos sitä puhallinta ei ole erotettu niin voiko sitä kautta karata virrat muuallekiinnnnggghhhä.???

Miten iso akku tuonne mahtuu ? 75 A kuulostaa melko pieneltä diisselin aluksi, oli optima tai mikä tahtojaan....
Akkuhan saisi olla melkeinpä sen 100Ah näissä missä käytetään lisälämmitintä. Ensimmäisen korimallin D-max:iin taisi sopia liki sata amppeerinen kun otti akun alta muovikaukalon pois. Tästä uudemmasta en osaa sanoa kun ei ole tullut kokeiltua.

Virrankulutus kasvaa moninkertaisesti heti kun kääntää autosta virrat päälle. Kaikki ohjainlaitteet herää ja vie tolkuttomasti virtaa. Kaikki ohjainaitteet keskustelee keskenään väylän kautta, eikä niiltä voi katkaista virtoja starttauksen ajaksi kun muuten ei tietoa kulje. Commonrail moottorit vaatii startatessa tietyn määrän kierroksia, jotta saadaan tuotettua ruiskutuspumpulla tarpeeksi kova paine suuttimille. Suuttimia ei avata ollenkaan jos painetta ei saa tuotettua tarpeeksi.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.03.2018, 00:05
retulainen retulainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.18
Sijainti: Valkeakoski
Viestit: 40
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Markol Näytä viesti
Sekoitin letkut käsijarruvaijereihin jotka oli pakassa kiinni. En tehnyt muistaakseni jarruletkuille mitään. Katoin kyllä että olivat suorana mutta ei muistaakseni sitä vertaa että sillä olisi merkitystä. Ton mun jousi- ja iskarisetin ei pitänyt vaikuttaa korkeuteen kuin joku reilu 3cm niin ehkä sun 2cm jälkeenon sitten jo turhan hilkulla.

Marko
Vaijereita minäkin jouduin pudottaan pakasta noin 20mm jotta istuivat fiksummin.

Illalla asensin rattiin vakkarin ohjaimen kaveriksi toiseen puolaan radion ohjaimen. Taimaasta tuli osat eli se nappipaketti ja johto. Sinänsä ihan suoraviivainen juttu kun eka keksi miten bägi lähtee pois ja sit lopuksi joudu vielä modaan vähä vakkarin ja radion ohjaimen johtosarjoja. Keskiössä on vaan yks liitin ja siihen piti kummatkin liittimet asentaa eli joutu toisen liittimen poistaa ja pari pinniä asentaa jäljelle jäävän liittimeen ja kaks johtoon (maa ja näppäin valo) kolvasin toiseen johto sarjaan ja liitin kiinni. Kaikki tuntuisi pelaan niin kuin pitääkin
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.03.2018, 00:03
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja retulainen Näytä viesti
Mutta HDJ:llä ajaa joku viellä tyytyväisenä auringonlaskuun kun näitä paalataan ensimmäsiä valtion 1500€ kannustepalkkion saattelema.
Landcruiserit taitaa toimia, mutta valtio kannustaa verolla ja polttoaineen hinnalla. Makkararahat menee herroille
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suurin rengaskoko L200 -99 vakiona?? Evinrude Tekniikka & Jutustelu 11 22.03.2014 14:23
Suurin rengaskoko -08 Hiaceen KIM Tekniikka & Jutustelu 2 30.06.2010 22:16
datsunin suurin rengaskoko reissumies37 Tekniikka & Jutustelu 2 23.11.2009 17:57
Jimnyn suurin rengaskoko? okkiM Tekniikka & Jutustelu 0 12.04.2006 17:02
King cupin suurin rengaskoko?? Tekniikka & Jutustelu 1 02.10.2005 22:38


Sivu luotu: 03:23 (GMT +2).