![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Jos ottaa sen sammuttajan mangneetti venttiilin pois ja tulppa tilalle, tai sit jos siitä venttiilistä saa sisuskalut pois niin sit pelkkä runko tulpaksi ja koittaa miten sit pelaa. Pari kertaa toitsussa purkanu tien päällä venttiilistä sisukset pois kun on venttiili väsähtäny ja matkan teko keskeytynyt.
__________________
Harbor Cruisers |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tuo pätkä antaa viitteitä että tästä ilmiöstä voisi olla kyse: https://www.youtube.com/watch?v=U7KPi_weXyM Vähän off-topic mutta vianmääritys osuu, sinne päin. Mutta eikös tuo magneettiventtiili ole vähän on/off, voiko se jäädä johonkin puolitiehen, eli avautuu vain osittain? |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Mul teki sellaista et pääsi ajamaan kilometrin ja sit sammu, hetken oltuaan sammuksissa pääsi taas kilometrin. Eli vissiin lämmetessään väsähti ja sulkeutui ja jäähdyttyään jaksoi pysyä auki taas tovin.
Kaipa se jossain tapauksessa voi takerrellakin. Ellei ole pahassa paikassa niin sit ainakin olis helppo eliminoida sekin mahdollisuus kun poistaa sisuskalut tai koko venttiilin koeajon ajaksi.
__________________
Harbor Cruisers |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Ilmamassamittari.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Millainen suodatinjalka on? Onko sellaista nissan mallia jossa paluulinja kulkee jalan kautta ja siinä on sellainen kalvoventtiili jalan päällä?
Jos on, ohita paluulinja suoraan tankkiin, kirkasta putkea väliin, ja tulppaa suodatinjalasta paluulinjan liittimet. 2,2td kanssa painittiin ilmaongelmien kanssa, ja operaation jälkeen auto toimi kuin junan vessa. Viimeksi muokannut Samppa79 : 10.02.2018 09:48 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Noniin,
Naapurin traktorilla saatiin Terttu ylös ojasta ja tutkimukset pääsivät jatkumaan. Pakoputki irti: Ei mitään vaikutusta. Sitten johtonippujen liittimiä auki ja kontaktiputsia väliin. Ei mitään vaikutusta Pumpulle menevät johdot: - Toinen menee magneettiventtiilille, joka on ilmeisesti vaakatasossa pumpun päässä -> Edit: paluulinjan vena - Toinen taas mene pysytysuorassa pumpun moottorin puoleisella kyljellä olevalle jutulle, jonka tarkoitus ei ole vielä selvinnyt -> Edit: sammutin Pystäyttimen johto kytkettynä, ja se toinen johto katkaistuna, ei mitään vaikutusta. Sitten johdon välissä olevat räpellykset pois ja johdot kunnolla yhteen: ei mitään vaikutusta. Sitten hivelsin sitä pystysuoran jutun johtoa, kun etsin mihin se menee. Ja sitten vielä irrotin EGR:n kontrolliyksikön (kuva ylempänä) => Ongelma hävisi!! Laiton kontrolliyksikön takaisin, ei muuttanut tilannetta. Vian kuvaus vielä tarkemmin - Käynnistettäessä ottaa täydet kierrokset - Yhtäjaksoisesti kierroksia pitämällä yllä, kierrokset putoavat äkisti, ja moottori rupeaa röpötämään ja savuttamaan. - Röpötys, savutus ja kierrosten hiipuminen kasvaa sitä mukaa kun kaasua pitää pohjassa - Röpötysvaiheessa kierrokset heiluvat varsin nopealla tahdilla ylös ja alas - Moottorin sammuttamalla kierrosaluetta saadaan nostettua ylöspäin, joskus täysin joskus vain osittain. Johtopäätökset: - Vaikuttaa sähkövialta - Se pystysuora juttu pumpun kyljessä aiheuttanee ilmiön? -> Edit: Ei vaan se paluulinjan venttiili. > Tämän komponentin tarkoitus olisi kiva tietää -> Voisikohan se olla joku rikastin / kierrosten rajoitin? -> Edit: sammutin -Varsinainen vika jäi vielä hämärän peittoon. Viimeksi muokannut Radis : 12.02.2018 22:05 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Tää nyt on taas tosi kaukaa haettu, mut kaverin saabissa oli samantyppistä onkelmaa kun coolerin putki oli irti.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Terrano I 2,7TD ongelmaa ja mietintää? | terppi | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 03.12.2015 16:59 |
| subaru justy ei ota kierroksia ja paukuttaa putkessa, lisää vikoja! | Kuljukka | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.10.2014 19:52 |
| 12ht käyntihäiriö ei ota kierroksia. Kunnossa ! :) | tdi | Tekniikka & Jutustelu | 65 | 17.02.2010 19:22 |
| L-200 tdi ei ota kierroksia | Kokku | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 21.05.2009 19:18 |
| opel omega 2.6 ei ota kierroksia. | haapala | Tekniikka & Jutustelu | 41 | 03.01.2007 00:58 |