Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.02.2018, 17:58
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.770
Perusasetus

Jos ottaa sen sammuttajan mangneetti venttiilin pois ja tulppa tilalle, tai sit jos siitä venttiilistä saa sisuskalut pois niin sit pelkkä runko tulpaksi ja koittaa miten sit pelaa. Pari kertaa toitsussa purkanu tien päällä venttiilistä sisukset pois kun on venttiili väsähtäny ja matkan teko keskeytynyt.

__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.02.2018, 18:31
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Jos ottaa sen sammuttajan mangneetti venttiilin pois ja tulppa tilalle, tai sit jos siitä venttiilistä saa sisuskalut pois niin sit pelkkä runko tulpaksi ja koittaa miten sit pelaa. Pari kertaa toitsussa purkanu tien päällä venttiilistä sisukset pois kun on venttiili väsähtäny ja matkan teko keskeytynyt.
Tätäkin täytyy tutkia. Sammuttimen johdossakin on jotain räpellyksiä, voi olla myös johdossa jotain vikaa.

Tuo pätkä antaa viitteitä että tästä ilmiöstä voisi olla kyse:

https://www.youtube.com/watch?v=U7KPi_weXyM

Vähän off-topic mutta vianmääritys osuu, sinne päin.

Mutta eikös tuo magneettiventtiili ole vähän on/off, voiko se jäädä johonkin puolitiehen, eli avautuu vain osittain?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.02.2018, 19:26
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.770
Perusasetus

Mul teki sellaista et pääsi ajamaan kilometrin ja sit sammu, hetken oltuaan sammuksissa pääsi taas kilometrin. Eli vissiin lämmetessään väsähti ja sulkeutui ja jäähdyttyään jaksoi pysyä auki taas tovin.
Kaipa se jossain tapauksessa voi takerrellakin. Ellei ole pahassa paikassa niin sit ainakin olis helppo eliminoida sekin mahdollisuus kun poistaa sisuskalut tai koko venttiilin koeajon ajaksi.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.02.2018, 21:29
Rämpijä Rämpijä ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 14.10.17
Sijainti: Suomi
Viestit: 3
Perusasetus

Ilmamassamittari.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.02.2018, 09:37
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Millainen suodatinjalka on? Onko sellaista nissan mallia jossa paluulinja kulkee jalan kautta ja siinä on sellainen kalvoventtiili jalan päällä?

Jos on, ohita paluulinja suoraan tankkiin, kirkasta putkea väliin, ja tulppaa suodatinjalasta paluulinjan liittimet. 2,2td kanssa painittiin ilmaongelmien kanssa, ja operaation jälkeen auto toimi kuin junan vessa.

Viimeksi muokannut Samppa79 : 10.02.2018 09:48
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.02.2018, 15:49
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Noniin,

Naapurin traktorilla saatiin Terttu ylös ojasta ja tutkimukset pääsivät jatkumaan.

Pakoputki irti: Ei mitään vaikutusta.

Sitten johtonippujen liittimiä auki ja kontaktiputsia väliin. Ei mitään vaikutusta

Pumpulle menevät johdot:

- Toinen menee magneettiventtiilille, joka on ilmeisesti vaakatasossa pumpun päässä -> Edit: paluulinjan vena
- Toinen taas mene pysytysuorassa pumpun moottorin puoleisella kyljellä olevalle jutulle, jonka tarkoitus ei ole vielä selvinnyt -> Edit: sammutin

Pystäyttimen johto kytkettynä, ja se toinen johto katkaistuna, ei mitään vaikutusta.
Sitten johdon välissä olevat räpellykset pois ja johdot kunnolla yhteen: ei mitään vaikutusta.

Sitten hivelsin sitä pystysuoran jutun johtoa, kun etsin mihin se menee. Ja sitten vielä irrotin EGR:n kontrolliyksikön (kuva ylempänä) => Ongelma hävisi!!

Laiton kontrolliyksikön takaisin, ei muuttanut tilannetta.

Vian kuvaus vielä tarkemmin

- Käynnistettäessä ottaa täydet kierrokset
- Yhtäjaksoisesti kierroksia pitämällä yllä, kierrokset putoavat äkisti, ja moottori rupeaa röpötämään ja savuttamaan.
- Röpötys, savutus ja kierrosten hiipuminen kasvaa sitä mukaa kun kaasua pitää pohjassa
- Röpötysvaiheessa kierrokset heiluvat varsin nopealla tahdilla ylös ja alas
- Moottorin sammuttamalla kierrosaluetta saadaan nostettua ylöspäin, joskus täysin joskus vain osittain.


Johtopäätökset:
- Vaikuttaa sähkövialta
- Se pystysuora juttu pumpun kyljessä aiheuttanee ilmiön? -> Edit: Ei vaan se paluulinjan venttiili.
> Tämän komponentin tarkoitus olisi kiva tietää -> Voisikohan se olla joku rikastin / kierrosten rajoitin? -> Edit: sammutin
-Varsinainen vika jäi vielä hämärän peittoon.

Viimeksi muokannut Radis : 12.02.2018 22:05
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.02.2018, 15:58
vellihousu:n Avatar
vellihousu vellihousu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 646
Perusasetus

Tää nyt on taas tosi kaukaa haettu, mut kaverin saabissa oli samantyppistä onkelmaa kun coolerin putki oli irti.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.02.2018, 15:54
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppa79 Näytä viesti
Millainen suodatinjalka on? Onko sellaista nissan mallia jossa paluulinja kulkee jalan kautta ja siinä on sellainen kalvoventtiili jalan päällä?

Jos on, ohita paluulinja suoraan tankkiin, kirkasta putkea väliin, ja tulppaa suodatinjalasta paluulinjan liittimet. 2,2td kanssa painittiin ilmaongelmien kanssa, ja operaation jälkeen auto toimi kuin junan vessa.
Joo on se tällainen malli, täytyy tehdä vielä tuokin jos ongelmat ilmaantuvat uudestaan.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.02.2018, 15:53
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rämpijä Näytä viesti
Ilmamassamittari.
Tässä mallissa ei ole ilmamassamittaria
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Terrano I 2,7TD ongelmaa ja mietintää? terppi Tekniikka & Jutustelu 9 03.12.2015 16:59
subaru justy ei ota kierroksia ja paukuttaa putkessa, lisää vikoja! Kuljukka Tekniikka & Jutustelu 20 02.10.2014 19:52
12ht käyntihäiriö ei ota kierroksia. Kunnossa ! :) tdi Tekniikka & Jutustelu 65 17.02.2010 19:22
L-200 tdi ei ota kierroksia Kokku Tekniikka & Jutustelu 5 21.05.2009 19:18
opel omega 2.6 ei ota kierroksia. haapala Tekniikka & Jutustelu 41 03.01.2007 00:58


Sivu luotu: 12:13 (GMT +2).