![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tosi offia ei ole tarkoitus alkaa ajamaan, pahimmat paikat mitä tulee mieleen voisi olla talvella. Loka-marraskuussa alkaa olemaan lunta jo sen verran että auraamattomilla teillä ei normaali autolla pääse helposti etenemään. Ja metsälle pitää kuitenkin päästä. Riippuen tietysti talvesta. Jäälle pitäisi päästä ajamaan kun lumitilanne sallii, yleensä joka talvena on autoja merellä näkynyt. Paikat mistä jäälle pääsee ovat yleensä niin huonossa kunnossa että jää helposti pohjasta kiinni normi autolla. Sulanmaan aikaan enemmänkin maavara ratkaisee mihin pääsee ajamaan. Ikäluokkaa mitä ajatellut niin 90-2000 luvulta. Tärkeämpää että auto olisi sisältä edes sinnepäin siisti ja ehjä, sekä kori ja runko edes kohtuu ruosteeton. Monet tämän hintaluokan autot näyttää siltä että sinne on jätetty rottia syömään ohjaamoa ![]() Ei saisi lukea mistään autosta mitään, vaan ostaa sokkona ja miettiä mitä tuli ostettua. Tarpeeksi kun kaivaa niin kaikissa on vikoja ja ongelmia, toisissa vain hieman kalliimpia ja vi..umaisempia. Toisinsanoen kaikki on yksilöitä ja jos tyypilliset vikakohteet korjattu voi saada luotettavan auton pitkäksi aikaa. Tai sitten ei.. Lukoista en osaa sanoa että tarviiko olla kitka vai kiinteä lukko tai että tarviiko loppupeleissä ollenkaan. Sitäkin miettinyt että onko suurta eroa ajo-ominaisuuksissa jos samaa mallia on pitkänä ja pätkänä. Esim pajerot ja terranot. Esim tuo jeep wj vaikuttaa ihan pätevältä autolta mutta laittaa miettimään sen ongelmat. CRD koneissa suutin vuoto ja joissakin olosuhteissa ja autoissa ilmenee death wobblea kaiketi. Korean ihmeistä saisi uudemman ja paremmin varustellun samaan hintaan. Arvelluttaa yleinen laatu ja erikoisosien saanti jos innostuu enemmän muuttelemaan autoa kuin korottaa tuuman pari palikoilla. Taloudessa on kyllä tällä hetkellä yksi korea Kia Ciitin, pikkuvikoja/ominaisuuksia tuntuu olevan. On kylläkin ajettu jo yli 300tkm niin hyväksytään että ei ole uusi auto enään. Sillä ajattelin kysyäkin täältä kun näyttää olevan tietoutta useista merkeistä ja ei ehkä samanlaista merkkiuskollisuutta kuin merkkifoorumeilla. Citykitymaasturit olen jättänyt pois laskuista. Ei nappaa semmoinen melkein maasturi mutta olen kuitenkin henkilöauto. Jättää kiinni vielä semmoiseen paikkaan mistä oikealla nelivedolla ja maavaralla pääsisi vaivattomasti etenemään.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli Terraanon valinnassa vaakakupissa painavina se että se on vielä oikealla rungolla, vanhanaikaisella ikikestävällä moottorilla ja erillisellä keppinelivedolla.. Ei mitään sähkökytkentää tms vaan sellainen "lähes oikea" neliveto.
Mallistonsa viimeisiä, 2004 ja olen oikeinkin tykästynyt.. Kulutus on mulla ollu 8.5 takavedolla ajellessa, ens kesänä kiskotaan vaunua joten selviää miten sillon soppa maistuu ![]() Näiden hinnat/kilometrit on jokseenkin järkevällä tasollakin.. Esimerkiksi tuollaisen bongasin sekunnin etsinnällä : https://www.nettiauto.com/nissan/terrano/9394598 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Range. II-koppainen, eli vm95-02. Saa bensalla (Rover V8), ja diesel (BMW, anteeksi kiroilu).
Automaatilla tai manuaalilla, voimalinjaa ei tarvi kokoajan pohdiskella kun se on jo valmiiksi mietitty ilman mitään erikoisuuksia -> jatkuva neliveto tiukalla viskolla, HI - LO valinta. Senkus ajelee vaan. Nämä eivät ole kovin hanakoita mätimäänkään. Ilmajousitus, jos se pelottaa niin sen voi muuttaa vietereiksi ja näitä valmiiksi pila... anteeksi muutettujakin löytyy markkinoilta. Sähkövaivoja näissä on vaihtelevasti, ei kuitenkaan mikään aivan toivoton laite jos osaat ite ja mikä tärkeintä, ajelet muutenkin kuin sunnuntaisin. Bensaa menee hitokseen jos bensakoneella otat, mutta maltillisilla kilsoilla tämmösten tonnikeijujen diesel-malli on aika tyyris sekin vuosittain. Sit jos ei uskalla näihin lähteä, Jeep.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 03.02.2018 11:37 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Pajero gen2. Kuudella tonnilla pitäs löytyy jo melko hyvä yksilö.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Maasturi | willys89 | O/M/V Ajoneuvot | 14 | 28.01.2013 02:30 |
Ostettu Maasturi ! | hoojii | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 22.01.2013 12:42 |
Ostettu Maasturi | Tikru75 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 18.01.2013 09:24 |
Ostettu Maasturi | -ja- | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 17.06.2010 19:47 |
O:Maasturi | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 09.04.2006 22:28 |