![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Oha noi kiinurit ihan paskat jo kuvankin perusteella. Halvat varmaankin joo. Näillä on päässy jo jäälläki offailee. Kohtuu duuni tietty värkätä. Kuvassa renkaat vanhassa pyörässä pari talvea sitten ja edelleen hyvässä kuosissa, että ei se kustannus ja vaiva paha ole talvea kohden.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tuossa oli muuten ihan hyvin demottu kun joku tehnyt fatista kaksivetoisen ja on aika hyvät sähkötehot lumessa menoon:
https://youtu.be/sJqbCs3oLvo Itsellä oli paketissa 6x8/2,2 mm BestGrippejä, mutta ne on liian isoja 4,5 Juggernauttiin. Tänään taidan kokeilla minkälainen oli ajaa IceSpiker pyörä. Siinä on renkaassa päälle 400 pientä terävää nastaa ja jokaisessa nappulassa on pieni terävä nasta. Mieleen tulee minkämoinen menijä olis jos olis krossimotukan nastallinen eturenkangas ja siinä tarpeeksi vetoja napamoottorissa. Takana vois alla fättirengas. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Lähinnä sen takia halvat renkaat kun ei oo järkeä maksaa 400-500e fillarin renkaista kun en kuitenkaan aja niin paljoa. Ja jos 20-30km lenkillä on 100m jäistä niin se ei ole ongelma. Enemmän tulee kannettu fillaria vaikean maaston takia.
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään! Toyotalla ei saa toosaa! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tänään vetäsin IceSpiker kaksivetopyörällä laavulenkin. Hyvin meni, joskin oli märkä ja jyrkkä ylämäki, jonka juuri ja juuri pääsi ajamalla ylös ja pyörä meni aika rapaiseen kuntoon. Mielellään ottaisin gummin ja vetävän vanteen fattiin eteen, vaa toteutus ei nyt heti kunnolla tule mieleen.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään! Toyotalla ei saa toosaa! |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vaikutus kuntoon riippuu kuskista. Tänään jouduin huilimaan paikallaan hetken 1000 watin teholuokan pyörällä kun rapamäki oli niin rankka nousu. Siinä on iso ero sähkövehkeen eduksi minkälaisen mäen jaksaa ajaa ylös. Jos sähkön haluu mukaan, pitää tehdä tai valita itselle sopiva vaihtoehto. Netissä huomannut, että jotkut harrastaa tehokaiden pyörien kanssa reppuakkuja, niin silloin ei joudu kantamaan akun painoa käsin. Reppuakku ja 1000 watin Bafang keskimoottori voi olla kova yhdistelmä jos keskimoottorin syömä maavara ei haittaa. Pääasia, että on sellainen pyörä, jolla on mukava lähteä melko usein liikkeelle. Itse näen näissä jotain tulevaisuuden hyötyajoneuvoainestakin. Tuossa tutustuttiin Bultaco Brinco R ajopeliin: https://m.youtube.com/watch?feature=...&v=vQdCVtrfuHs Painon kasvaessa saadaan moottoripyörämäisiä ominaisuuksia ja mopossa sai olla 4000 wattia. Bultacossa puolet siitä. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Eli helppo valinta. Ei sähköä. Täytyy kesällä katella millaisia aikoja mopokuskit ajaa tahko-mtb:ssä.
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään! Toyotalla ei saa toosaa! |