![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Tossa aikaismmin joku noitten uudempien ja vanhojen koneiden painoja Vertaili vw ja mb. Ni mielummin vähä enemmän painoa ja vähemmän sähköjä yms. Sitä tossa hain. Tää nyt karkasi muutenkin ihan eri asiaan kun mikä oli alkuperäinen kysymys. Mielipide asioista voi kyllä jatkaa vaikka loputtomiin. Ja jos sitä miettii mikä on kanattavaa ni.... onko tämä..? Helvetin hauskaa Sinne mutaankin on ajaa. On siihenkin kyllä jo yks auto olemassa ☺
Viimeksi muokannut _samppa_ : 18.12.2017 22:57 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Mitenkä siihen jeepin manuaaliin eli aisinin (=toyota) lootaan oikein istuu sitten toyotan kytkinkoppa ja vaikka toyon L-sarjan moottori?
Raskaitahan nekin,taitaa painaa vaparinakin yhtä paljon kuin tuo jeepin kuutonen (219kg) ellei vähän enemmänkin. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
No nyt pästiin taas asiaan. Juuri tälläiset mahdollisuudet kiinnostaa? Varmaan
Joku tämänkaltaisia kötöstyksiä värkännyt ![]() On tossa bensakoneessakin tietysti mahdollisuus elvyttää, mutta siinä on kilsojakin Jo yli 500 tkm. Ja toiminut ilmeisesti veturina ison osan kilsoista. Ajosta sähköjen takia jäänyt eli on periaatteessa toimiva kone. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eri asia onkin onko moinen swappi järkevä... |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Jos väkevämpää moottoria aikoo keulalle sovittaa, voi olla fiksua etsiä jykevämpi laatikkokin. Omassa projektissa toivon lootan kestävän ne vaatimattomat tehot mitä 2L-moottorista irti saan. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Ameriikan Joet on koneen vaihtoa jonkin verran pohtineet, tuollakin jonkinmoista adapteria tarjolla: https://www.novak-adapt.com/knowledg...ck-gm/xj-swap/
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ehkä järkevin olisi väkästellä jokin moniventtiilinen ahdettu nelisylinterinen moottori konetilaan, jos alkuperäinen kutoskone ei miellytä. Paino ja kulutus putoaisivat, ja voimaa olisi kokolailla saman verran. Oma mieltymys sitten ratkaisisi polttaako moottori dieseliä, bensaa vaiko E85:sta. Oman projektin kriteereinä olivat edullisuus, mekaanisuus sekä saatavuus. Myös helppo osien risteytys puolsi päätöstä. Jos lompsa antaisi myöten olisi valinta Fordin 302 ahtimella ja Ax15, sekä akselit mitkä kestäisivät tuon rääkin. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
| Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
| Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
| Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
| Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |