![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Kannattaa tosissaan harkita alkaako sovitella vierasta konetta, siinä on aika paljon hommaa nimim. yhden OM605/XJ tehnyt. Ei ole CAD-kuvia adapterista, tämä on käsipelillä tehty ja kone/laatikko heittokellolla keskitetty. Kampiakseli on pituussuunnassa tuollaiseen koversioon Jeep/MB koneiden välillä epäedullisesti, vauhtipyörällä joutuu adapterin paksuuden lisäksi kompensoimaan tuota. Lisäksi öljypohjan (Ssangyong) kanssa tulee sen verran tiukkaa että pohjaanlyöntikumeja on korotettava, tulipeltiin tehtävä öljynsuodattimelle tilaa tai siirrettävä jalka, sitten nämä perusjutut eli custom moottorinkorvakot, tehostinhommat, sähköt jne. Jenkeissä tais olla myynnissä OM617 koneelle sovituspalikoita, mutten näe järkeä vaihtaa sellaista. Tossa käytössä pitäisin sen alkup bensan.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tuossa on toi OM617-koneelle: http://www.mercedesdiesel4x4.com/category_s/1831.htm
617 on tosi vanha konemalli, uudempi 605 vois olla järkevämpi jos vaan pumpun ohjauksen sais jollain toimimaan tai saako siihen vaihdettua mekaanisen pumpun? Volkkarin koneellekin löytyy adaptereita, mutta hintaluokka on ihan älytön: http://www.cotybuilt.com/ Minä vuonna xjeepin sähköt muuttui väylämallisiksi? Mittaristo ainakin on -98 mallisessa jossain omassa väylässään. Mersun kone olis ehkä kestävämpi, mutta hirvee puljaaminen sekä mekaanisesti että sähköjen kanssa. Jos katsastaa meinaa, niin siinäkin on omat kipupisteensä. Kiinnostaa kuitenkin, rakkaudesta lajiin tai jotain ![]() ![]() Terv. Nim. "3/4 ehjää kantta VM-motorissa" |
#3
|
||||
|
||||
![]()
'96 mallivuodolle tuli OBDII, kuten kaikkiin jenkkivehkeisiin. '91- '95 oli OBDI.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Samaa mieltä, siksi en lähtisi 617:aa laittamaankaan. Se on myös turhan painava. 605 pumpun ohjauksen kaikkineen voi ottaa luovuttaja-autosta, jos koneen haluaa pitää suht vakiona. Vanhemman 602 mekaaninen pumppu käy heittämällä, sellainen mullakin oli, toki modattuna isommalle tuotolle. Sähkötöitä on tollaisessa muutoksessa aika vähän (pl. OBD-asiat, kysyjän autohan ei tielle ollut tulossa) eikä katsastus ei ole temppu eikä mikään. Mekaanista työtä on.. |
#5
|
|||
|
|||
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tossa käyttiksessä on toi bensa kone ja on ihan hyvä. Ostin varaosa autoksi toisen ja
Siittä miettinyt jotain räppi vehjettä.siittä on sähköt osin palanut ja moottorin ohjaus, Tyhjäkäynnin moottori yms. Hävinnyt matkalle. Sillä tota dieseliä mietin ettei tarttis kun Kaasuvaijeri ja mankun johto. Noita vanhoja motteja. Ei mitään sähköpumppuja tms. Moottorin Ohjauksia. Eikä sillä mittarilla väliä kun ei se toimi käyttiksessäkään vaikka on vaijerilla. Tossa varaosa vehkeessä on piuhalla. Toi diisseli motti olis kyllä offihommissa tuhat kertaa Parempi kun bensa, vaikka kyllä tossa bensavehkeessä on munaa!! On kyllä nähty noitten Moottorin ohjausten yms. Vesitiiveys. Ja bensan huima alavääntö. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Offihommissa dieseli on bensaa parempi - ainakin Jeepeissä - oikeastaan vain jos tykkää rypeä syvässä vedessä ja mudassa. Jos ei ole pakonomainen tarve ajaa puolentoista metrin syvyiseen savikuoppaan jumiin puoleksi päivää, niin XJ:ssä ehdottomasti suora kuutonen on paras valinta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Sinne ne räppivehkeet ajetaan. Voi tolla käyttiksellä kevyttä offia ajaa. Siittä kone
Hommasta vielä että itte näkisin plussana sata kiloo painavamman motin jos on kansi Rautaa ja jako ketjulla eikä kuminauhalla. Nimenomaan kun puhutaan tommosesta räppi Autosta eikä tie/perhe/työ yms. Autosta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |