![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Olisit tullu kahtomaan niin olisit todennut että mentiin sieltä mistä ei uskottu ton rotiskon edes pääsevän. Kaikki vakaajat oli tosin kiinni ja renkaat kaarissa sisäänjoustoissa kiinni kuten on ollut puhettakin. Laitan videoita tulemaan... Kulma vei mehut ja antoi paljon pontta harrastukseen eli toisin sanoen löi vettä myllyyn hullulle. Olen kyllä myyty lajille, nyt ihan ajamisenkin puolesta. Vaimokin sanoi että olen innoissani kuin pikkupoika. ![]() Nyt pitää vaan saada äkkiä ne isommat ja karkeammat renkaat. Tilaa tehdään kunhan vaan pääsee. Jos uusilla mennään ni malatestan kaimanit Englannista on vahvoilla. Savonlinnassa olis 33" Hankookit rt03 edullisesti käytettyinä, vai mitkä ne dynaprot olikaan. Laitan videoita kunhan tästä pystyn avaamaan koneen ja lataamaan ne........ Until : Pidetään Lippu Korkeella
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää. -07 RR Sport HSE 2.7 -00 WJ 4.7 -10 T5g 132kW Transporter |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Olin jälkikasvun kanssa koeponnistamassa omaa WJ:tä Punkalla. Melko monta Jeeppiä oli sielläkin mutta Kulma selkeesti vei osan porukasta.
Jeepit etenee semmosista paikoista että moni kokeneempikin saati maallikko ensin pääsääntöisesti yllättyy. Kestää kohtuullisen kauan ennen kuin uusi kuski tulee sinuiksi auton todellisen etenemiskyvyn kanssa. ![]() Hommaat vaan ne Kaimanit, vaikka maksaakin (paljonko muuten?). Niin kauan kun et mene akseleita myöden uppomutaan tai peilijäälle, niin ne on parhaat millä tahansa alustalla. Kunhan saat alustan kondikseen, niin Kaimaneilla tulet yllättymään vielä monesti ja tulee kestämään kauan ennen kuin auton suorituskyky loppuu ennen kuin oma uskallus. ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Nythän tuo oma käsitys siitä miten auton alusta oikeasti käyttäytyy ääriolosuhteissa, miten sen haluaisin käyttäytyvän ja miten siihen päästään selkiytyi vähäsen. Pitää kokeilla itse ennenkuin ymmärtää asiat. Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() Tässä Joulun alla kun en raaski lasten joululahjarahoista ottaa omiin renkaisiin niin kyllä varmaan ne kalliit renkaat on kevään hommia. Pyrin käymään nyt joka kerta ajamassa kun tuolla pääsee, mutta tuossa on sen verran isoa projektia ja vähän kuitenkin rakenteluaikaa joten luulen että auto on jossain tikissä vasta ensi kesäksi. Jos samasta suorituskyvystä puhutaan niin en usko että se siitä tulee jäämään. Se tulevaisuuden remmiahdin sitten lisää sitä suorituskykyä. Sitä mukaa sitten vahvistetaan voimansiirron osia kun ne porsii...... Ei muuten CV-nivel mennyt vielä ( ilmeisesti ) miksikään vaikka on nostettu. Tuossa vastaavalla koolla mitä alla nyt 265/75/16 briteistä alle sata puntaa tsipale. https://www.tyresdirectuk.co.uk/prod...man-265-75r16/
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää. -07 RR Sport HSE 2.7 -00 WJ 4.7 -10 T5g 132kW Transporter |
#4
|
||||
|
||||
![]() Nämä oli mm. niitä kohtia missä sain käsitystä tuosta sisäänjoustosta. Ja kun renkaita on tuotu spacereilla ulospäin niin mahtuvat vielä huonommin pyörimään sisäänjoustossa. Hapella pääsee. Pitää pakoputket siirtää tuosta kyljistä pois, on aika epäkäytännölliset ja vääntyivät muutamaan otteeseen niin että olivat takarenkaissa kiinni. Niitä sitten voimalla väänneltiin ![]() Jeepin neitsyt uinti. ![]() Hyviä videoita olis saanut muualtakin, mutta tuli oltua sen vertaa innoissaan tästä ettei maltettu kuvata enempää, tajuttiin vasta liian myöhään että autoon oltais voitu kiinnittää muutama GoPro kamera ja kuvata koko 7 tuntia. Eli seuraavan kerran on GoProt kiinni.. ![]()
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää. -07 RR Sport HSE 2.7 -00 WJ 4.7 -10 T5g 132kW Transporter |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Hyvii videoita! Kamera vaateriin ens kerralla..
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#6
|
||||
|
||||
![]() Kiitos ! Seuraavaksi on Gou Proota pitkin autoo ja varmaan kännykkäkameraa parempaa kuvauskalustoa, ja ehkä editointiakin niin saat tollaset turhan venkslaamiset leikattua pois.
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää. -07 RR Sport HSE 2.7 -00 WJ 4.7 -10 T5g 132kW Transporter |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tässä on ZJ vakiovarsilla ja -jousilla, 45mm:n korotuspalat. Takavakaaja kiinni, edessä auki. https://timolampi.kuvat.fi/kuvat/Off...toitu-3905.jpg
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ompas jäykät vakaajat, much better. 👍 WJ lienee kutakuinkin samoilla akseliston hiluilla?
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Omassa oli tuossa kuvassa hieman orkkista pidemmät iskarit, n.30mm pidemmällä iskulla.
Lainaus:
Aikalailla samanlainen etupää ZJ:ssä ja WJ:ssä, takana erilainen tuenta mutta joustaa yhtä hyvin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kuten tuolla jossain kohtaa mainitsin niin pelkkiä videoita katselemalla ei opita, vaan käytännön kautta haetaan oppia ja tietämystä asioihin. Voin myöntää olevani puolet viisaampi mitä päivää ennen ajoja, ja ainut asia mikä harmittaa on etten aloittanut tätä järjetöntä harrastusta jo paljon aiemmin. Aikoinaan oli -04 Ramissa 22” kromit alla, näin jälkikäteen mietittynä ne olis mieluummin voineet olla 39” mutikat ☠️ Erinomainen tuo jeeppi kyllä on vakionakin omasta mielestä, ja alusta elää aika hyvin ja sitä mieltä oli myös Nissani mies ![]()
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää. -07 RR Sport HSE 2.7 -00 WJ 4.7 -10 T5g 132kW Transporter |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() EDIT: UK:ssa näyttää 33" olevan loppu. Outoa. Katteles ja kyseles tuolta: http://www.malatesta.it/en/products/...63-kaiman.html Kamera tosiaan kannattaa laittaa aina vaakasuuntaan, kuten Veijokin jo kommentoi. ![]() CV kestää siksi, koska oli vakaaja kiinni. Etupää ei näyttäny kovin pohjaavan, takaa kylläkin. No, olennaisinta on että pääsit ajamaan pitkän päivän ja palo harrasteeseen lisääntyi. ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 10.12.2017 03:52 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ikuisuus projekti Swamp Jumperin "herätys" | Jare | Maasturiprojektit | 426 | 03.01.2020 09:30 |
Kekkulan Ikuisuus Hilux-ln46 | _kekkula_ | Maasturiprojektit | 10 | 26.10.2015 21:02 |
Myyty Jeepin akselit 2kpl D30 (XJ / WJ) ja D44a (WJ) ROMUTETTU KAIKKI! | WinChester | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 26.10.2015 09:18 |
Ikuisuus Isuzu Bankkuprojekti. | Jonkki | Maasturiprojektit | 15 | 05.03.2013 14:39 |
Ikuisuus Suikka-Projekti | Palde | Maasturiprojektit | 19 | 29.12.2007 18:51 |