Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.12.2017, 22:47
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Siis jos se slip yoke on ainoa ongelma niin se lienee tuossa https://www.ebay.com/itm/-/182687005474

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.12.2017, 00:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

No mutta kardaanin pitää olla kiinteä jos on slip yoke jakiksessa. Ja toisaalta perän pinionikulmakin pitää vielä kääntää tuplaristikkovetaria varten.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.12.2017, 00:52
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Pinionin kulma lienee sinun jo kääntämä (se Ford 8.8).

Tuohan oli se ekan postauksen aihe juurikin eli kun kardaanin liuku on lyhimmillään niin mitta täsmää paikalla olevan kiinteän kardaanin mittaan, eli käytännössä kardaanin liuku voi vain pidentyä jolloin yoke toimii suunnilleen niinkuin nytkin.

Mutta lyhyesti, tilasin jo sen yoken joka sopii etukardaanin tuplaniveleen. Katsotaan kuin käy.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.12.2017, 21:57
_samppa_ _samppa_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.12
Sijainti: ruuhimäki
Viestit: 395
Perusasetus

Moro!
Löytyykö keltään jeep cherokeen-92 4l bensa manuaali laatikkoon sovitus
laippaa/kytkinakseli muutos palikoita jollekkin järkevälle diesel motille? Esim. Vw tai mb.
Onko ne tehtaalaiset dieselit kaikki relluja?
Tulisi erääseen kilvettömään räppivehkeesee.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.12.2017, 21:57
_samppa_ _samppa_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.12
Sijainti: ruuhimäki
Viestit: 395
Perusasetus

Moro!
Löytyykö keltään jeep cherokeen-92 4l bensa manuaali laatikkoon sovitus
laippaa/kytkinakseli muutos palikoita jollekkin järkevälle diesel motille? Esim. Vw tai mb.
Onko ne tehtaalaiset dieselit kaikki relluja?
Tulisi erääseen kilvettömään räppivehkeesee.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.12.2017, 07:44
muuris:n Avatar
muuris muuris ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.12.10
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 88
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _samppa_ Näytä viesti
Moro!
Löytyykö keltään jeep cherokeen-92 4l bensa manuaali laatikkoon sovitus
laippaa/kytkinakseli muutos palikoita jollekkin järkevälle diesel motille? Esim. Vw tai mb.
Onko ne tehtaalaiset dieselit kaikki relluja?
Tulisi erääseen kilvettömään räppivehkeesee.
Relluja vanhat ja uudemmat VM-Motori.

Kannattaa tosissaan harkita alkaako sovitella vierasta konetta, siinä on aika paljon hommaa nimim. yhden OM605/XJ tehnyt. Ei ole CAD-kuvia adapterista, tämä on käsipelillä tehty ja kone/laatikko heittokellolla keskitetty. Kampiakseli on pituussuunnassa tuollaiseen koversioon Jeep/MB koneiden välillä epäedullisesti, vauhtipyörällä joutuu adapterin paksuuden lisäksi kompensoimaan tuota. Lisäksi öljypohjan (Ssangyong) kanssa tulee sen verran tiukkaa että pohjaanlyöntikumeja on korotettava, tulipeltiin tehtävä öljynsuodattimelle tilaa tai siirrettävä jalka, sitten nämä perusjutut eli custom moottorinkorvakot, tehostinhommat, sähköt jne.

Jenkeissä tais olla myynnissä OM617 koneelle sovituspalikoita, mutten näe järkeä vaihtaa sellaista. Tossa käytössä pitäisin sen alkup bensan.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	adapteri.jpg‎
Views:	135
Size:	230,6 Kt
ID:	82780   Click image for larger version

Name:	vp1.jpg‎
Views:	152
Size:	70,7 Kt
ID:	82781  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.12.2017, 09:29
timpson timpson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.01.13
Sijainti: Seinäjoki, Suomi
Viestit: 61
Perusasetus

Tuossa on toi OM617-koneelle: http://www.mercedesdiesel4x4.com/category_s/1831.htm

617 on tosi vanha konemalli, uudempi 605 vois olla järkevämpi jos vaan pumpun ohjauksen sais jollain toimimaan tai saako siihen vaihdettua mekaanisen pumpun?

Volkkarin koneellekin löytyy adaptereita, mutta hintaluokka on ihan älytön: http://www.cotybuilt.com/

Minä vuonna xjeepin sähköt muuttui väylämallisiksi?
Mittaristo ainakin on -98 mallisessa jossain omassa väylässään.
Mersun kone olis ehkä kestävämpi, mutta hirvee puljaaminen sekä mekaanisesti että sähköjen kanssa. Jos katsastaa meinaa, niin siinäkin on omat kipupisteensä.

Kiinnostaa kuitenkin, rakkaudesta lajiin tai jotain pakko saada ruuvata jotain yönmustaa pataa

Terv. Nim. "3/4 ehjää kantta VM-motorissa"
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.12.2017, 09:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

'96 mallivuodolle tuli OBDII, kuten kaikkiin jenkkivehkeisiin. '91- '95 oli OBDI.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.12.2017, 11:40
muuris:n Avatar
muuris muuris ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.12.10
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 88
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja timpson Näytä viesti
617 on tosi vanha konemalli, uudempi 605 vois olla järkevämpi jos vaan pumpun ohjauksen sais jollain toimimaan tai saako siihen vaihdettua mekaanisen pumpun?
...
Mersun kone olis ehkä kestävämpi, mutta hirvee puljaaminen sekä mekaanisesti että sähköjen kanssa. Jos katsastaa meinaa, niin siinäkin on omat kipupisteensä.
Terve,

Samaa mieltä, siksi en lähtisi 617:aa laittamaankaan. Se on myös turhan painava. 605 pumpun ohjauksen kaikkineen voi ottaa luovuttaja-autosta, jos koneen haluaa pitää suht vakiona. Vanhemman 602 mekaaninen pumppu käy heittämällä, sellainen mullakin oli, toki modattuna isommalle tuotolle. Sähkötöitä on tollaisessa muutoksessa aika vähän (pl. OBD-asiat, kysyjän autohan ei tielle ollut tulossa) eikä katsastus ei ole temppu eikä mikään. Mekaanista työtä on..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 04:21 (GMT +2).