![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jotain 2-4 vuoden välein puretaan enempi, vaihtelee konetyypeittäin ja lennetyt tunnit/laskut vaikuttavat tarkastusten laajuuteen. Tämä yksilö on nyt isoissa tarkastuksissa jossa rakenteita tarkastellaan pyörrevirta-tarkastuksilla sekä röntgenkuvauksilla muun huolto-, ja korjaustoiminnan lisäksi. Purattaa tosiaan sisustat aika pitkästi pois kun rakenteisiin ei muuten pääsee riittävästi käsiksi, ja kuppa tai väsyminen voi siellä piilotella. Parissa päivässä on tämmöinen ~satapaikkainen pikkukone tyhjä jos on sopiva määrä sopivia ukkoja, eikä ole paljoa mitään ongelmia. Kasaaminen ottaa sitten enempi aikaa, varsinkin jos purkuporukka ei ole merkannut kaikkea loogisesti... Kolmonen on vähän erilainen kun se ei ole paineistettu. Nykyiset kaikki isot koneet ovat paineistettuja ja se rassaa rakenteita eritavalla/eripaikoista kuin paineistamattomissa. Vanhuuden vaivat on sitten vielä oma lukunsa. "Harraste"koneissa on tosin paremmin aikaa, rahantahkoamiseen tarkoitettujen vehkeiden seisottaminen maksaa joka minuutti. Siksi näitä ei voi hieroa loputtomiin.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 03.12.2017 01:35 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Lehtijouset, rumpujarrut ja keppivaihteisto, harvinaista nykyään.
![]() Tyhjäpainossa ei vastaavasti juuri mitään eroa valtavirtaan verrattuna. E: kuvattu näköjään perunalla ![]() Viimeksi muokannut Repro : 02.01.2018 15:55 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
||||
|
||||
![]() Eläkkeelle 85-vuotiaana, jos.....
Se eläkkeelle pääsy nykyhallituksen politiikalla taitaa olla aika vaikeata, nostavat eläkeikää ja vaikeuttavat muutenkin eläkkeelle pääsyä....
![]() Ps. Sorry OT. ![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Mä kans normaalitöistä poikkeavana tein viikonloppuna tommosta päällirakennehommaa, rakentelin tommoset ajosillat yhteen vanhaa kärryyn. Ja öisin täytyy taas näinvuosin kattella tämmöstä näkymää. Viimeksi muokannut Rytari : 04.01.2018 00:39 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Täällä taas jotain pienempää. Vaihtolavavaunu lähti kans. https://youtu.be/OG49g2RxanA |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eikös tuo ihan normaali noutopuomi ole?
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kuullostaapa oudolta nimeltä
|
#9
|
||||
|
||||
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mites ammattilaisten silmissä tämä Lentoturmatutkinta-tv-sarja? Onko asiat kerrottu kuin ne oikeasti on vai muuteltu että saadaan ohjelmaa tehtyä? https://fi.wikipedia.org/wiki/Lentoturmatutkinta
__________________
Harbor Cruisers |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Faktat on mun nähdäkseni oikein, mutta ne draumatisoinnit on sitten jotain ihan muuta. Tuttuun tapaan alaa tuntematon suomentajakin suomentelee termit sun muut ties miksi.
Pari päivää näyttänyt tältä, ja panelien takaisilta rakenteilta. Maanantaista pitkästäaikaa töissä, ja piti mennä bussiryhmään kun oikein kurssit käyty nyt. No ei siinä kauaa mennyt kun pompsa tuli kyselemään nelivetohommiin, setä sattuu olemaan jollain asteella asiantuntija näissä ja kun kaikki väki oli panostettu busseihin niin pääsin sit parin muun 4x4 setän kanssa laittamaan tätäkin että etenee edes hiljalleen. Iso huolto ei kolmella ukolla kovin säpiään etene, tänään nakitettiin nuoriso tyhjentämään kabiini penkeistä ja sellaisesta raskaasta tauhkasta... setät tulee sit stekkailemaan fikkarien ja peilien kanssa vähän tärkeinä. ![]() Joltain vähän unohtunut siivota breikkeripanelin taustat pölystä... näitähän pitäis siivota tasaisin väliajoin ettei pääse pöly kertymään. Palovaara nääs. Aikoihin nähnytkään näin suttuista.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 10.01.2018 01:01 |
#12
|
||||
|
||||
![]() Johtotehtävissä....
Aika "matolaatikko" tuokin on....
![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Onhan siinä brittisähköä, tämä nyt sentään kääntyy 90astetta että pääsee siivoamaan tai tarvittaessa vaihtamaan palikoita. Edempänä oleva kattopaneli namiskoineen on taas sellainen että panelit tipahtaa vain noin 10cm alaspäin mitä narut antaa myöden, siinäpä on mukavata vaihtaa joku esim kahdeksankarvainen katkaisija parin kaverin ja mittarin välistä, rengasliittimet pikkuruuveilla.
Mut tuohon aiemmin esillä olleeseen tarkastelujaksoon liittyen. Tämä vehes on rahallisesti järkevän käyttöikänsä loppupäässä, hyvin todennäköisesti viimeinen isohuolto ja sitten kutsuu paalaamo jos joku ei välttämättä halua tätä itselleen. Esim jossain viitteellisen huollon maassa. Kone on siinä iässä että seuraavaksi iskee lentotunneista/käyttöjaksoista riippuva "nuorennushuolto", joka maksaa isoja seteleitä. Eikä tämmöinen -92 vehes sellaisesta selviä ilman mittavia remontteja. Jossain syrjemmässä moinen huolto onnistuu Kohinoorilla ja taas mentiin.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Välillä pientä alustavaa suunnittelutyötä.
Kaveri kuulemma haluaisi Toyota Dynaansa samanlaisen nosturin, mutta rupesi sitten kuitenkin empimään... ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Silloin tällöin kylmän pöydän hommia.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SJ oikeissa töissä | MuumiPappa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 18.02.2010 18:34 |
Mihin olet ollut/olet koukussa? | Skorpioni | Chit-Chat | 14 | 09.03.2008 22:41 |
Töissä on mahtavaa | Ex_inkkari | Chit-Chat | 24 | 10.04.2005 21:29 |
Töissä väiteltyä ! | Epeli | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 02.09.2004 16:18 |
Uudenvuoden yö töissä | Intiaani_Chief | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.01.2004 10:17 |