![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Pari kertaa olen tullut Kulmakorvesta takavetona takamaastosta, kesäkuivalla meni vakioautoreittiä kun muutaman paikan ajoi vähän reippaamalla vauhdilla ![]() Kotimatkan osaltahan ei ole ongelmaa, kun ottaa vaan sen kardaanin irti..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joo tulee kyllä työkalutkin mukaan 😅
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pitää lyöttäytyä kokeneen vetäjän letkaan, jossa on mukana riittävän iso vinssiauto letkan kummassakin päässä ja kaikki tarpeelliset vehkeet kunnossa ja myös mukana! Kokenut apukuskikaan ei ole yhtään pahitteeksi neuvomaan, miten ja mistä EI kannata ajaa. Ja siksi olikin pikkupiruuttaan ihan pakko kaivaa tää postaus vuosien takaa. https://forums.offipalsta.com/showth...+Bro&page=2#48 ![]() ![]() ![]() Ei mulla ainakaan. Paras ilo tulee siitä, että pääsee sellasesta paikasta pidolla, mistä aiemmin ei uskaltanut yrittää edes vinssillä. Ei ne siitä hajoo. Ne hajoo siitä, kun ajaa ne päin kantoa, kiviä, yms. ja änkeää sellaseen paikkaan, mihin auton ominaisuudet ja/tai kuskin taidot ei riitä. Ja se kännäävä apinakaverilauma kannattaa jättää tallille, varsinkin jos on vähänkään yllytyshullu kuski. Erinäisiä kertoja nähny, kun kuski särkee autonsa apinalauman yllyttämänä. Kulmakorvessa ei tosin saa kännätä kukaan, ei edes nuotiopaikalla olijat.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 28.11.2017 15:48 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() On tässä tullut ajeltua maastossa, ja useampi maastokelpoinen autokin on matkan varrella ollut. Olen minä jumissakin ollut, ja joutunut joskus kutsuun ihan traktorinkin kiskomaan suosta ylös. Ja mitä nyt videoita katsellut niin aika paljon on ilmeisesti porukkaa jalkaisin ainakin pahoissa paikoissa neuvomassa ja näyttämässä ajolinjoja. Nää on asioita joita pitäis vaan tietää mutta jotka opitaan käytännön kautta, näinhän se vaan menee. Tarkoitus olis kuitenkin innostua nyt offaamisesta ihan harrastus tasolle asti. Lainaus:
![]() Tuossa on edukkaasti kaupan 285/75/16 Hankookin MT RT03 renkaat, meinasin jos kerkeisin sellaiset työntämään alle, pääsis varmaan vähän paremmin vaikka noi renkaat onkin haukuttu. Mut nykyisillä BF AT renkailla ei taida kummoista pitoa maastossa olla... Ongelma vaan on kun ne nykyisetkään ei mahdu oikein pyörimään ja ne on 265/70/16. Lainaus:
![]() Onneksi mun kaveripiirissä ei juuri kukaan edes kännää ja itse tulee otettua lähinnä pikkujouluissa mutta tänä vuonna ei oo niitäkään. Pienessä laitamyötäisessä ollut viimeks syksyllä ulkomailla. Eipä tuu saunakaljojakaan juotua, kun A: en juo kaljaa B: ei oo saunassa muuta kuin runko pystyssä. Eli ei pelkoa että tässä porukassa kukaan ryyppää. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
https://www.youtube.com/watch?v=68veNIB5JIw Omasta puolestani kannatan offiautoon Extreme Simexin kuviota, joka toimii kaikilla mahdollisilla alustoilla (asfaltti, alle 50cm lumi, hiekka, kuravelli, sora/hiekka, multa, nurmi, kallio) todella hyvin. Ainoastaan todella syvässä umpikuravellissä (sinne Bogger) tai peilijäällä (sinne nastat tai ketjut) ne ei pelaa. Tuolla pohdintoja sopivasta kuviosta: https://forums.offipalsta.com/showth...ngas&page=4#97
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 28.11.2017 20:48 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää. -07 RR Sport HSE 2.7 -00 WJ 4.7 -10 T5g 132kW Transporter Viimeksi muokannut Team Felix : 28.11.2017 23:23 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() https://forums.offipalsta.com/showth...864&page=6#131 Katteles tuolta, miten WJ:tä voi rakentaa. Lopusta löytyy myös kommentti isosta korotuksesta ja CV-nivelen kestosta... ![]() http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?f=16&t=4343 Lainaus:
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Taidankin paiskata kasan vaneria nurmikolle ja kevytpeitteestä duunata siihen sateensuojan !!! Tää talvi on muutenkin sellasta aikaa kun tekis mieli repiä itseltään pää irti ![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Katselin jo vähän noita Kaimaneita ja britanniastahan niitä tuntuis saavan melko edullisesti, mutta houkuttaa 33, ei 31". Espanjan milanuncios palstaakin tuli selattua. Äläkä kysy miksi, koska ainut selitys on mitä isompi sen parempi. ![]() Tai, kun Ameriikan pojillakin on. ![]()
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää. -07 RR Sport HSE 2.7 -00 WJ 4.7 -10 T5g 132kW Transporter |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ZJ:n takavaakaja on n.15mm halkaisijaltaan, etuvakaaja 28mm. Molemmissa vääntövarsi suunnilleen yhtä pitkä, ja painoeroa etu- ja takapään välillä ei ole paljoa. Etupää auki koska se vaikuttaa oleellisesti joustoihin, takapään vaikutus on varsin minimaalinen - mutta riittävä siihen että on hyödyksi. WJ:ssä takavakaaja muistaakseni millin verran paksumpi, etuvakaaja on kait jotain 30mm? Takavaakaja kiinni oikeastaan minkä tahansa kokonaan vieterialustaisen Jeepin pitäisi toimia hyvin. Ihan vain siksi, että kallistelut hieman vähentyy ja takavakaaja muutenkin aavistuksen rauhoittaa menoa metsässä. Näissä kuvissa on vakaaja kiinni; parissa ekassa alkuperäisellä 15mm:n vakaajalla (ja itse asiassa myös alkuperäisillä tukivarsilla ![]() WJ on periaatteessa ihan vastaava, ei tartte takavakaajaa irrottaa metsässäkään. WJ:ssä takana alustan pitäisi toimia paremmin kuin ZJ:ssä. ![]() ![]() 18mm:n takavakaajalla: ![]() ..ihan vertailuna XJ löysillä lehtipakoilla ja pidemmillä riipuilla ilman vakaajaa ~7½ vuotta sitten ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 30.11.2017 22:56 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ikuisuus projekti Swamp Jumperin "herätys" | Jare | Maasturiprojektit | 426 | 03.01.2020 09:30 |
Kekkulan Ikuisuus Hilux-ln46 | _kekkula_ | Maasturiprojektit | 10 | 26.10.2015 21:02 |
Myyty Jeepin akselit 2kpl D30 (XJ / WJ) ja D44a (WJ) ROMUTETTU KAIKKI! | WinChester | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 26.10.2015 09:18 |
Ikuisuus Isuzu Bankkuprojekti. | Jonkki | Maasturiprojektit | 15 | 05.03.2013 14:39 |
Ikuisuus Suikka-Projekti | Palde | Maasturiprojektit | 19 | 29.12.2007 18:51 |