Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.11.2017, 12:15
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Pari kertaa olen tullut Kulmakorvesta takavetona takamaastosta, kesäkuivalla meni vakioautoreittiä kun muutaman paikan ajoi vähän reippaamalla vauhdilla
Kotimatkan osaltahan ei ole ongelmaa, kun ottaa vaan sen kardaanin irti..

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.11.2017, 15:19
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Pari kertaa olen tullut Kulmakorvesta takavetona takamaastosta, kesäkuivalla meni vakioautoreittiä kun muutaman paikan ajoi vähän reippaamalla vauhdilla
Kotimatkan osaltahan ei ole ongelmaa, kun ottaa vaan sen kardaanin irti..
Joo tulee kyllä työkalutkin mukaan 😅
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.11.2017, 15:23
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Pari kertaa olen tullut Kulmakorvesta takavetona takamaastosta, kesäkuivalla meni vakioautoreittiä kun muutaman paikan ajoi vähän reippaamalla vauhdilla
Kotimatkan osaltahan ei ole ongelmaa, kun ottaa vaan sen kardaanin irti..
Kyllähän se menee kun on kokemusta ja tietää miten ajetaan, mutta kun kaverilla on neitsytmatka ja maasto kaikkea muuta kuin kuiva.

Pitää lyöttäytyä kokeneen vetäjän letkaan, jossa on mukana riittävän iso vinssiauto letkan kummassakin päässä ja kaikki tarpeelliset vehkeet kunnossa ja myös mukana!

Kokenut apukuskikaan ei ole yhtään pahitteeksi neuvomaan, miten ja mistä EI kannata ajaa. Ja siksi olikin pikkupiruuttaan ihan pakko kaivaa tää postaus vuosien takaa. https://forums.offipalsta.com/showth...+Bro&page=2#48 Ei tää touhu onneksi ole kuitenkaan niin kovin vakavaa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Vahingonilo paras ilo ?
Ei mulla ainakaan. Paras ilo tulee siitä, että pääsee sellasesta paikasta pidolla, mistä aiemmin ei uskaltanut yrittää edes vinssillä.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Sehän on ihan selvää et nää vanhat rotiskot hajoaa kun niillä sutii mudassa ja kantojen yli ��
Ei ne siitä hajoo. Ne hajoo siitä, kun ajaa ne päin kantoa, kiviä, yms. ja änkeää sellaseen paikkaan, mihin auton ominaisuudet ja/tai kuskin taidot ei riitä. Ja se kännäävä apinakaverilauma kannattaa jättää tallille, varsinkin jos on vähänkään yllytyshullu kuski. Erinäisiä kertoja nähny, kun kuski särkee autonsa apinalauman yllyttämänä. Kulmakorvessa ei tosin saa kännätä kukaan, ei edes nuotiopaikalla olijat.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 28.11.2017 15:48
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.11.2017, 19:44
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Kyllähän se menee kun on kokemusta ja tietää miten ajetaan, mutta kun kaverilla on neitsytmatka ja maasto kaikkea muuta kuin kuiva.

Pitää lyöttäytyä kokeneen vetäjän letkaan, jossa on mukana riittävän iso vinssiauto letkan kummassakin päässä ja kaikki tarpeelliset vehkeet kunnossa ja myös mukana!

Kokenut apukuskikaan ei ole yhtään pahitteeksi neuvomaan, miten ja mistä EI kannata ajaa. Ja siksi olikin pikkupiruuttaan ihan pakko kaivaa tää postaus vuosien takaa. https://forums.offipalsta.com/showth...+Bro&page=2#48 Ei tää touhu onneksi ole kuitenkaan niin kovin vakavaa.
On mulla apukuski tulossa mutta ei hänkään ole kuin mönkkärisafaria ajellu. Vissiin kerran... Pyysin yhtä kaveria joka on enemmänkin ajellut mutta joutui myymään oman ajoneuvonsa pois ja olis ollut innoissaan mutta hän on sattumoisin toisessa tilaisuudessa ihan muualla samaan aikaan. Joten se siitä.
On tässä tullut ajeltua maastossa, ja useampi maastokelpoinen autokin on matkan varrella ollut. Olen minä jumissakin ollut, ja joutunut joskus kutsuun ihan traktorinkin kiskomaan suosta ylös. Ja mitä nyt videoita katsellut niin aika paljon on ilmeisesti porukkaa jalkaisin ainakin pahoissa paikoissa neuvomassa ja näyttämässä ajolinjoja. Nää on asioita joita pitäis vaan tietää mutta jotka opitaan käytännön kautta, näinhän se vaan menee.

Tarkoitus olis kuitenkin innostua nyt offaamisesta ihan harrastus tasolle asti.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Ei mulla ainakaan. Paras ilo tulee siitä, että pääsee sellasesta paikasta pidolla, mistä aiemmin ei uskaltanut yrittää edes vinssillä.
No mä jään kuitenkin sutiin vaan siihen nuotiolle noilla renkailla ilman vinssiä, voidaan nauraa sitten sitäkin
Tuossa on edukkaasti kaupan 285/75/16 Hankookin MT RT03 renkaat, meinasin jos kerkeisin sellaiset työntämään alle, pääsis varmaan vähän paremmin vaikka noi renkaat onkin haukuttu. Mut nykyisillä BF AT renkailla ei taida kummoista pitoa maastossa olla... Ongelma vaan on kun ne nykyisetkään ei mahdu oikein pyörimään ja ne on 265/70/16.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Ei ne siitä hajoo. Ne hajoo siitä, kun ajaa ne päin kantoa, kiviä, yms. ja änkeää sellaseen paikkaan, mihin auton ominaisuudet ja/tai kuskin taidot ei riitä. Ja se kännäävä apinakaverilauma kannattaa jättää tallille, varsinkin jos on vähänkään yllytyshullu kuski. Erinäisiä kertoja nähny, kun kuski särkee autonsa apinalauman yllyttämänä. Kulmakorvessa ei tosin saa kännätä kukaan, ei edes nuotiopaikalla olijat.
Koitahan todistaa toi väite mun vaimolle ettei ne autot hajoa metsään niin voisin tulla Rangella. Se kuulemma tappaa mut jos poikkean tieltä sen kanssa
Onneksi mun kaveripiirissä ei juuri kukaan edes kännää ja itse tulee otettua lähinnä pikkujouluissa mutta tänä vuonna ei oo niitäkään. Pienessä laitamyötäisessä ollut viimeks syksyllä ulkomailla. Eipä tuu saunakaljojakaan juotua, kun A: en juo kaljaa B: ei oo saunassa muuta kuin runko pystyssä. Eli ei pelkoa että tässä porukassa kukaan ryyppää.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.11.2017, 20:43
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Mut nykyisillä BF AT renkailla ei taida kummoista pitoa maastossa olla...
Kyl ne toimii, jos vain on vakaajat irti ja ei ole kovin märkä maasto. Tässä XJ:n etenemisen mallia Insan Saharoilla, jotka on vähän karkeemmat kuin BF AT:t.

https://www.youtube.com/watch?v=68veNIB5JIw

Omasta puolestani kannatan offiautoon Extreme Simexin kuviota, joka toimii kaikilla mahdollisilla alustoilla (asfaltti, alle 50cm lumi, hiekka, kuravelli, sora/hiekka, multa, nurmi, kallio) todella hyvin. Ainoastaan todella syvässä umpikuravellissä (sinne Bogger) tai peilijäällä (sinne nastat tai ketjut) ne ei pelaa. Tuolla pohdintoja sopivasta kuviosta: https://forums.offipalsta.com/showth...ngas&page=4#97
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 28.11.2017 20:48
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.11.2017, 22:11
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Kyl ne toimii, jos vain on vakaajat irti ja ei ole kovin märkä maasto. Tässä XJ:n etenemisen mallia Insan Saharoilla, jotka on vähän karkeemmat kuin BF AT:t.

https://www.youtube.com/watch?v=68veNIB5JIw
Hienon näköistä menoa, mutta vakaajat irti ? Maaston kosteudesta tuskin on epäilystäkään.Jjyrnään nyt näillä AT renkaille kuin ja seuraavalle safarille tulee paljon isommat pyörät alla.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Omasta puolestani kannatan offiautoon Extreme Simexin kuviota, joka toimii kaikilla mahdollisilla alustoilla (asfaltti, alle 50cm lumi, hiekka, kuravelli, sora/hiekka, multa, nurmi, kallio) todella hyvin. Ainoastaan todella syvässä umpikuravellissä (sinne Bogger) tai peilijäällä (sinne nastat tai ketjut) ne ei pelaa. Tuolla pohdintoja sopivasta kuviosta: https://forums.offipalsta.com/showth...ngas&page=4#97
Eikö näillä pääse ? http://www.baltyre.com/en/catalogue/...im54-t-8pr-tt/
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää.

-07 RR Sport HSE 2.7
-00 WJ 4.7
-10 T5g 132kW Transporter

Viimeksi muokannut Team Felix : 28.11.2017 23:23
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.11.2017, 07:17
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Hienon näköistä menoa, mutta vakaajat irti ? Maaston kosteudesta tuskin on epäilystäkään.Jjyrnään nyt näillä AT renkaille kuin ja seuraavalle safarille tulee paljon isommat pyörät alla.
Etukallistuksenvakaajasta toinen pää irti ja takanen pois kokonaan. Sillon alusta elää ihan eri tavalla ja pyörät kestää maassa paremmin. Mulla oli tossa XJ:ssä 4,5" korotus ja etuvakaajassa pikakiinnikkeet, jollon toisen pään sai irti sokan pois vetämällä. Takavakaaja ei olisi edes mahtunut korotettujen lehtijousien kanssa. Vastaavasti "Grand ZJappa"- ZJ:stä (jossa takana kierrejouset samoin kuin WJ:ssä) myös takavakaaja pois, koska se ahisti menoa enemmän kuin etuvakaaja. Liikkui se ihan kivasti takavakaaja kiinnikin, mutta poisoton jälkee muuttui suorastaan nautinnoksi! Lukases tuolta ja kato myös muutama postaus taaksepäin. Tuolla videon kalliolla oli melkoista nautintoa, kun "Kid Bro" ei meinannut millään tulla siitä ylös ja nyt pintakaasulla ja pidolla! Tulee melkein ikävä noita aikoja.

https://forums.offipalsta.com/showth...864&page=6#131

Katteles tuolta, miten WJ:tä voi rakentaa. Lopusta löytyy myös kommentti isosta korotuksesta ja CV-nivelen kestosta...

http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?f=16&t=4343


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Joo vitsi varmaankin, mutta ei toi toimi, vaikka jotkut niitä käyttää. Maantiellä ei irtoa hampaat vaan koko pää ja mudassa kaivaa itsensä syvälle. Mää laittasin WJ:hin esim. 31" Kaimanit.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.11.2017, 15:25
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Etukallistuksenvakaajasta toinen pää irti ja takanen pois kokonaan. Sillon alusta elää ihan eri tavalla ja pyörät kestää maassa paremmin. Mulla oli tossa XJ:ssä 4,5" korotus ja etuvakaajassa pikakiinnikkeet, jollon toisen pään sai irti sokan pois vetämällä. Takavakaaja ei olisi edes mahtunut korotettujen lehtijousien kanssa. Vastaavasti "Grand ZJappa"- ZJ:stä (jossa takana kierrejouset samoin kuin WJ:ssä) myös takavakaaja pois, koska se ahisti menoa enemmän kuin etuvakaaja. Liikkui se ihan kivasti takavakaaja kiinnikin, mutta poisoton jälkee muuttui suorastaan nautinnoksi! Lukases tuolta ja kato myös muutama postaus taaksepäin. Tuolla videon kalliolla oli melkoista nautintoa, kun "Kid Bro" ei meinannut millään tulla siitä ylös ja nyt pintakaasulla ja pidolla! Tulee melkein ikävä noita aikoja.

https://forums.offipalsta.com/showth...864&page=6#131
Hyvän näköistä meininkiä. Ihan tulee kateelliseksi ja tässä nyt olenkin vähän katsellut meidän suunnilta jotain rakentelutilaa kun täällä ei jumalauta muuta tuu kuin paskaa taivaalta päivä toisensa jälkeen. Ja kyllä oli kivaa kun tuossa hiekkapihalla rangeen vaihdoin talvirenkaat sateella toissapäivänä. Tuli kyllä ikävä kovaa betonilattiaa, ihanaa kirkasta valoa ja lämpöistä sekä kuivaa sisätilaa. Tai edes katosta kovalla lattialla. Ei tarvii olla edes lämmin. On niitä autoja roplailtu kylmissäkin talleissa pakkasilla. Kerran maalasin Pajeron telalla pakkasessa ja tuli hyvä !

Taidankin paiskata kasan vaneria nurmikolle ja kevytpeitteestä duunata siihen sateensuojan !!!
Tää talvi on muutenkin sellasta aikaa kun tekis mieli repiä itseltään pää irti

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Katteles tuolta, miten WJ:tä voi rakentaa. Lopusta löytyy myös kommentti isosta korotuksesta ja CV-nivelen kestosta...

http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?f=16&t=4343
Mä oon kans aina halunnu mattavihreän jeepin ja nyt joku on kopioinu mun idean Tuohan on samalla maalillakin vedetty. Nyt vähän katselin jos vetäisin vaimon Rangen mattabeigellä vastaavalla yli ja vetäis maskia, listoja, kahvoja jne mattamustaksi...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Joo vitsi varmaankin, mutta ei toi toimi, vaikka jotkut niitä käyttää. Maantiellä ei irtoa hampaat vaan koko pää ja mudassa kaivaa itsensä syvälle. Mää laittasin WJ:hin esim. 31" Kaimanit.

Katselin jo vähän noita Kaimaneita ja britanniastahan niitä tuntuis saavan melko edullisesti, mutta houkuttaa 33, ei 31". Espanjan milanuncios palstaakin tuli selattua.

Äläkä kysy miksi, koska ainut selitys on mitä isompi sen parempi.
Tai, kun Ameriikan pojillakin on.
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää.

-07 RR Sport HSE 2.7
-00 WJ 4.7
-10 T5g 132kW Transporter
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.11.2017, 18:25
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Vastaavasti "Grand ZJappa"- ZJ:stä (jossa takana kierrejouset samoin kuin WJ:ssä) myös takavakaaja pois, koska se ahisti menoa enemmän kuin etuvakaaja.
Ei pitäisi ZJ:ssä vaikuttaa takavakaajan joustoihin juurikaan, jos ei jousta vakaaja kiinni niin jossain on hämärää. Yksi hyvä syy on huono alustageometria jos on se 3-4" korotusta eikä tehty mitään akselinpäässä kiinnityksille. Pätee niin ZJ:ssä, TJ:ssä, kuin WJ:ssä, kuten myös XJ:n etupäässä.

ZJ:n takavaakaja on n.15mm halkaisijaltaan, etuvakaaja 28mm. Molemmissa vääntövarsi suunnilleen yhtä pitkä, ja painoeroa etu- ja takapään välillä ei ole paljoa. Etupää auki koska se vaikuttaa oleellisesti joustoihin, takapään vaikutus on varsin minimaalinen - mutta riittävä siihen että on hyödyksi.
WJ:ssä takavakaaja muistaakseni millin verran paksumpi, etuvakaaja on kait jotain 30mm?
Takavaakaja kiinni oikeastaan minkä tahansa kokonaan vieterialustaisen Jeepin pitäisi toimia hyvin. Ihan vain siksi, että kallistelut hieman vähentyy ja takavakaaja muutenkin aavistuksen rauhoittaa menoa metsässä.


Näissä kuvissa on vakaaja kiinni; parissa ekassa alkuperäisellä 15mm:n vakaajalla (ja itse asiassa myös alkuperäisillä tukivarsilla ), jälkimmäinen Vallilan takomossa teetetyllä 18mm vakaajalla. Kyllä se joustaa..
WJ on periaatteessa ihan vastaava, ei tartte takavakaajaa irrottaa metsässäkään. WJ:ssä takana alustan pitäisi toimia paremmin kuin ZJ:ssä.






18mm:n takavakaajalla:




..ihan vertailuna XJ löysillä lehtipakoilla ja pidemmillä riipuilla ilman vakaajaa ~7½ vuotta sitten

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 30.11.2017 22:56
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ikuisuus projekti Swamp Jumperin "herätys" Jare Maasturiprojektit 426 03.01.2020 09:30
Kekkulan Ikuisuus Hilux-ln46 _kekkula_ Maasturiprojektit 10 26.10.2015 21:02
Myyty Jeepin akselit 2kpl D30 (XJ / WJ) ja D44a (WJ) ROMUTETTU KAIKKI! WinChester O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.10.2015 09:18
Ikuisuus Isuzu Bankkuprojekti. Jonkki Maasturiprojektit 15 05.03.2013 14:39
Ikuisuus Suikka-Projekti Palde Maasturiprojektit 19 29.12.2007 18:51


Sivu luotu: 01:33 (GMT +2).