![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Oon tehny muutaman lj70 levyllä ja lada satuloilla,mahtuu 15"vanne ja pysähtyy volvokin niin et takapyörät nousee ilmaan. Leimalle tuskin on asiaa. Patrollissa on kzj 95 levyt ja 160patrollin satulat joka nurkassa ja gr patrollin pääsylinteri 10vuotta ajettu noilla eikä mitää murheita ollu,paloja vain vaihdettu,jarruteho on ainakin tohon autoon enenmän ku riittävä. Tollasia sovituksia tullu useampaa muuhunkin värkättyä ei oo olla valittamista. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Miulla ollu noita Volvoja usseita ja ajellukkiin jonniin verran. Mäyris kaikkineen varusteineen ja 300l tankit täynnä painaa n. 4,5 tonnii tai vähemmän. Perävälitykset on hitaimmat eli 7.55?. Renkaat 39,5 Pökkeröt. Aika monta ojjaa kohdattu ja suota rämmitty Venäjällä ja Suomessa. Murroksia menny yksi ja sekin vinssin ja kuskin tyhmyyden avustuksella. Land Poverissa kerran meni takaporttaalista hampaita ja vetari rusetille, taas nuijan kuskin takia.
Pelastavana ja kuskin hölmöilyjä anteeksiantavana mulla on ollu automaattiaskit! Salisbyrylla on suunnittelijat ja valmistajat Volvolle alihankinnassaan onnistuneet miun mielestä hyvin. Syynä lienee kokonaisuus eikä eri systeemien yhteen sovittaminen? Mäninkiin kehumaan, nyt niitä tietysti alakaa hajjoomaan. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kaikki on sitä mieltä, ettei rasitukset murroksessa yms. kasva porttaalin tai minkään myötä.
Miksi sitten esim. Toyotassa alkaa murrosmurska lisääntymään, kun nostat renkulan +35" ? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Koska napavälitys, vetariin ei kohdistu lähellekkään niin paljoo rasitusta.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jos unohdeen porttaalit niin murrokselle tuleva maksimivääntö on sama siitä huolimatta onko rengaskoko 29" tai 54". Maksimivääntö tulee siinä vaiheessa kun rengas on jumissa ja koneen maksimiväännön kierroksilla ja pienimmällä vaihteella yritetään ajaa. Tämä päättyy aika varmasti jonkun osan hajoamiseen. Jos taas jätetään tämä erikoistapaus huomiotta, niin käytännössä isompi rengaskoko kasvattaa murrokselle tulevaa vääntöä kaikissa olosuhteissa jonka vuoksi murroksia rikkoutuu enemmän.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Alkuperäiseen aiheesen palatakseni onko kukaan landroverin pulttijakoa ja jarruja sovittanut volvon akseliin
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Volvon porttaalit | white brothers | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 18.01.2017 18:10 |
Myyty volvon porttaalit+uudet 35" fedima sirocot volvon vanteilla | Maajussi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 12 | 21.06.2013 13:26 |
Myyty Volvon porttaalit! | Anttu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 17.06.2012 17:25 |
Ostetaan volvon porttaalit | tore | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 16.02.2010 17:05 |
Myyty Volvon porttaalit | Maajussi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 08.09.2008 21:53 |